Champagne QH 2.0 in de maak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:08

AstridJ schreef:
Ja inderdaad Salsa, daar denk ik dus ook allemaal aan. Alles is ook te verklaren op niet drachtig zijn. Behalve dan de hangbuik, dat is geen buik van teveel eten. Ze is gewoon gereden geweest en heeft de eerste 8 maanden niet extra te eten gekregen en kreeg toch een dikkere buik en werd ook gevoelig op het aansingelen net als de vorige dracht. Dan zou ze misschien toch schijndrachtig kunnen zijn, als ze tenminste ook zo'n lage hangbuik krijgen daarvan. En de slappe banden zouden kunnen komen omdat ze de laatste weken zo weinig heeft gelopen en niet meer gereden is. Ik meen het veulen toch echt te hebben voelen en zien schoppen en bewegen, maar ook dat zou zomaar beweging van Roxy zelf kunnen zijn. Dat maakt het zo lastig. Het enige wat echt uitsluitsel geeft is laten scannen.
Kun je niet eens iemand anders laten voelen, als de twijfel er al is? Inmiddels hier oom van 7 en nummer 8 is onderweg, geloof me, zoiets voel je echt wel :j

AstridJ

Re: Champagne QH 2.0 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 22:13

Bedoel je het schoppen van het veulen? Ja ik weet hoe dat voelt want ik heb dat de vorige dracht ook gevoeld. Dat voelde nu hetzelfde. Iemand anders heeft het schoppen ook gevoeld. Maar dan nog, ik heb vaker gehoord dat mensen overtuigd waren het veulen te hebben gevoeld en er dan toch niks in zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:16

Soms wil je het ook voelen

Frustrerend die onzekerheid en dat je niet weet waar je aan toe bent

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 23:39

Ik stop met gokken, geef het op.
Hoop wel voor je dat er echt nog een veulen in zit en dat hij zich snel en kerngezond aan de buitenwereld laat zien.. maar begrijp ook goed je twijfels inmiddels!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:26

Astrid, ja ik heb dat twee keer meegemaakt. Met dezelfde merrie. Twee keer mooi drachtig gescand op 18 dagen. Op twee maanden controle en nog steeds drachtig en toch nog verworpen. Nooit iets aan gemerkt, gedroeg zich perfect drachtig en zag er ook zo uit. Bewegingen die wij dachten van het veulen moesten door de merrie zelf gemaakt zijn blijkbaar. Ik wens het je niet toe, want de teleurstelling is zo groot. :(
Hoe is het nu met haar? Al een baby???

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:43

Ik duim heel hard voor je dat er snel een gezond veulen naast Roxy staat. Wat een bizarre verhalen zeg Sevke, kan me voorstellen dat de teleurstelling intens is -O- :\

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:59

stille meelezer meldt zich

Ook ik ben voor de gek gehouden bij de laatste drachtigheid van onze mini,3 keer eerder veulen gehad bij ons.
Ook de 4e keer leek alles erop dat ze drachtig was ze ontwikkelde ook weer een megabuik,ik dacht ook echt het veulen gevoeld te hebben.
Maar na 12 maanden geen veulen toch wel een teleurstelling,ik hoop echt dat het bij jou anders is en er een veulen geboren wordt.

sterkte met wachten

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 13:34

Ja het zou zomaar kunnen dat dit ook het geval is met Roxy. Ik heb in ieder geval voor dinsdag een afspraak gemaakt met mijn dierenarts. Hopelijk verrast ze ons voor die tijd nog met een veulen en gaat ze gewoon voor het Bokt record. Mocht er geen veulen komen dan is dat ontzettend balen, maar dan doen we volgend jaar weer een nieuwe poging. Dit jaar niet meer in elk geval.

Dag 382: Uier is nog steeds hetzelfde, PH ook nog 6.5.
Afbeelding
Afbeelding

D'r buik is veranderd sinds 2 dagen, het gewicht zit wat hoger nu.
Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:55

Als ik die buik zie zou ik wel denken, die is drachtig.. Wat lastig dit joh!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:59

Het zou toch wat zijn als ze drachtig blijkt van een baal hooi :=

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 14:08

Ja dat maakt het inderdaad lastig want ze heeft echt een drachtige buik, als er niets in zit dan is ze echt schijndrachtig. Dit is in ieder geval geen buik van teveel eten.

Switch2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:18

Hopelijk is er dit weekend toch de geboorte van een prachtig veulentje, we duimen

juuljb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:55

hoe lang kan ze dit nog volhouden zeg :=

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:15

Ik gok op een Classic Champagne hengstje op 19 Juli, mijn verjaardag :+

Pfoeeee dit duurt lang zeg. Het Boktrecord haalt ze sowieso wel :')

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 04:19

Dit was mijn merrie op de dag dat ik dacht dat ze 363 dagen drachtig was. Op negen maanden was ze nog 100% drachtig. Was toch echt leeg
Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:30

Rivendell schreef:
Dit was mijn merrie op de dag dat ik dacht dat ze 363 dagen drachtig was. Op negen maanden was ze nog 100% drachtig. Was toch echt leeg
[ [url=m/DrtfPq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind deze toch een minder drachtige buik hebben... :\

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:35

TS, alweer verandering of nog niks?

