[Shetlander x appaloosa]Het laatste veulen van mijn maatje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xHereIsAnne

Re: [Shetlander x appaloosa]Het laatste veulen van mijn maatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:10

oeh misschien laat, maar ik volgg !
wooee wat is Sunny schattigg

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 17:22

superleuk xhereisanne,
en dankjewel! Ze vind zichzelf ook heel schattig :+

heb wat foto's proberen te maken, maar erg slechte mobiel kwaliteit.
zal er zo eentje posten zodat jullie wel haar buik kunnen :) zien!

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 18:09

Afbeelding
(Moddervoetjes, en omdat ik net hooi had gegeven zat ze onder het hooi oeps :+ )

Hele slechte kwaliteit.. Maar binnenkort zal Reusje_xx weer langskomen met haar camera :o

Ze word ronder en ronder.. en we voelen regelmatig schopjes :j
nog een ruime 3 maandjes! *\o/*

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:30

haha, dat ziet er gezellig uit!! heerlijk die moddervoetje ;)

hartje_sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:32

Wat ziet ze er weer lekker vies uit :=
De maanden lijken eeuwig te duren!
Wat ben ik toch nieuwschierig of onze sun een hengstje of een merrietje krijgt

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 19:10

Het lijkt inderdaad nog zo lang te duren.. en dat terwijl we nog wel een erg vroeg veulen hebben vergeleken met alle andere bokkers!

nanne02: Ze vinden het ook heel gezellig in de stal, Sunny is wel erg gemeen soms tegen de jaarling tinker die bij haar staat, maar dat is misschien ook een stukje opvoeding, en zwangerschapshormonen :+ Ze kunnen gelukkig elkaar goed uit de weg in de grote inloopstal :)

En die moddervoeten vind ik nu nog wel gaan, maar als we echt ver de winter in gaan dan zit ze er bijna helemaal onder :') Ze is ook maar zo klein en dan die korte beentjes..

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:27

Wat heeft Sunny een ontzettend lieve, zachte uitstraling. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit veulen een bijzondere waarde voor je heeft omdat hij/zij toch een stuk van Max met zich meedraagt. Ik hoop voor jullie dat er een prachtig, gezond veulen op de wereld gezet zal worden waarin je een deel van Max terug zult gaan zien.

Wat betreft sieraden van paardenhaar kan ik deze website enorm aanbevelen: http://www.armbandenvanpaardenhaar.nl/ Via deze site heb ik zelf een armband laten maken en daar ben ik zeer tevreden over.

Ook ik ga je topic goed in de gaten houden en hoop in februari te kunnen genieten van leuke veulenfoto's.

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 20:49

_Farasi: Het is ook best wel een zachtaardig ponytje, maar ze heeft een beetje 2 kanten :o
Ze kan heel lief, zachtaardig en zelfs wat verlegen zijn, maar ze kan ook heel pittig zijn. Ik vind haar karakter geweldig leuk :D

Het veulen is inderdaad héél bijzonder voor ons. Dit is ook de rede dat ik een mooie naam wil geven aan hem/haar, met een mooie betekenis erachter. Ikzelf ben alleen enorm slecht in namen :')

Voor een hengstje weet ik het al wel bijna zeker :j

Bedankt voor de tip! Ik ga eens op de site kijken.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:54

Wauw wat mooi dat Max nog wat nalaat. Lijkt me toch ook wel lastig, beetje dubbele gevoelens..

Geniet nog maar even, voor je het weet moet je ze alweer afspelen ;) (heb er momenteel zelf een nog bij moeder lopen)

Ik ga voor je duimen dat de bevalling goed zal verlopen en jullie straks van moeder en knap kind kunnen gaan genieten!! Maar tot die tijd lekker genieten van alle schopjes en bewegingen! ;)

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 21:08

Het is wel een beetje dubbel inderdaad, maar ik ben er wel heel blij mee. Als ze niet drachtig was geweest had ik dat toch wel heel erg gevonden denk ik :o

Ik geniet er inderdaad van, het voelt heel bijzonder om de kleine zo te voelen schoppen <3

Dankjewel :)

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:38

Ik hoop echt voor je dat de bevalling goed mag gaan! :(:)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:52

En de tijd ervoor.. Ken een merrie die verloor haar veulen op 9 maand.. Zou zo zuur zijn

Heb bij deze combi geen goed gevoel aangezien lieve max er niet meer is en je het niet nog eens kan proberen. Maar dat had ik ook met die van red pebbles. Daar was ook niks mis mee :o

