Een onverwacht kado van het leven.... :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 08:58

Kimley schreef:
Ze is mooi! <3

Dank je wel Kim, maar ik vind dat Amanda er ook met haar foto's wel
een echt paard van maakt...
Als ik haar in de wei zie wandelen.. denk ik met liefde... " mijn Thel Well Poownyyy"
Zie er naar uit om je volgende week weer te zien.... dat word weer super gezellig *D

Symbeami schreef:
Wat een ontzettend leuk en origineel idee zo met die tekeningen op haar buik! Mooi hoor.

Hoi Symbeam, ik moet eerlijk zeggen omdat ik zo tegen de bevalling van deze niet geplande zwangerschap op zie... ( ik ben al zo dol op de merrie en zo bang dat er wat fout gaat bij de bevalling... dit is tot nu toe nogal een pech jaar bij tijd en wijlen).... dat ik probeer overal maar een feestje van te maken...
Dus toen ben ik gaan zoeken op internet, op wat fotografen met mensen vrouwen en zwangerschaps shoots doen...
En toen ben ik wat werk schetsjes gaan maken.... En gelukkig is Amanda net zo enthousiast voor vreemd projecten als ik ha ha ha ha
Dus toen kreeg het langzaam vorm. We zouden elke een kant van Breca haar buik voor onze rekening nemen... maar toen kreeg ik een ongeluk met mijn pols.. en heeft Amanda beide kanten van een fun schets voorzien... Dank je wel nog Amanda... ik heb het hoofdje van het veulentje er ook nog niet af kunnen wassen ha ha ha ha

Afbeelding
(kijk ze doet nog wel uitgelaten.. in stap met haar hoofd zwaaien is hot..
vind ze... 2 x was de score vanmorgen)

Wings_love schreef:
Wat een mooie foto's en wat praat je liefdevol over je merrie! Heel leuk om te lezen :) Die foto van brecas voorhoofd met die pauwenveer door haar voorpluk is heel sprekend!

Dank je wel Wings of Love, het is ook zo een liefe merrie... en zo vreselijk lief/ plakkerig.. ik zal even een foute foto mee plaatsen van de middag dat we begonnen met het klaarmaken voor het pimp project hi hi hi... En die pauwen veren waren Amanda haar geniale idee.... want had ze bedacht.... op de scan hebben we immers ook alleen maar het oog van het veulen gezien. Dus een iedere pauwen veer heeft ook maar 1 oog...

Afbeelding

(ps dames geen opmerkingen over veiligheid .... ik weet dat ze bijna op schoot zit... maar wat ik ook doe... waar ik ook sta.. ze kruipt als ze de kans krijgt overal in me... en ze wil gewoon heellll graag gekriebeld worden... ze is bijna 10.. de zwangerschap zo nu en dan moe... en slaan doet ze niet getuigen die vele littekens op haar lijfje van anderen viervoeters die dat wel deden... en haar daarbij raakte vermoed ik zo. Ik heb geen enkel ander paard dat dit mag... en zolang ze niet probeert om op schoot te komen zitten wil ik haar graag kriebelen als ze daar een beter gevoel van krijgt... )

Sure_lee schreef:
Echt heel gaaf maris! Prachtig gedaan Amanda!wauw

Ja dat heeft ze, ik vond het ook heel gaaf..
Ik moet eerlijk zeggen ik vind het voor traject ook te gek..
En ik als ze het nog een tijdje binnen zou houden heb ik nog een super leuk idee van een oog dat door een kiertje naar buiten probeert te kijken... in Malle stijl... dus zodra ik mijn pols weer helemaal in orde heb terug naar het schetsblok.. ik denk dat het blaadje van de ponyclub na jou tijd is ? of nog net niet ? Kan je, je die Malle cartoon nog herinneren ?
Of iets geïnspireerd daarop hi hi hi
Als kind was ik een vet fan van Malle en Thellwel.....
(stiekem nog steeds)

Afbeelding

Shalimar

Re: Een onverwacht kado van het leven.... :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:25

Haha jaaaaa Malle!

Verwen en Kriebel haar maar lekker hoor!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:55

Ah de Ponyclub! Malle, leuk!

Ik snap dat je de dracht spannend vindt en je best zorgen maakt over de bevalling. Maar in de meeste gevallen gaat het gewoon goed.

