Met nog 23 dagen te gaan vind ik toch dat Missy flink aan haar uier werkt..
De hengst waarvan ze drachtig is was deze winter ingeslapen na een weide ongeluk. Hij verwacht dit jaar dus zijn 4 eerste en enige veulens. De eerste 2 zijn reeds geboren, classic cream champagne dun en amber champagne dun, beide merries.. ik hoop zo hard dat er nog een merrietje voor mij overblijft En vlekjes!
Missy moet officieel tot 3 juni, maar ze staat echt wel +- 10 dagen voor op vorig jaar (350 bevallen toen)
318 vandaag..
Qua kleurtjes kan ze enkel classic dun of amber dun krijgen. Ik gok op Amber dun, want ze heeft nu 2 grullos op rij gehad (geen agouti meegegeven, dus deze keer gaat die erbij zijn denk ik)
Missy dag 324 en uier was terug een beetje minder. Heb ook eens melktest gedaan maar die zat nog gewoon op 7.
Ik merk wel dat ze het steeds lastiger krijgt, altijd met staart omhoog, en soms gaat ze zo raar met haar kont ingetrokken staan. Ze oefent ook vaak op Bolleke, die moet dan met haar meelopen zoals haar veulen.
ze ziet er echt heel goed uit he! Zelfs nu, zo ver in de zwangerschap! Wat een verschil met vorig jaar als je haar net had!
Tinniie
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-20 23:04
Vandaag eindelijk Ron z’n testresultaten terug gekregen. EEaaCRcrTt olws n/o Smoky black tovero, homozygoot zwart dus
Fotsy
Geplaatst: 21-05-20 20:51
Super resultaten.
Nog vooruitgang bij missy?
joey2010
Geplaatst: 22-05-20 06:46
Mooi test resultaat! De eerste 2 veulens zijn al erg goed gelukt hoor. En nu Missy nog.
Tinniie
Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 09:16
Dag 331 Bomvol uier
Kont is weg, banden slapper dan slap
Staart ook heel fluffy, ze ziet er klaar uit.. Maar ik heb echt het gevoel dat ze me weer gaat verrassen en zonder enig teken (melk, hars, melktest) gaat gaan zoals vorig jaar.