Oké, het zat er duidelijk aan te komen dus ik wachtte stilletjes af binnen. Als ze dan was gaan liggen ben ik gaan kijken en een beetje later brak haar water. Dan zag ik de pootjesblaas en iets later het eerste voetje. Even schrik dat nummer 2 achterbleef, maar die volgde dan toch gelukkig.
Ik zag wel meteen dat het echt een stevig veulen was en dat het niet zo goed vlotte als anders, dus ik heb vrij snel aan Jef gevraagd of hij een beetje wilde helpen zodat hij niet steeds terug schoot.
Toen het hoofdje en ik dacht meteen 'das een hengst' echt een heel breed voorhoofd, geen typisch smal veulenhoofdje
toen volgden er geen vlekjes en zag ik wel dat hij palomino/red dun was, hij had echt een heel speciaal tintje zo nat, met abrikozen maantjes.
Dan was hij er snel helemaal uit en probeerde hij ook al snel recht te staan, hij is echt groot, lange stelten, kort stevig nekje en rugje en al goed gevuld.
Dan kreeg ik een beetje paniek dat hij na een uur nog niet had gedronken (dat drinken is altijd mijn grote vrees...) maar een kwartiertje/halfuurtje later was hij er dan toch mee weg. Nog een kakje en ik kon terug gaan slapen
Mona is net wakker en heeft hem Harry genoemd (ja ik heb een 5-jarige dochter ide helemaal into Harry Potter is tegenwoordig
)
Toch altijd raar om er op de camera toch ineens 2 te zien 

Echt een bleekscheet zo dus ik denk dunalino!
hopelijk een mooie sooty/chocolatte