Ze maakt nog niet vaart. Ik denk deze week nog geen veulen dat zal ook goed uitkomen want deze week moet ik veel werken. En ik kan niet van mijn werk weg gaan als ze begint dan ben ik dus afhankelijk van andere. Gelukkig genoeg mensen voor back-up voor verschillende tijdstippen. En de gele emmer staat goed zichtbaar bij haar stal. Zodat iedereen gelijk overal bij zal kunnen.
Volgende week 3 nachtdiensten. Dan kan ik haar wel goed monitoren maar als ze dan begint moet ik wel iemand uit bed bellen.
Verder heeft ze nu wel echt onrustige nachten, denk dat het veulen dan heel irritant ligt voor haar. Afgelopen nacht was ze weer heel rustig maar eergisternacht kon ze haar rust niet vinden. Veel lopen en zelfs haar stal was een zooitje. Normaal is ze heel netjes, 1 vaste plek om te poepen en 1 vaste plek om te plassen en dan een schone plek waar ze lekker gaat liggen. Maar ik heb nu haar hele stal schoon moeten maken. Voor Hilde hoop ik dat het niet heel lang meer gaat duren of dat ze dan meer nachten zoals deze nacht heeft. Dat ze in ieder geval lekker kan rusten.
Hennos
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-22 04:48
Ze was gisteren met binnen zetten wel weer wat onrustig ook happen naar haar buik. Maar gelukkig de rest van de nacht heel ontspannen geweest en ze heeft weer heerlijk gelegen.
Hij heeft de biest nu via een sonde gekregen. Wel de eigen biest van Hilde. Ik kan Hilde gewoon melken terwijl ze los in stal staat. Super lieve merrie.
Ik ga nu 2 uur slapen en dan nog een keer kijken. Hopelijk drinkt hij dan zelf en anders ga ik Hilde weer melken.
Hij heeft de melkbar om 3:45uur gevonden, bij Hilde spoot de melk er ook uit. Dus alles is goed gekomen.
Behalve mij slaap ik heb anderhalf uur geslapen en ben nu alweer op mijn werk
Maar het is het wel echt waard. Super lief en knap veulen. Vanmiddag na mijn werk mogen ze even de wei op. Kan ik ook gelijk de stal helemaal schoonmaken.