AT's staan bij mij hoog op mijn lijstje favoriete en mooiste paardenrassen! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AT's staan bij mij hoog op mijn lijstje favoriete en mooiste paardenrassen!
Ik zie nu al uit naar je uitwijdingen 

Staat genoteerd! Enne, heb net gepolst: het is voorwaar ook nog bespreekbaar! 

De nomaden hanteerden om die reden ook een absolute grens: het echte werk begint pas als ze hun 6e jaar hebben voltooid (als ze 7 of 8 zijn - in andere bronnen, maar komt op hetzelfde neer) en absoluut niet eerder. Lange rooftochten van 100en en soms wel 1000en kilometers werden traditioneel dan ook uitsluitend met getrainde, geharde AT gedaan die minimaal 7 of 8 jaar oud waren. Ze werden wel al heel erg jong ruitermak gemaakt en wel degelijk al jong bereden, maar voornamelijk door kinderen en bij races en parades e.d.

dankjewel, ik hoop iig dat het veulen van toegevoegde waarde zal zijn voor het ras. 
Ik riep als kind al "ik wil geen paard, ik wil een Akhal-Teke." 
De hengst komt oorspronkelijk uit Dagestan, maar is jaren geleden in Duitsland terechtgekomen.
Dat zou nog es leuk zijn.

ik vertel misschien ook wel iets te graag over het ras, haha. Veel mensen kennen ze eigenlijk ook niet zo goed, natuurlijk.
En een veulen kopen is sowieso o.a. wat betreft de stokmaat afwachten. 

Voel me denk ik ook meer verleid een hengst aan te houden, maar dat is een ander verhaal.
Doet mij aan herinneren dat ik jouw boek niet vergeet om mee te nemen op vakantie.JoSav schreef:Als ik dan zeg dat het een AT is volgt doorgaans een heel gesprek over de drie types en is dat meestal het einde van mijn buitenrit voor die dag of, als het op stal is, ben ik ook sowieso minimaal een uur verder.
Of perfectionistisch; ik wil heel graag volledig zijn.
Ben gewoon een wijdlopig creatuur, vrees ik, maar ik hoor wel vaker dat ik leuk kan vertellen dus dat compenseert weer.
En iedereen was meteen helemaal weg van haar. De hengstenhouder heeft me wel tien keer gezegd hoe ontzettend chique, knap en mooi hij haar vond, en zoveel mooier dan welke andere AT merrie, inclusief zijn eigen, tot nu toe door de hengst was gedekt. Leuk compliment als het over je eigen merrie gaat. Hij was al net zo te spreken over haar karakter en vertelde over een aantal moeilijke merries die zich niet lieten hanteren en/of gemeen waren tegen de hengst.

Weer naar het land brengen...

Had je jouw valkje niet ook laten dekken? Oh, zie het al in je onderschrift. Er is al een veulen uit komen rollen.
Leuk, van harte! 
Nu moet je nog langer wachten...
ik hoop dat deze dekkingen wel blijven plakken!