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:57

Het eerste wat ik in de ochtend doe is naar je topic kijken maar helaas, wordt er een beetje hopeloos van :z .

Ik volg al weken en ik heb nooit een gokje gewaagd omdat ik het een beetje stom en 'makkelijk' vond omdat het voor ieder moment kan zijn. Misschien moet ik een gokje doen en dan floept ze em er zo uit :')

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 13:15

Rivendell had ze ook uiervorming en een uier die schommelde gedurende de dag en weer vulde en een PH die zakte? Want dat vind ik meer zeggen dan een buik eigenlijk. Ik ken paarden die niet drachtig zijn en toch een drachtige buik hebben, gewoon door slappe buikspieren, vooral als ze al een keer drachtig zijn geweest. ;-) En is het paard gereden of heeft het moeten werken tijdens de dracht, want meestal zijn de buikspieren dan sterker en ziet de buik er ook anders uit. Roxy is gedurende de hele dracht gereden tot een maand geleden, en normaal gesproken heeft ze een strakke buik als ze regelmatig gereden wordt.
Rivendell hoe is ze met 9 maanden dracht drachtig verklaard? Met alleen opvoelen of is er een scan gemaakt waarop iets te zien was?

De PH is nog steeds rond de 6.5.

Afbeelding

Even als vergelijk het verschil in PH de test van 1,5 week geleden:

Afbeelding

De vorige dracht schoot de uier pas de dag toen het veulen kwam vol en had ze de tijd daarvoor dezelfde hoeveelheid uier als wat ze nu heeft en ook de PH was net als nu. Maar het duurt zo ontzettend lang nu en dan ga je twijfelen omdat zo'n lange dracht niet vaak voorkomt, heel veel mensen gaan vragen of er nog wel een veulen in zit en je verhalen hoort over schijndracht. Verder heb ik in het verleden 2x meegemaakt dat er geaborteerd is na drie maanden (1x bij Roxy en 1x bij een andere merrie van mij) dus dan denk je al snel dat dat weer gebeurt kan zijn. Ook heeft d'r dochter tot maart af en toe bij haar gedronken dus twijfel ik ook of de uiervormig die ze nu heeft nog daarvan kan zijn. Aan de andere kant is de uier de laatste weken niet veel maar wel gegroeid en de PH gezakt.
Dan komt er ook nog bij dat de dag dat ze drachtig gescand is ik te horen kreeg dat er bij mijn vader een hersentumor ontdekt was en er daarna een hele hectische en verdrietige periode volgde waarbij mijn vader uiteindelijk overleden is. In die maanden is alles een beetje aan mij voorbij gegaan en heb ik me totaal niet bezig gehouden met de dracht en ik twijfel dan ook of ik toen misschien dingen over het hoofd gezien. Dat allemaal bij elkaar maakt het voor mij onzeker.

Helaas is er nog steeds niet veel vooruitgang in de uier, dus mocht ze nog wel drachtig zijn dan gaat het vandaag nog niet gebeuren. Of ze moet gedurende de dag ineens gaan vullen.

Afbeelding

En d'r buik nu.

Afbeelding

Het blijft nog even spannend dus.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:41

Ze heeft wel het bokt record al gebroken!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:44

Kop op, vrijdag de 13e, mijn gokje en ik geloof d'r in (of liever d'r uit, lol) :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:02

Ph heb ik nooit getest. Had wel uier zoals normaal bij haar eerdere drachten. Banden ook slap.
Ze is opgevoeld met negen maanden en toen zat er een levend veulen in.
Pas toen ze aan de telling was, ging ik twijfelen omdat het niet verder vorderde.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 14:10

Maar ook een schommelende uier die overdag terug liep en 's morgens weer voller was?

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 14:32

Het doet me wel goed Ailill dat er nog mensen zijn die erin geloven :o

Ik ga nog geen vreugdedans doen, maar ik wilde net even de vliegendeken op gaan doen en zag dat de uier iets dikker was dan vanmorgen. Dat ie 's middags dikker is dan 's morgens is voor het eerst.

Zien jullie het verschil ook of zie ik gewoon wat ik wil zien? Links is vanmorgen, rechts is nu.

Afbeelding

Zal je zien dat ie over een uur weer terug gelopen is >;) Of ze denkt, het Bokt record heb ik gehaald, nu mag ie er wel uit. :D

Carnivoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:33

Het is tijd om eruit te komen! :D