Welk kleurtje krijgt Jessies veulen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 14:21

Jep merrie’s ze weten soms zelf niet was ze willen.
Al zijn die van mij wel heel knuffelig. Ze staan soms letterlijk in rijtje te schuiven.

Vandaag hoefsmid nog eens geweest. Zal hopelijk de laatste keer zijn voor veulen komt want met zo een dikke buik met 1 been omhoog staan is toch niet meer zo evident.

Mmm Lily weet ik nog niet clauH ik was er eerst van overtuigd van wel maar men trainster vindt ze beter dan Jessie om mee te rijden. En dinsdag starten we met lessen bij pro dus ben benieuwd wat dat gaat geven.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 20:29

Wat een weerke nog steeds, veel wind en hagel

Dus ze staan al even binnen. Heb ze dan maar vlug eens geborsteld en uier en kling gewassen. Daar was mevrouw het niet zomaar mee eens. Die uier staat best wel al op spanning en men vod was nat met bethadinezeep.
Al vond ik haar uier wat minder Allez er zaten plooien in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veulen was ook weer heel actief bij het borstelen

Haar kont begint ook echt te veranderen

Afbeelding

En ze krijgt zucht onderaan haar buik.

joey2010

Re: Welk kleurtje krijgt Jessies veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 07:15

Gelukkig komt weer n drogere periode eraan dus ze zal wat minder gepaneerd uitzien := .

Ze heeft wel een echte puntbuik vind ik.
We moeten nog even geduld hebben tot haar veulen komt.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 07:29

Die steekt Jade voorbij! :D

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:00

Ik volg ook weer mee! *\o/*

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 19:58

Ja die puntbuik is enorm Joey maar ook mede door de zucht.

Hahaha tinniie ja straks haalt ze jade nog in want die is dit jaar best later dan andere jaren.

Welkom mijnlieverd

Uier was vanmorgen nog steeds zelfde, goed gevuld dus hij loopt niet meer leeg das al duidelijk dus nu nog wat extra vullen.

Ze vandaag nog eens schrobbeurt gegeven want haar vliegt er met pakken af.

En leuk weetje. Gisteren les gekregen van een pro met Lily en ondanks men mega stress, vreemde omgeving en eerste keer na lange tijd terug aan het rijden (en nog maar paar keer op haar) en eerste keer met nieuw zadel, hebben we het samen zeer goed gedaan. Amai zo een complimenten gekregen over Lily van iedereen incl trainer over hoe mooi en goed ze loopt. Vroeg ook welke hengst zij was? Kende arany en was zeer zeer onder de indruk.
Ook al een spin rechts en bijna links rond gekregen. Die gaat er vlug mee weg zijn zei hij. Laat al pivotbeen staan en zet mooi over. Ze stopt nog iets te snel op men zit waardoor ze op de voorhand valt en dus in 2sec ook echt stilstaat, daar hebben we ook aan gewerkt. Zo een stop kan je anders nooit uitzitten. Goed rondgegaloppeerd en ik heb bovenal echt genoten. <3 Man wat voelt het toch zalig bovenop een paard. En ze heeft zo een lekkere zit. Je voelt ze bijna niet onder je bewegen. Nu thuis verder oefenen en wekelijks gaan lessen. Heb er terug helemaal zin in gekregen.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 20:11

Heerlijk gevoel is dat he!
En zoveel complimenten die je over haar krijgt. Leuk dat ze Arany kennen en zo onder de indruk zijn.

Jeetje je eerst gefokt paardje en dan meteen de jackpot qua looks, karakter en haar leergierige.

Jullie gaan samen veel plezier beleven , daar ben ik van overtuigd.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 20:16

Ah wat heerlijk meid, nu lekker doorzetten zo en genieten!

Hoe lang moet Jessie nog?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 20:25

Hahaha niet onbelangrijk en even vergeten vermelden maar Jessie is 301 dagen vandaag dus nog 19 tot ze veilig is. Ik ga proberen tegen dit weekend alarm terug in gang te zetten en aandoen. Maar ik had een probleem met men tel die niet wou en kon opladen dus even naar de Apple store met bang hartje maar gelukkig onnozel vuiltje dat de boel blokkeerde. Dus nu kan ik weer snachts cam kijken.

Ohja en die trainer heeft Jessie haar vader ook nog gereden dus dat was ook leuk om te horen hoe een goede nakomelingen die heeft gegeven. De hengst kende hij wel niet maar wel de afstamming.

Ja ga nu zeker doorzetten met Lily dus die fokplannen met haar zullen misschien toch maar beter even de koelkast in. :o

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 07:50

Uier deze morgen weer extra gevuld

Afbeelding

En die buik :') echt daar kan niks meer bij of ze ontploft

Afbeelding

302 dagen. Ze moet het toch nog even binnenhouden.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:27

Jaaaa.. ze doet haar best!
Voorbijsteker :P :')

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:35

Wat gaaf om te lezen over Lily! Niet alleen de buitenkant is van goud...

Jessie is dik zeg! En uier is ook al goed opweg. Zal me niet verbazen als die eerder dan de uitgerekende datum komt.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 07:42

:D tinniie ja moet je toch even tegen jade zeggen dat ze vaart mag maken of Jessie steekt haar idd voorbij zo.

