[WEBCAM][VOLG]Arabische topper verwacht in 2017!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moorcats

Re: Arabische topper verwacht in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:06

Wow, dat was een zeer heftige verwonding! Maar je ziet wel degelijk grote verbetering in het verloop. Het lijkt op die ene lijn na al helemaal dichtgegroeid en de wond is mooi roze. Als het door het pak komt dat het zo snel geneest dan is dat een super uitvinding! Hoop voor je dat veulentje er nog gezond en wel zit. Succes straks met de revalidatie, hoop voor je dat de pezen niet te zeer zijn beschadigd!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:26

Idd nog een lange weg te gaan, maar gezien de verwonding vind ik het er niet slecht uitzien

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 14:25

Zaterdag is de wond weer uitgepakt, gat boven de knie is nadat het gelaserd is goed aan het dichten. Vlees is mooi roze en dierenarts is tevreden over hoe het nu gaat. Heb besloten samen met de DA haar op de kliniek te stallen zolang als dit nodig is zodat ze haar rust heeft een ik zelf ook. Ze heeft een 'stalboxrust' maatje naast haar staan en ze hebben erg veel steun aan elkaar. Jet blijft hierdoor rustig wat beter is voor de wond.

De wond begint wel erg veel wild vlees vorming te krijgen, vandaag nog behandeld met honing zalf, straks gaan we over op andere zalf wat vlees vorming tegen gaat. Evt. Snijden ze het weg.

Ik ben mij er natuurlijk van bewust dat ik het nog duurder maak om haar daar te laten staan, maar op dit moment vind ik het belangrijkste dat zij Op haar plek is en de juiste zorg krijgt.

Heb haar heerlijk gepoetst waar ze van genoot. Daarna weer in haar mooie hidez pak gehesen!

Foto's te vinden in het album :
https://myalbum.com/album/DQYyLdVzgWs0

Afbeelding
M'n patiëntje..

Vorige week ook nog acute stress, Jet leek hengstig.. Vorige week donderdag gescand voor de zekerheid en gelukkig zit de kleine man er nog in! Ribbetjes waren te zien: <3

Afbeelding

Van het weekend afgereisd naar brabant voor een verjaardag van een vriendin en die ochtend langs de knappe vader van het veulen geweest, heerlijk op 'm gereden. Wat een ongelooflijk lief dier is het toch! Gaaf!! <3 *\o/*

Afbeelding
Yanour en ik. :D Trots!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:58

Nour is zeker een knappe lieverd!

Wat fijn dat het veulen er nog zit!
Sterkte met Jet, ze krijgt geweldige zorg zo te lezen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:39

Wat fijn dat het herstel voorspoedig gaat!

Fijn dat het veulen er nog zit en alles goed gaat!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 17:24

Dankjulliewel, probeer inderdaad de juiste keuzes te maken, maar ogh ogh, wat is juist hé? Erg lastig. Gelukkig zag de wond er volgens de da er eergisteren weer beter uit, fotootje heb ik toegevoegd aan het album.

En ben inderdaad héél blij dat het veulentje er nog zit, echt iets om naar uit te kijken na deze nare tijd.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:37

Ik volg! Mooie combinatie. Ik houd echt van die Arabieren met zo veel mogelijk wit <3

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:45

Ik volg mee

Equiny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:36

Wat een knapperd !
Ben erg benieuwd naar het veulentje :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 17:12

Leuk! Weer een paar nieuwe volgers erbij! Dankjulliewel!

Gisteren is de wond weer bekeken, dierenarts is erg tevreden maar helaas is er wel veel wildvleesvorming te zien op het onderbeen, dit willen ze in de toekomst of weg gaan snijden en sowieso nu behandelen met speciale zalf. Bovenbeen ziet mooi rood doorbloed, dat is positief en minder vleesvorming.

Ben benieuwd hoe het er over een maandje uit ziet, hopelijk goed genoeg om naar huis te gaan. Foto's in album. :)

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:20

Michelle_S schreef:
Leuk! Weer een paar nieuwe volgers erbij! Dankjulliewel!

