De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 20:32

Haha Pasha, Roos is juist gescand op tweelingdracht :o Ze had namelijk twee eitjes bij het insemineren, daarom gelijk op 15 dagen gescand om een evt. tweede vruchtje weg te kunnen knijpen, maar er was niets te zien. En daar bij de volgende keer scannen nog wel even extra op gelet.
Maar zelfs als er twee in zouden zitten, kan je dat nu denk ik niet meer zien. Zit natuurlijk al een vrij groot veulen in, dus als ze scannen moeten ze al heel snel een lichaamsdeel/iets zien. Maar twee zal lastig van elkaar te onderscheiden zijn denk ik. En ten slotte kunnen ze er nu niets meer aan doen. Wat dat betreft moet ik er bij Roos vanuit gaan dat ze het goed gezien hebben die 3x in het begin van de dracht.

Ik heb het vorige week met de DA besproken. Volgens haar zou het geen extra risico zijn om ze ook later in de dracht nog een keer te scannen.

En ik zou Lies nog een keer een jaartje leeg willen laten om doorgereden te worden en het liefst haar sportpredikaat te behalen. Dus als ze nu leeg blijkt te zijn is het "zonde" dat ze nu blijft staan, dan kunnen we daar actie voor gaan ondernemen.

mina_dero

Re: De drie drachtige draakjes (2x Welsh NWR en 1x AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:41

ik volg ook mee leuk da er nog een topic van 3 is net als bij icecrystal

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:49

AniekR schreef:
Haha Pasha, Roos is juist gescand op tweelingdracht :o Ze had namelijk twee eitjes bij het insemineren, daarom gelijk op 15 dagen gescand om een evt. tweede vruchtje weg te kunnen knijpen, maar er was niets te zien. En daar bij de volgende keer scannen nog wel even extra op gelet.
Maar zelfs als er twee in zouden zitten, kan je dat nu denk ik niet meer zien. Zit natuurlijk al een vrij groot veulen in, dus als ze scannen moeten ze al heel snel een lichaamsdeel/iets zien. Maar twee zal lastig van elkaar te onderscheiden zijn denk ik. En ten slotte kunnen ze er nu niets meer aan doen. Wat dat betreft moet ik er bij Roos vanuit gaan dat ze het goed gezien hebben die 3x in het begin van de dracht.

Ik heb het vorige week met de DA besproken. Volgens haar zou het geen extra risico zijn om ze ook later in de dracht nog een keer te scannen.

En ik zou Lies nog een keer een jaartje leeg willen laten om doorgereden te worden en het liefst haar sportpredikaat te behalen. Dus als ze nu leeg blijkt te zijn is het "zonde" dat ze nu blijft staan, dan kunnen we daar actie voor gaan ondernemen.

Oh dat had ik even gemist! Snap het helemaal.
Ik heb nog nooit gehoord van een risico om ze nu nog eens te laten scannen. Ja onrust en vermoedens, maar echte waargebeurde verhalen nog nooit.
Groot gelijk om het even te checken. Ik verwacht dat ze wel drachtig is, maar zeker weten is fijner.
Dan kun je inderdaad, mocht ze toch leeg blijken, al gaan trainen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 22:27

Welkom mina_dero, bij ons wordt het inderdaad ook een full-house. Als alles een beetje mee zit wel een beetje dichter bij elkaar die bevallingen! ^_^

Denk ook niet dat ik het hier al gemeld had, hoor Pasha. Heb het topic pas veel later gemaakt. In de eerste weken hebben ze tweelingdracht als het goed is uitgesloten ;)

Daarom het ook gewoon maar uitsluiten. Zijn ook dagen dat ik overtuigd ben dat ze wel drachtig is, maar dan kunnen we het maar beter nog even zeker weten neig ondertussen wel erg sterk naar gewoon laten scannen

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:22

Hoi Aniek, ik lees ook gezellig mee. :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 11:42

Leuk dat je meeleest!
Hoeveel/welke merrie's heb jij weer drachtig dit jaar?

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:42

Ik heb 3 drachtige merries. (tenminste, ik hoop dat ze er alle 3 nog in zitten).
Goldwin's Hoeve's Vienna, Klein Roderijs Fleur en Kraneveld's Zameika. Ze zijn alle 3 drachtig van Goldwin's Hoeve's Valerion.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 19:41

Leuk ben benieuwd! Zameika is de El Niño toch?

