Champagne QH 2.0 in de maak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:06

Ik geef het gokken op. Als niemand meer gokt komt het misschien :')

Machie

Re: Champagne QH 2.0 in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:34

Wat is het bokt record eigenlijk?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:34

Ik kijk stiekem elke dag in dit topic maar WoW jouw paard maakt het wel erg spannend zeg! Hahaha

En inderdaad niet meer gokken,misschien helpt dat hahaha

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 13:42

Het record staat nu op naam van Tiniie met 382 dagen, maar ik kwam er ook 1 tegen in een topic van 2011 die met 385 dagen is bevallen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:49

380 dagen :oo !!
Net terug van vakantie en het is er nog stééds niet :wow:
Arme jij!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:16

Ben nu wel heeeeel benieuwd wat daar uit komt!
Slaap je nog wel een beetje TS?

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 21:00

Ik ben vooral benieuwd of er überhaupt nog iets uitkomt. >;)

In tegenstelling tot gisteren is de uier wel vol gebleven vandaag. Laten we hopen dat ze 'm nu eindelijk eens verder gaat vullen!

Salina ik heb erg veel geluk dat ik aan huis werk en mijn eigen tijd in kan delen en dat het vakantie tijd is, dus ik kom wel redelijk aan mijn slaap. En ideaal is de camera met geluid. Als er echt iets aan de hand is dan wordt ik daar meteen wakker van. Dan kijk ik even snel op de camera waar ik alleen mijn ogen voor open hoef te doen want hij staat op mijn nachtkastje. Zie alleen af en toe wel rare dingen op de camera doordat ik half in slaap ben en met de infrarood vertekenen dingen soms. :D Zo zag ik eergisteren ineens pootjes uit de zijkant steken, door d'r bil heen. Maar dat waren een paar drollen die aan d'r bil waren blijven plakken. :+ Met de infrarood en half in slaap zien dingen er anders uit dan ze zijn dus. 8-)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:20

Is ze echt nog 100% zeker drachtig? Er was nog een merrie hier die uiteindelijk toch echt leeg bleek te zijn

Stirrup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:26

Zo hey.. Ze houdt je wel erg lang in spanning :wow: Net de pagina's even doorgescrollt vanaf waar ik de laatste keer gebleven was, en had toch wel een post met veulen verwacht.. :') :')

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 22:51

Nee Rivendell, zoals ik een paar pagina's terug ook al zei weet ik dat natuurlijk niet 100% zeker want ik heb geen röntgenogen. Ondanks dat ze drachtig gescand is, er drachtig uitziet, een schommelende uier heeft, slappe banden, ik het veulen vaak heb zien en voelen schoppen (denk ik) ander gedrag heeft en een dalende PH zou het toch kunnen dat er niks meer in zit. Alles kan. Maar zolang ik denk dat er wel wat in zit aan wat ik zie aan progressie, ga ik niet laten opvoelen want dat vind ik een risico en dat risico wil ik niet nemen. Pas als ik geen progressie meer zie en bijna zeker weet dat er toch echt niets in zit ga ik laten opvoelen.

Een merrie bij jouw Rivendell die leeg bleek te zijn?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 03:01

Astrid ja ik had een merrie die op negen maanden nog drachtig was. Buik groeide wel, maar geen uier. Liepen op het land toen.
Op 11,5 maand nog niets en toen laten opvoelen. Bleek recent toch verworpen te hebben. Nooit iets gevonden in het land

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:40

Die van mij staat er volgens mij niet tussen, Astrid. :o ; 14 juli, Classic champagne dun - hengst.
Wat houdt Roxy het spannend! :7

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 12:43

Wat raar dat je dan niks vind... ik hoor dat vaker inderdaad. Mij lijkt dat de dierenarts het dan toch niet goed gezien heeft met 9 maanden. Dat je in het land niets meer vind dat kan, maar je zou dan toch iets aan de merrie moeten merken of zien toch?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:30

Tsja wij hebben veel vossen lopen, ook gaan de paarden s'nachts op stal, als je niet weet dat er is geaborteerd haalt een roofvogel of vos het wel uit je land... Dan kun je zomaar iets niet terugvinden. Zeker als je niet weet dat je iets moet vinden is er genoeg tijd voor roofdieren om zo'n geaborteerd veulen helemaal weg te werken...

