Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silly1972 schreef:Zo zonde, Rapunzel is echt een heel braaf en correct dier en beweegt goed.
Alleen geen voorbeen zwaaier, zo jammer.
Had het NRPS niet beter geweest?
Of hebben ze zo'n traject daar niet.
Ben wel super benieuwd naar het kleine grut
Willemiens schreef:Prachtige merrie hoor!
Jammer van de EPTM test, ze is nu wel stb toch..?
Zou je dit traject aanbevelen of toch zadelmak maken + IBOP?
Mijn merrie had ik voor as jaar op de planning staan voor EPFM maar het is geen makkelijke dame dus twijfel een beetje.
Sky_As schreef:Willemiens schreef:Prachtige merrie hoor!
Jammer van de EPTM test, ze is nu wel stb toch..?
Zou je dit traject aanbevelen of toch zadelmak maken + IBOP?
Mijn merrie had ik voor as jaar op de planning staan voor EPFM maar het is geen makkelijke dame dus twijfel een beetje.
Ik zou mezelf eerder af vragen waarom je het wel zou willen doen?....vooral zadelmak maken via zo'n eenheidsworst systeem.
Je kunt ze er echt mee verpesten, en waarom? Voor een stom predicaatje.
Dan heb je een paard staan die eerst een jaar bij kan komen, veel Fysio en misschien wel dierenarts nodig heeft ( voor de maagzweren stress) en vervolgens nog opnieuw in training kan omdat ze gewoon geen fijne ervaring aan rijden hebben.
Dat ruiters er op blijven plakken, wil niet zeggen dat het paard er niet nog een vervelende ervaring aan over kan houden.
Ze moeten daar gelijk al. Krijgen helemaal niet de kans om het rijden leuk te vinden. Want er kijken altijd ogen mee.
Ze moeten al die dagen gelijk mee aan het werk... spierpijn of niet.
En dan worden ze een keer wat stugger. En dan worden ze gewoon nog wat harder er door heen getrokken want ja, predicaat waar eigenaar op zit te wachten.
Echt, ik zou mezelf echt de vraag stellen wat de reden is om wel zon traject te doen.
Verhaal van de ts hier is echt niet de eerste en enige, heb het al zo vaak gehoord....