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:03

Ja klopt. Ik heb ook een 2 jarig kleindochter van haar van Nia Domo Bolero. Nu hoor ik er vast helemaal bij. :D

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:14

Wat een knappe dames heb je daar lopen zeg! Ik volg graag mee :D extra leuk dat er een red prince veulen komt.. ik heb hier een red prince en een boginov staan.. beide super pony's!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:31

Ik zou ook gewoon even laten scannen hoor, dan hoef je niet meer in de zenuwen te zitten heel de tijd.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:35

Zou ik ook doen Aniek! Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent, dat risico valt hartstikke mee :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 23:44

Hilde, leuk! Volgens mij had je het al een keer over een Bolero gehad. Heb je ook een foto van haar? O:)

sumic, dankje! En leuk dat je volgt! Even in je profiel gespiekt en leuk stel heb je ook! Gaan die ook samen in het dubbelspan?
Hier nu een Red Prince veulen en vorig jaar had ik er twee van Nia Domo's Bolero, wat dan weer een Boginov-zoon is ;)

Ondertussen ben ik er wel redelijk van overtuigd dat ik haar even laat scannen maandag, of ze moet nu ineens nog uier schieten (vorig jaar zag ik dit dus voor het eerst op 31-1, maar toen was ze eerder uitgerekend).
Straks twee dagen KWPN hengstenkeuring, maar dan daar vandaag even de DA bellen dat ze scan apparaat meenemen maandag!

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:10

Dat zou best kunnen dat ik het daar al een keer over gehad heb.
AfbeeldingAfbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 04:22

Echt guppie nog, maar ziet er goed uit hoor! Wordt nu dus 2?

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:16

Ze wordt nu twee en is niet zo groot. Ze is het vriendinnetje van mijn jaarlingmerrie maar ik denk dat de jaarling aan het eind van de zomer minstens net zo groot is.
Afbeelding

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:16

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 23:28

Zit niet veel verschil tussen nee. Meeste zijn ook niet super groot en ook wel laatbloeiers volgens mij. Wel het prachtige koppie dat er bij hoort <3
Dit is een Bolero x ...? x El Nino dus?

Afgelopen dagen even in Den Bosch geweest, maar wel knoop doorgehakt en Lies wordt maandag gescand. Dus dan weet ik dat iig zeker.

Ondertussen mijn dames alweer op 265 dagen en die van Mariska op 267.
Het is ook weer tijd voor een buikupdate, maar dat gaat vrees ik maandag nog niet lukken. Die foto's houden jullie nog te goed ;)

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:33

Jurjen H.
Hopen dat je goed nieuws krijgt maandag!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 17:38

Leuk, was wel een aansprekende hengst, maar zie je niet zo heel veel van.

En ik hoop het ook. Zit een beetje af te tellen op m'n werk. Laat de DA er morgen maar op tijd zijn ook...

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:21

Leuk koppie zit daarop Elfje, heeft wel wat weg van mijn 2,5 jarige Bolero :)

Succes morgen Aniek, komt vast goed! De laatste foto's die ik gezien heb van Lies leken veelbelovend!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 10:37

Haha vind jij haar ook al lijken, Katja? Ondertussen ook een foto in Hilde haar profiel gespot en volgens mij kan ze later zo in dubbelspan met Raisa!

Hier wacht ik nu op de DA. Kwam er dit jaar toch 2 stoplichten eerder achter als vorig jaar dat ik wel paspoorten mee moest nemen :')

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:47

Liggen jou paspoorten niet bij de paarden Aniek?

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:53

Hoe was het bij de DA? :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 16:56

Nee die liggen enkel vlakbij de paarden. Van Raisa ligt wel bij de opfok, maar daar kom ik ook niet zo vaak natuurlijk.

Nou dubbel dagje hier.
Lies is gescand en gelukkig nog een veulen in haar buik.
Voor die tijd helaas wel eerst Mariska's hond in laten slapen, die was ineens heel slecht vandaag Y;(
Dus opgelucht, maar nog niet echt van kunnen genieten.