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 21:10

Nanne02: Dankjewel, wij hopen het ook heel erg. Telefoon erbij houden en gelijk de dierenarts bellen als het nodig is, en waken gaan we ook doen natuurlijk. :)

Kabayo: Sunny heeft haar vorige dracht een miskraam gehad, met zo'n 3 maanden dracht. Toen was het 'gewoon' rot, maar nu is het veulen zo speciaal, en ben ik echt enorm bang dat ze nog een miskraam krijgt.. vorige miskraam was in de winter en blubber tijd, en Sun zat toen echt in een winterdip. Nu voelt ze zich nog best goed, ondanks dat ze altijd wel wat minder vrolijk word tijdens de winter. Ze doet het echt goed nu ze muesli krijgt met veel vitaminen en mineralen erin, en dat stelt me wel iets meer gerust.

Edit: ik kwam erachter dat een zin die ik getypt had heel raar Nederlands was :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:21

Ik hoop nog meer dat joun veulentje gezond en wel geboren word dan mijn eigen. Daar kan ik het nog een keertje proberen. Ik zou anders gewoon met je mee huilen hoor ook al ken ik je niet :+

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 21:40

Superlieve comment Kabayo, dankjewel <3
Ik duim ook mee voor jouw merrie en alle andere drachtige merries hier op bokt, en we slepen elkaar door het lange wachten heen :D

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 21:55

Hebben jullie nog tips wat betreft voer?

Sunny is echt niet een typische shetlander die van alles dik word, in dr winter tegenovergesteld zelfs..
Ze krijgt nu:
S'ochtends een halve voerschep basisbrokken, s'avonds een halve schep basisbrokken, bijna elke dag een bak met zo'n 5 handen muesli en onbeperkt hooi.
Toch lijkt ze me weer wat ingevallen vooral bij haar kont..

Ik zit er over te denken om elke dag wat merriebrokken bij te gaan voeren, maar hebben jullie nog tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:25

Wow ik vind het voor een shet wel erg veel krachtvoer hoor, mijn paard krijgt nog niet eens een kwart van wat jij geeft.
Als ze zo snel invalt, heeft ze goed/onbeperkt ruwvoer? Dat is sowieso het belangrijkste, mijn paard viel ook altijd in en had een winterdip en krijgt nu 1/2 schep havens natural balance met luzerne en lijnzaadolie en ziet er echt super uit nu in de winter elke keer.
2x in de winter krijgt ze een vitaminespuiten voor de rest niks.
Je kan merriebrok natuurlijk goed proberen of bietenpulp?

horsegg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:41

Wachten, en wachten op het mooie veulen.. +:)+

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 07:15

Romy, dit krijgt ze natuurlijk alleen in de winter. (En met haar dracht nu) Ze heeft onbeperkt ruwvoer :j

Ik weet dat ze veel krijgt, maar anders blijft ze echt niet op gewicht, heb het daar ook al met de dierenarts over gehad trouwens ;)

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 14:56

Gister heb ik het veulentje weer voelen schoppen <3

Sun haar buik veranderd heel erg, de ene dag is ze heel breed naar de zijkanten en een paar dagen later hangt de buik juist weer als een hangbuikzwijntje naar beneden :o

Ik kan niet meer wachten :=

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:28

Hihi spannend is het he! Lekker van genieten, voor je het weet zijn ze 6 maanden oud!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:51

Wat een leuke combi , en bijzonder verhaal . Ik ga volgen :)

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 16:40

Wings_love heeeel spannend :D Ik ben zo benieuwd :o maar de angst dat er iets mis gaat is wel vervelend.

LadyKim Dankjewel! Leuk dat je mee volgt!

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 18:27

Afbeelding
Weer even een foto van vandaag. veulen ligt meer aan de rechterkant, daar steekt het meer uit :+
Heb geprobeerd haar een beetje schoon te krijgen voor de foto, maar dat was nog best een klus :o

Geen schopjes gevoeld helaas.. dan beginnen die angsten toch vaak weer op te komen :n
Een dracht is spannend en leuk, maar ook best stressvol soms, vooral bij dit veulentje.

Het veulentje word rond februari/maart verwacht, laten we maar hopen dat ze het in de carnavalsvakantie op de wereld zet :D

Ohja, ze heeft inderdaad een hartje op haar kont.. als je een scheermachine tot beschikking hebt is het lastig om je in te houden O:)

aruals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:48

Wat een knapperd zeg! Daar komt vast ook een prachtveulen uit. Haha en heel leuk met dat hartje! Veel succes en plezier in deze spannende tijd! Ik blijf volgen.