Hmmm.. Zou dit viezigheid zijn? Ik kon er helaas niet aanzitten omdat ik alleen was. (Mevrouw heeft een beetje losse achterbeentjes als ik wil voelen). Hopelijk lukt t morgen met iemand erbij. Al is ie nog totaal niet gevuld...
De laatste dagen zie ik wel dat het veulen verder naar achteren komt te liggen en dat ze ingevallen is in haar flanken. Veulen is wel erg actief. Eergisteren zonderde ze zichzelf heel erg af.
Dat kan inderdaad, maar dan was er ook geen hars eerst. De uier loopt dan ineens vol tijdens de bevalling. Zo heb ik het tenminste geleerd. Uitzonderingen kunnen er altijd zijn natuurlijk
Kleine update.. Haar buik heeft sinds vanochtend een gekke vorm van onderen. Het veulen ligt nu echt ver naar achteren en de banden zijn behoorlijk slap. Uier nog steeds 0.0
(Ik poets haar vrijwel dagelijks hoor, maar mevrouw is een luilak en ligt behoorlijk veel )
Ze houdt je in spanning met al die veranderingen, TS! Die 'rare vorm' zou best wel eens oedeem of zucht kunnen zijn. Ook weer een teken van een naderende bevalling...
Wat spannend! Hoe voelt ze zich? Zondert ze zich nog af?
Hommage
Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-19 23:31
Ik merk eerlijk gezegd vrijwel niks aan haar gedrag. Sind een maandje oid geeft ze wel haar grenzen meer aan aan mijn andere merrie. Verder staan ze altijd nog zij aan zij,overal. Ligt er een dan waakt de ander
voor 300 dagen een hele normale uier, dan kan het zo ook nog bijna 2 mnd duren
Hommage
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 19:58
@fokfanaat het is hoogstwaarschijnlijk geen 300 dagen. Mijn dierenarts schatte tussen 15-02 en 15-03. Ze komt uit Engeland en heeft daar tot uiterlijk 301 dagen geleden tussen een hengst(en) gelopen. Kan dus zijn dat ze al eerder gedekt is, wat ook overeen komt met de schatting van de da.