Het is gelukt om het veulen uit Winnie te krijgen. Het was niet makkelijk gezien de achterbeentjes eerst waren en het moeilijk de juiste kant opgedraaid kon worden. Maar het is gelukt zonder snijden.
Volgens mij was het een mooi champagne merrieveulen. Het was een blijvertje geweest.
Winnie was gelijk opgelucht dat het eruit was. Maar dan de naweeën natuurlijk. Ze is gespoeld en heeft allerlei pijnstilling gekregen. Morgen nog een keer naspoelen. Wel in de gaten houden nu.
Wat een ontzettend verdrietig nieuws. Kan vanalles schrijven maarverwerken moet je toch altijd alleen doen. Wat rot dit.
Muga
Geplaatst: 05-03-23 12:31
Oh nee. Wat een ontzettende pech. Heel veel sterkte voor jullie allebei.
Marigold
Geplaatst: 05-03-23 12:37
Och jeetje zeg.. dus het was toch mis met het veulen. Wat een opluchting dat het veulen er wel af kwam! Een geluk bij een ongeluk, je hebt de merrie kunnen behouden.
Ach wat erg,heel veel sterkte met het verlies van dit veulentje. Hopelijk knapt de merrie snel op.
Knolselder
Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-23 12:50
Ja alle focus op Winnie. Het veulen had toch geen kans meer en was al dood. Ik ben opgelucht dat het eraf is gekomen zonder te ingrijpende of gevaarlijke situaties voor Winnie. Ik heb ze een dekentje om gedaan, want ze was enorm aan het rillen. Natuurlijk flinke inspanning geleverd, dus even dat ze niet te snel afkoelt na al dat zweten. En ze heeft toegang tot een warme slobber om terug wat krachten op te doen. Veulentje ligt er nog bij. Af en toe gaat ze kijken, maar niet dat ze het probeert recht te krijgen ofzo.
Wie het wil zien
Spoiler:
Ze was 252 dagen drachtig.
Luna2006
Geplaatst: 05-03-23 13:01
agh jeetje annelies wat verdrietig
Hopelijk is Winnie snel beter!
Mer1980
Geplaatst: 05-03-23 13:01
Oh wat een vreselijk drama.... Ik had het je zo gegund om dit jaar eens door te komen zonder ellende. ....
nevica
Geplaatst: 05-03-23 13:07
Ah wat verdrietig en wat een pech weer... Het moet nu toch wel een keer klaar zijn. In ieder geval wel super fijn dat Winnie er nog is en het goed doet. Heel erg veel sterkte en alle knuffels aan Winnie!
Balte
Geplaatst: 05-03-23 13:13
Heel veel sterkte daar! Wel knap hoe ver zo'n veulen op dat aantal dagen dracht al ontwikkeld is.