Gisteren is de wond weer bekeken, dierenarts is erg tevreden maar helaas is er wel veel wildvleesvorming te zien op het onderbeen, dit willen ze in de toekomst of weg gaan snijden en sowieso nu behandelen met speciale zalf. Bovenbeen ziet mooi rood doorbloed, dat is positief en minder vleesvorming.

Ben benieuwd hoe het er over een maandje uit ziet, hopelijk goed genoeg om naar huis te gaan. Foto's in album. :)

Wat is wildvleesvorming? :7

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:19

Vind het er toch best 'mooi' uitzien. Het blijft een nare wond, maar het lijkt goed te genezen. Ik hoop dat het zo positief blijft en ze volgende maand lekker naar huis mag.
En wat ben ik blij voor jullie dat de baby nog lekker op zijn plek zit!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 21:41

Bedankt allemaal weer voor de berichtjes! <3

@Nico_lette:
Wildvlees is eigenlijk een overmatige vorming van granulatieweefsel. Paarden hebben bij wonden de speciale eigenschap om direct een wond 'op te vullen', dit gebeurd met granulatie weefsel, dit is weefsel wat zeer doorbloed is. Soms gaat dit granulatieweefsel sneller groeien dan de huid die er nog overheen moet gaan, dan groeit dit weefsel naar buiten (woekeren). Dit noemen we dan wildvleesvorming.

Jet was gisteren precies 5 maanden drachtig, nog 6 te gaan! Wauw! Ik kijk er enorm naar uit. Ook gaat haar wond nu erg snel, ze gaat om de dag even een paar uurtjes naar buiten waardoor de wond kan luchten en door het stappen extra bevorderd word om te genezen. Er ontstaan momenteel allemaal 'bruggetjes' wat erg goed is! Morgen word de wond weer uitgepakt, zie album voor bijgevoegde foto's. Bijzondere is dat de laatste foto's en vier foto's terug, maar vier dagen tussen zit, bijzonder hoe hard dit gaat! *\o/*

Daarnaast een leuk weekend voor de boeg, ik ga Yanour groomen op de klasse II in Epe, wanneer ze deze goed uitrijden zal Yanour al klasse III startgerechtigd zijn en daarmee zijn eerste twee wedstrijden voor zijn Novice binnen hebben (toestemming om internationaal te mogen starten) Gaaf!! *\o/* <3

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:35

Dat is idd een heel mooi verschil...gaat duidelijk de goede kant op *\o/*

En nog maar 6 maanden te gaan voor de mini Jet/Yanour oftewel Jenour :P Dat gaat al weer snel.

En succes dit weekend met groomen, zal duimen voor goed uitrijden...vind het zo'n gaaf dier; Yanour

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 19:36

Dankjewel Cynn, haha Jenour is een goede.. Maar z'n naam staat vast *\o/* ben echt enorm benieuwd naar de kleine man, hoop echt op een schimmeltje, ben gek op schimmels!

Yanour heeft dit weekend in Epe zijn laatste klasse II goed uitgereden en is daarmee klasse III startgerechtigd! <3 geweldig! Belofte voor de toekomst en enorm gaaf voor Jets veulen natuurlijk dat ook papa het goed doet in de endurance!

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 11:41

Top gedaan

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 13:20

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:42

Hoe gaat het met Jet? wondheling nog steeds goed hopelijk?

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 22:21

Helaas een enorme tegenslag gehad ongeveer 1,5 week terug, wond zag er enorm goed uit en was op 2 cm na bijna dicht.. Dierenarts durfde het aan om het Hidez pak af te doen voor een nacht en ook het verband, helaas is die nacht haar been onwijs gaan zwellen en is daardoor de wond weer helemaal opgenknapt, gelukkig is een stuk van de knie intact gebleven. Dus we staan weer aan het begin, zat er echt ff doorheen, DA had gezegd dat ze naar huis zou mogen maar nu blijft ze nog langer op de kliniek..

