Goud veulentje verwacht van Don cremello du bois 23 april

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 20:27

Waves schreef:
Laylah2002 schreef:
Hier een lekker dik buikje, 309 dagen ben benieuwd wanneer die zich laat zien :o
[img]m/pL9bsp.jpg[/img
[img]m/0d9WNd.jpg[/img
En een lekker uiertje zag alleen dit puntje eraan, is dat normaal?
Heel klein een beetje gelig aan 1 kant.

[img]m/mkk8Ek.jpg[
[img]m/cSQ72M.jpgimg]

Is ze niet aan het kegelen? Dan komt het veulen wel binnen 2 dagen. :j

Nee alleen dit puntje ze is nog vrij rustig mag van mij nog even blijven zitten maar ik denk eerlijk gezegd dat ze niet gaat overdragen eigenlijk.....

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 20:28

Evita_3 schreef:
Lijkt op een propje, uier is nog lang niet klaar. Ze heeft wel een lekker bol buikje! <3

Nog even geduld :D

Ja klopt hihi ja als ze op de wei is geweest slinkt die best veel tegenover wat het vanmorgen was, ik kan morgen een alarm krijgen, om doen of nog niet? Een kennis van mij die kwpners gefokt heeft zegt gewoon om doen als ze eerder bevalt, voor de zekerheid.

Hommage

Re: Goud veulentje verwacht van Don cremello du bois 23 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:41

Op 309 is het ook nog niet levensvatbaar... Uier is echt nog niet vol genoeg :n Nog minstens 11 dagen geduld hebben, maar denk dat het nog wel wat langer duurt.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 20:45

Ilja_1997 schreef:
Op 309 is het ook nog niet levensvatbaar... Uier is echt nog niet vol genoeg :n Nog minstens 11 dagen geduld hebben, maar denk dat het nog wel wat langer duurt.

Nee hihi klopt ik ben zo overbezorgd eerste veulentje allemaal heel spannend :):)
Nog even wachten :roll:

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:46

Ilja_1997 schreef:

Niet helemaal waar. Op bokt is er eens een paardenveulen geboren met 308 dagen. Die heeft het overleefd.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 20:48

Kabayo schreef:
Ilja_1997 schreef:

Niet helemaal waar. Op bokt is er eens een paardenveulen geboren met 308 dagen. Die heeft het overleefd.

Diegene die wat ik ken die gefokt heeft zegt maand ervoor en maand erna, maar ik heb geen idee dus hihi...

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:50

Kabayo schreef:
Ilja_1997 schreef:

Zullen vast uitzonderingen zijn natuurlijk, maar normaliter is dat wel een kleine kans.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:52

leuke combi! ik ben ook erg benieuwd. Kleur van de merrie is ook erg leuk

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 20:56

[/quote]

Zullen vast uitzonderingen zijn natuurlijk, maar normaliter is dat wel een kleine kans.[/quote]

Ik ben wel van mening als een merrie bevalt met 315 dagen dat het wel blijft leven, denk dat die 5 dagen ook niet uit maken. Denk ik zo?

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 20:57

Witchcraft schreef:
leuke combi! ik ben ook erg benieuwd. Kleur van de merrie is ook erg leuk

Leuk dat je volgt! Ja de merrie is een koffievos <3

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:04

Ik denk dat een paar dagen niet heel veel doet, zal ook per veulen verschillen hoe ver ze zijn in de ontwikkeling. Maar ik denk echt niet dat er bij jou met een paar dagen een veulen bij staat...

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 21:07

Ilja_1997 schreef:
Ik denk dat een paar dagen niet heel veel doet, zal ook per veulen verschillen hoe ver ze zijn in de ontwikkeling. Maar ik denk echt niet dat er bij jou met een paar dagen een veulen bij staat...

Ik heb geen idee ik ken haar niet met bevallen enzo ook pas het eerste veulentje.

Hij mag van mij ook nog even warm binnen blijven. :j

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:58

Laylah2002 schreef:
Ik ben wel van mening als een merrie bevalt met 315 dagen dat het wel blijft leven, denk dat die 5 dagen ook niet uit maken. Denk ik zo?

Veulentjes worden geboren tussen 10 en 12 maanden. Dus het kan. Maar de jouwe komt nog niet gok ik.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 23:05

janderegelaa schreef:
Laylah2002 schreef:

Veulentjes worden geboren tussen 10 en 12 maanden. Dus het kan. Maar de jouwe komt nog niet gok ik.