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 15:26

Maar dan zou je nog iets aan je merrie moeten zien lijkt mij. Als het veulen tussen de 9 en 11 maanden is dan is het bijna volgroeid, dan is het echt een bevalling voor de merrie om het eruit te krijgen. En botten worden meestal niet opgegeten, die moet je na een aantal weken/maanden nog wel kunnen terug vinden. Het kan wel eens gebeuren maar ik geloof er eerder in dat er geaborteerd is rond de drie maanden en het opgenomen wordt door het lichaam en dat de dierenarts het daarna bij het opvoelen of scannen niet goed heeft gezien of gevoeld. Want ik hoor best vaak dat na drie maanden scannen of opvoelen of een uitwendige scan de merrie door de dierenarts drachtig wordt bevonden en de merrie later toch niet drachtig bleek te zijn terwijl de merrie geen enkel teken van aborteren heeft laten zien en er niets gevonden is.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:40

Stille meelezer hier!

Wat hoop ik voor je dat het er wel inzit en dat het snel komt, dit lijkt me enorm zenuwslopend voor je!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:12

AstridJ schreef:
Maar dan zou je nog iets aan je merrie moeten zien lijkt mij. Als het veulen tussen de 9 en 11 maanden is dan is het bijna volgroeid, dan is het echt een bevalling voor de merrie om het eruit te krijgen. En botten worden meestal niet opgegeten, die moet je na een aantal weken/maanden nog wel kunnen terug vinden. Het kan wel eens gebeuren maar ik geloof er eerder in dat er geaborteerd is rond de drie maanden en het opgenomen wordt door het lichaam en dat de dierenarts het daarna bij het opvoelen of scannen niet goed heeft gezien of gevoeld. Want ik hoor best vaak dat na drie maanden scannen of opvoelen of een uitwendige scan de merrie door de dierenarts drachtig wordt bevonden en de merrie later toch niet drachtig bleek te zijn terwijl de merrie geen enkel teken van aborteren heeft laten zien en er niets gevonden is.

Dat klopt. Dat heb ik al twee keer meegemaakt. Onze merrie gedroeg zich verder perfect als drachtig. Ze kreeg een buik groot genoeg voor een tweeling en een uier als een koe. Na 12 maanden dracht toch nog eens gekeken en... leeg :(

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:13

Maar we gaan ervanuit dat er hier een perfect tot in de puntjes afgewerkt champie gaat uitvallen!!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 18:19

Heb je dat zelfs 2x meegemaakt Sevke?

Ik laat begin volgende week de dierenarts komen om te scannen. De dierenarts die ik wil laten scannen heeft deze week nog vakantie. Ik wil geen andere dierenarts dus dan wacht ik nog maar even, die paar dagen maakt nu ook niet meer uit. En misschien dat ze er voor die tijd toch nog een klein veulentje uitpoept.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:27

Laten we hopen dat er snel een heel mooi knap en gezond veulen naast staat!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:30

Op hoeveel dagen zit ze vandaag?

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 19:48

381 dagen

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:19

Zo begin je idd steeds meer te twijfelen. 381 joh!
Het kan nog steeds maar door die uier die steeds terug loopt en Jaycee die lang heeft gedronken waardoor ze nu ook vd leg kan zijn qua hormoonhuishouding.....al die aanwijzingen van drachtigheid kan ook zo goed ergens anders van komen in dit geval. Al zou er logischerwijs een veulen in moeten zitten.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 21:33

Ja inderdaad Salsa, daar denk ik dus ook allemaal aan. Alles is ook te verklaren op niet drachtig zijn. Behalve dan de hangbuik, dat is geen buik van teveel eten. Ze is gewoon gereden geweest en heeft de eerste 8 maanden niet extra te eten gekregen en kreeg toch een dikkere buik en werd ook gevoelig op het aansingelen net als de vorige dracht. Dan zou ze misschien toch schijndrachtig kunnen zijn, als ze tenminste ook zo'n lage hangbuik krijgen daarvan. En de slappe banden zouden kunnen komen omdat ze de laatste weken zo weinig heeft gelopen en niet meer gereden is. Ik meen het veulen toch echt te hebben voelen en zien schoppen en bewegen, maar ook dat zou zomaar beweging van Roxy zelf kunnen zijn. Dat maakt het zo lastig. Het enige wat echt uitsluitsel geeft is laten scannen.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 21:37

Ik ga er voor nu nog vanuit dat er nog wat komt dus het lijstje bij deze:

Denise04: Grullo-merrie-11 juli
Dracarys: Classic Champagne-merrie-12 juli
Amanda09: Grullo-hengst-12 juli
Pien2010: Classic dun champagne: hengst-12 juli
Namiro: Grullo-hengst-13 juli
M_ontana: Amber dun champagne-hengst-13 juli
Ailill: Classic Champagne - hengst - 13 juli
Xyris: Classic dun champagne-hengst-13 juli
BelgenGek: .....-merrie-13 juli