Gelukkig weet ik dat ze het daar goed heeft en er met liefde voor haar gezorgd word, ik ga iedere week een paar keer naar haar toe om haar te verwennen. Wel eet ze ongelooflijk goed, heb haar nog nooit zo goed zien eten.. haar buikje groeit ook goed. Momenteel is ze ook al over de helft van haar dracht.

Ik kan echt bijna niet meer wachten, zit internet af te struinen naar een goede camera.. eentje welke ik bij haar in de stal kan hangen, met nacht visie, op mijn mobiel kan volgen zodat als ik thuis ben regelmatig kan checken als het moment bijna daar is. Ook wil ik proberen deze dan in te stellen dat jullie haar ook kunnen volgen, dat zou helemaal geweldig zijn.

Dit plan moet ik natuurlijk eerst nog voorleggen bij de staleigenaresse, maar hopelijk gaat zij akkoord, dan hoef ik ook niet dagen achtereen bij hun stallen te waken haha!

Foto's van de wond heb ik weer toegevoegd aan het album..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:48

aah bah dat is wel een flinke tegenvaller zeg -O- helemaal omdat het al bijna dicht was.

Hopelijk nu geen terugslag meer en alleen maar een opgaande lijn :)

Als de camera alleen maar haar box toont, heeft ze er vast geen problemen mee...zou ik althans niet hebben dan. Zou wel gaaf zijn om dr zo te kunnen volgen trouwens; gewoon live as it happens :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:04

Echt zo een tegenvaller, terwijl t er zo mooi uit zag... dorie, zo te doen met Jet en jou Mies! ;(

Voor de camera beveiliging, ik ben al jaren enorm tevreden over de Foscam. Die kun je ook vanaf je app bedienen, echt ideaal! Zo geen geboorte gemist (behalve die van Nyhla, kwartier ff niet gekeken grrrr) en ook als ze dan geboren zijn nog ff die check of alles ook goed blijft gaan met de babies.
We hebben er inmiddels in t seizoen 2 op stal hangen, echt aanrader! +:)+

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 11:51

Dankjulliewel voor jullie berichten, ik zal eens gaan kijken voor een Foscam. Liefste koop ik iets wat niet te duur is, zeker met de boel kosten die ik nu heb rondom Jet dus hebben er nog meer mensen suggesties hoor ik ze graag!

Dan ga ik zorgen dat jullie Jet kunnen volgen, liefste dan ook camera met terugspoel stand.. dan kunnen we de bevalling opnieuw bekijken :P

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:32

Ik heb ook eentje van foscam voor maar 72 euro dus ben ook niet duur uit!
Erg tevreden over de camera :)

Beterschap met je knapperd

*gaat weer in meeleesmodus*

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:18

Oh wat balen zeg van de als... Hopelijk herstelt het snel weer.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 18:22

https://www.ipcam-shop.nl/nl/foscam-c1-black.html

Ik denk dat ik voor deze ga, opnemen mogelijk, goed zicht, makkelijk te installeren en op die manier kunnen jullie Jet volgen.. Nu nog even overleggen met de eigenaresse van de stal of zij dit ook oké vind.

Vandaag weer bij Jet geweest, wond zag er netjes uit, niet veel verschil met vrijdag maar wel ietsie smaller. Verder is Jet dan eindelijk bekapt, telkens moesten we dit uitstellen i.v.m. de wond.. Ze stond inmiddels al ruim 3 maanden op ijzers, begon echt te knellen. Voetjes zijn nu weer mooi kort.. wel was ze vervelend en werd ze even gesedeerd voor eigen veiligheid.

Ik hoop dat Jet nog voor het nieuwe jaar naar haar nieuwe plekje mag, en tot die tijd staat ze prima op de kliniek! :)

Afbeelding

Jetje vandaag, half gesedeerd nog.