Ja klopt dat bedoelde ik dat ze idd tegen mij, van mij mag die ook nog wel even blijven zitten, als die nou 19 april geboren word kan ik 2 weken vakantie lekker van hem of haar genieten :):) :') maar zoveel geluk heb je dan meestal niet _O-

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:23

Ik zou niet te snel beginnen met een birthalarm. Zolang om hebben is voor een merrie ook niet fijn.
Zo min mogelijk stress bezorgen.

Ik denk ook dat je echt nog wel een tijdje kunt wachten hoor.

De meeste paarden dragen gemiddeld 340 dagen.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 10:51

Hier is er wel al weer iets van verandering 312 dagen vandaag, kunnen aftellen :) <3

Afbeelding
Afbeelding

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 20:39

Dit was de uier vanmorgen het gaat snel 314 dagen.

Afbeelding

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 09:24

Hier hebben we al een paar dagen een redelijk volle uier ze is nu 316 dagen ik denk nog 1 of 2 weken ongeveer, de spenen moeten nog vol lopen, zat een klein korreltje op heb die eraf gehaald en een klein bloed puntje denk door de spanning...

Afbeelding
Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:49

Wat een leuke combi, dat gaat vast niet lang meer duren! Succes nog even met de laatste loodjes.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 09:52

miccamaaike schreef:
Wat een leuke combi, dat gaat vast niet lang meer duren! Succes nog even met de laatste loodjes.

Denk ook niet dat het zo lang meer duurt voor de spenen vol lopen..

MonkeyMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:38

O, wat leuk! Ik herkende haar direct. Ik ken Layla nog van vroeger. Zij is zo ontzettend lief en vriendelijk, ze was altijd de goedheid zelve <3 Ik ga jullie zeker volgen :)

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 10:43

MonkeyMiep schreef:
O, wat leuk! Ik herkende haar direct. Ik ken Layla nog van vroeger. Zij is zo ontzettend lief en vriendelijk, ze was altijd de goedheid zelve <3 Ik ga jullie zeker volgen :)

Wat leuk dat je haar kent, zeker van bij pierre, ja het is echt een schatje zou haar nooit meer weg willen doen, en daarom wil ik zo graag een veulentje van haar trekken omdat het echt zo'n schatje is en er ooit een moment van afscheid nemen komt, hoop nog lang niet! Maar dan heb ik altijd een stukje van haar bij mij <3

MonkeyMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:54

Laylah2002 schreef:
MonkeyMiep schreef:

Wat leuk dat je haar kent, zeker van bij pierre, ja het is echt een schatje zou haar nooit meer weg willen doen, en daarom wil ik zo graag een veulentje van haar trekken omdat het echt zo'n schatje is en er ooit een moment van afscheid nemen komt, hoop nog lang niet! Maar dan heb ik altijd een stukje van haar bij mij <3

Klopt. Ik heb ook ooit een paar keer met haar gereden, jaren geleden(8-10 jaar). Ze had toen nog geen stuur. Liep kriskras door de bak :') Haar heb ik stiekem altijd willen hebben. Maar toen voor mij het moment kwam dat ik er zelf een kon kopen, was zij onder geen beding te koop.

Nieuwsgierig als ik ben, heb ik even in je berichten over haar gespiekt. Ik las daar dat ze jou niet hebben verteld waar het litteken van komt. Op stal werd toendertijd verteld, dat zij een trap van een ander paard had gehad in haar gezicht. Toen ik haar voor het eerst zag, had ze dat nog niet.

Ik weet zeker dat je een heel mooi en lief veulentje van haar gaat krijgen <3

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 11:31

Laylah2002 schreef:
MonkeyMiep schreef:

Klopt. Ik heb ook ooit een paar keer met haar gereden, jaren geleden(8-10 jaar). Ze had toen nog geen stuur. Liep kriskras door de bak :') Haar heb ik stiekem altijd willen hebben. Maar toen voor mij het moment kwam dat ik er zelf een kon kopen, was zij onder geen beding te koop.

Nieuwsgierig als ik ben, heb ik even in je berichten over haar gespiekt. Ik las daar dat ze jou niet hebben verteld waar het litteken van komt. Op stal werd toendertijd verteld, dat zij een trap van een ander paard had gehad in haar gezicht. Toen ik haar voor het eerst zag, had ze dat nog niet.

Ik weet zeker dat je een heel mooi en lief veulentje van haar gaat krijgen <3[/quote]

Wat leuk zeg, denk dat dit haar eerste veulen is, heb je geen foto's meer van haar?

MonkeyMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:11

Van die tijd heb ik geen enkele foto's meer. Volgens mij van haar ook nooit gehad. Ik weet wel nog wie haar bijrijder was(bíjna zeker), misschien heeft zij nog foto's van haar. Ik PB je even