Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Mars schreef:Wat een knapperd! Ik vroeg me trouwens af, de meeste zilverappels hebben toch ook blonde/witte manen. Toch zie je dat haar kleur wel anders is. Weet je misschien hoe dat komt? Puur interesse
lovejouuuIB schreef:_Mars schreef:Wat een knapperd! Ik vroeg me trouwens af, de meeste zilverappels hebben toch ook blonde/witte manen. Toch zie je dat haar kleur wel anders is. Weet je misschien hoe dat komt? Puur interesse
Helaas uit het zilveren gen bij haar niet heel duidelijk in een witte staart en manen.
Ze heeft het wel maar niet alles is wit zegmaar..
Ik heb het er laatst ook over gehad met iemand. Mogelijk wordt het onderdrukt door een ander bepaald gen.. hoe en wat weet ik niet precies. Ik ben nog geen pro in de kleurengenetica
De hele lijn van mijn merrie welken zilverzwart zijn, zijn allemaal in een hele bescheiden vorm.
Wel het mooie chocolade kleurtje op het lijf maar niet die extreme zilver witte manen. En vaak vervaagt de kleur ook meer wanneer ze ouder worden.. dubbel jammer dus
lovejouuuIB schreef:_Mars schreef:Wat een knapperd! Ik vroeg me trouwens af, de meeste zilverappels hebben toch ook blonde/witte manen. Toch zie je dat haar kleur wel anders is. Weet je misschien hoe dat komt? Puur interesse
Helaas uit het zilveren gen bij haar niet heel duidelijk in een witte staart en manen.
Ze heeft het wel maar niet alles is wit zegmaar..
Ik heb het er laatst ook over gehad met iemand. Mogelijk wordt het onderdrukt door een ander bepaald gen.. hoe en wat weet ik niet precies. Ik ben nog geen pro in de kleurengenetica
De hele lijn van mijn merrie welken zilverzwart zijn, zijn allemaal in een hele bescheiden vorm.
Wel het mooie chocolade kleurtje op het lijf maar niet die extreme zilver witte manen. En vaak vervaagt de kleur ook meer wanneer ze ouder worden.. dubbel jammer dus
mooney schreef:ultimate: Op vos zie je zilver nooit, ook niet een beetje. Echter is de merrie van TS getest zilverzwart, dus dat het op vos niet toont is niet heel relevant in dit geval.
Zilver komt wel vaker zeer beperkt tot uiting, er lijken inderdaad genen te zijn die het onderdrukken of juist boosten. Er is namelijk een correlatie tussen mate van uiting en verschillende rassen (dwz dat je het bij bepaalde rassen altijd vrij duidelijk ziet en bij anderen zelden).
Ben benieuwd TS, vond je vos veulentje erg mooi! Is Next Level homozygoot voor zwart? Aangezien er dit jaar geen vossenkansen zijn?
meliss1812 schreef:Blijft een gaaf paard!
Ik volg ook, zit te denken aan Next Level voor mijn Gelderse merrie