Ja Lily, het blijft opmerkelijk. Eerste zelfgefokte veulen. Krijg ik een palomino (als kind altijd mijn favo kleur geweest) en nadat men eigen palomino jaren geleden was overleden. Eerste trainer zei: Some horses leaf hoof print on your heart and she is one of them. Tweede trainer stelde voor van ermee door te rijden en niet te dekken want ze vond ze beter dan Jessie.
En weer alleen maar goeds nu bij de lessen. Ik zal het zelf ook moeten gaan geloven. Ze voelde vooral zalig, ne zetel is het en ne werker. Grote Will to please. Mams was ook wel zo. Dat paard deed altijd zo haar best voor mij.

En Jessie blijft ondanks de dikke buik zich toch nog instaat van te paneren. Alle dagen :')

Afbeelding
Na de poetsbeurt

Afbeelding

En ze ligt altijd zo rond een uur of vier te slapen en heb ze nog niet plat zien gaan dus alarm ligt klaar enkel nog batterijen in men ontvanger.
Afbeelding

We zijn ook de camera aan het proberen extern te krijgen want 6 april hebben we een feest van de line dance club en is maar vijf minuten hiervandaan maar zou ze wel willen volgen dan.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 15:55

Afbeelding

Ochtendknuffel met de buurvrouw <3
Ze kan toch ook nog lief zijn.

Afbeelding

En gisteren ging ze uit eten met de bok :')
Gekke drachtige merrie’s

Je kan er toch echt niks mee aanvangen, de ene moment vreten ze de buren bijna op en de andere moment willen ze een massage.

Uier blijft mooi vol smorgens en zakt klein beetje terug savonds.

Alarm ligt klaar om vanavond aan te hangen al is het nog helemaal niet spannend en mag ze eigenlijk ook nog niet maar het alarm heeft even de tijd nodig om het slaappatroon van de merrie op te slaan en zich daaraan aan te passen.
Voor zover ik weet en ik al snachts gezien heb, ligt ze nooit plat, net als Flo.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 16:16

Heb je nog recentie foto’s van lilly? :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 17:46

Niet echt heel goeie en van paar weken geleden al. Zal eens foto laten nemen als we aan het rijden zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Sisterlove <3 Echt schatjes. Dat hebben Flo en Arany toch echt wel goed gedaan en hun karakter is zalig. Niks is teveel en alles is goed. Zo waren er dinsdag naast de voor haar vreemde piste drie paarden rond aan crossen op hun paddockstuk. Boeit ze wel maar kalme zelve.

Oh en dierenarts is net weg. Alles werd ingeënt tegen rhino(6maandelijks) en ontworming nog gehad en Jessie eens bekeken en hij denkt dat ze zelfs de 320 dagen niet zal aantikken. := Hij was er ook van overtuigd als het nu spontaan zou komen het wel levensvatbaar zou zijn in tegenstelling moesten ze na ballonlanding in de weide ofzo over de zeik gegaan zijn en dan komt het af.

Alleszins hij is op de hoogte en stand by zoals andere jaren. Me opnieuw nog wat tips gegeven en straks alarm erop en dan zijn we er bijna klaar voor. Ik denk nu niet dat het al zo snel zal zijn maar voorbereid mens is er twee waard.

Uiertje nog boost krijgen en we tellen af.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 07:03

Fijn dat je DA standbye hebt staan.

Op hoeveel dagen zit Jessie nu?

Ik denk dat het slim is om al te beginnen met een geboortealarm als de da al aangeeft dat ze niet lang gaat lopen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 08:04

Ze was heel lief vannacht, :P 15 keer is het alarm afgegaan Allez ik denk dat ze aan kopschudden doet want als ik dan keek op de cam lag ze niet eens neer. Pfff gaan gezellige nachten worden. Nou ja even volhouden en binnen paar dagen geeft die geen alarm meer daarop.(wat ze ook doet met haar hoofd)

Ja zeer fijn zo een dierenarts en ik mag hem direct bellen als ze begint. Of het nu nacht is of niet.

Vandaag zit ze op 305 dagen. Banden zijn echt al pudding. Ze draait ook moeilijker op der achterhand. Je ziet dat die banden niet meer sterk staan. Buik is al punt en uier daar wacht ik nog wat op tot die hopelijk lek wordt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 08:35

Het wordt hier al spannend zie ik,tijd om mee te volgen. :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 09:12

Hahaha ja net op tijd pretty :D

Ze is toch echt goed bezig zelle.
Je ziet het niet op deze foto maar de stopjes worden al naar buiten geduwd.

Afbeelding

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 09:37

Ze test je uit of je wel wakker word van haar alarm :o .
Jeetje 15 keer _-:( .

Ze zet er in elk geval vaart achter

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:31

Flinke uier al ja!
Ze zal je niet onnodig lang laten wachten!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:17

Ze is goed bezig +:)+ . Nog ff en dan is ze safe.
15 keer? :wow: , je gaat die zeker toch niet al omhouden tot de 320 dagen of wel? :P Wens je alvast veel succes dan :') _O- .

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 17:03

Hahaha jawel hoor :)) :7
Ik blijf volharden. Men alarm is eentje dat zich aanpast aan het gedrag van de merrie dus dat gaat snel over zijn dat vals alarm.
Ik had zo eentje die vier uur plat kon liggen in begin constant alarm daarna niet meer omdat ik alarm steeds resette.

Maar heb net men halster extra gaatjes bijgeknipt want ik denk dat het net iets te los hangt ook.

En we krijgen dus die cams nog steeds niet extern -:(- dus de Foscam dan maar net verhangen.

Allez we zijn er klaar voor. Morgen ga ik men spullen nog eens nakijken en klaarzetten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:54

Och jeetje, 15 keer wakker gemaakt? Nou ik hoop dan inderdaad dat hij zich snel aanpast aan haar gedrag, dat is geen pretje!