Hond, paard, mens, kriebel, aai. Is lief toch.

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:32

Wauw gave fotos!! En leuk idee :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:13

Wat een mooie foto's heeft amanda gemaakt en die tekeningen zijn geweldig haha!

Ze is best wel gegroeid op de meeting een maand geleden was ze echt wel een stukje slanker :o

Ben benieuwd naar het veulen moet wel een schatje worden....

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:28

Wat gaaaaaf die foto's! Ik volg, echt heel leuk :D

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 14:49

Ik ga later even terug lees post doen *D
Maar net even thuis... (ik werk gebroken diensten)... en even Breca gecontroleerd...
pff we hebben een verandering... verder vol lopen van haar uier met name aan 1kant
en wat kristallen, ook met name aan 1 kant.
En helaas ook weer een nieuwe Oedeem lump...
Ik wou maar dat het veulentje besloot om de wereld te komen bekijken... :P
Breca is er zooooo hangerig van.. vriendlief wilde even haar oogje schoon maken ... drukt ze hem, met haar kin op zijn rug tegen haar aan.... waarop hij zich moest vastklampen aan haar hals om niet onderuit te gaan.... en laat ik nou net het foto toestel in mijn hand hebben...

Afbeelding
Ik vond dit zoooo aandoenlijk.... mijn niet paard-verslaafde-vent.... en kijk nou toch eens <3

Afbeelding
Ik durf niet echt meer eraan te komen.. de uiers staat zo strak dat hij helemaal hard is....
Maar hij lekt nog niet...

Afbeelding
en hier ben ik dan weer niet zo blij mee... weer zo een oedeem bult erbij....
Ik hoop niet ze er veel last van heeft.. wat een nare plek...

Nou tot zover mijn up date...
Ik kruip weer in onze iets te hete auto terug naar mijn werk ;)
Veel zonne plezier voor hen die daadwerkelijk genieten of gaan genieten van het heerlijke weer hi hi hi
Laatst bijgewerkt door nobje op 09-05-16 14:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:50

Ziet ernaar uit dat het op begint te schieten! Spannend!!

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:07

Zo lief, die foto met je vriend ;) Hopelijk komt er snel schot in de zaak!

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 17:24

Ooooo dames ik heb even nergens rust voor en kom nergens toe......
Breca is de hele middag al wat onrustig.. en sinds een 20 a 25 minuten ligt ze voornamelijk plat..
en haar vulva begint wat open te staan...
En nu inmiddels al weer gewoon, zeg maar niet meer op haar zij....... maar toch.. je krijgt er wel een adrealine stoot van iedere keer...

Verder niets te zien tenzij er een vliegje op haar buik land.. niet zweten, niet pompen... liggen.. na een tijdje opstaan.. wat gaan drinken.. wat gaan eten... en weer languit ... een hele tijd met haar lijf afwisselend plat en dan weer opgericht gaan liggen...

Waarschijnlijk allee maar voorpret, maar ik ga toch maar even geen boodschappen doen.. inmiddels is mijn andere pony er ook maar bij gaan liggen zo schattig..

HEERRR ik heb ijs nodig bakken ijs...
HERTOG ijssssss :9 :P :o
Nou dames.. ik hoop niet dat ze dit de komende dagen continu gaat doen..
want dan heeft de super echt niet genoeg ijs in de stelling staan.... :Y) :Y) :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:28

Haha soms denk je dat ze het expres doen, die merries :=

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:34

Wat een knappe dame dame zeg :wow: .Bij ons op stal is er vandaag een nestje katten geboren := Ik hoop dat er binnenkort ook een lief,leuk en gezond veulen naast jou knappe mama staat.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 21:41

Ierpier schreef:

Ha ha ha Ierpier.. het zou toch wat wezen als dat zo was :)
Wij hebben niet zo vaak veulentjes... de laatste bevalling hier was een appeltje eitje (min of meer) weliswaar over tijd.. maar binnen een klein halfuurtje was het gepiept...
Maar deze zwangerschap is "net" even anders hi hi hi hi..

anna_gail schreef:
Wat een knappe dame dame zeg :wow: .Bij ons op stal is er vandaag een nestje katten geboren := Ik hoop dat er binnenkort ook een lief,leuk en gezond veulen naast jou knappe mama staat.

Hoi Anna, wat leukkk ik ben dol op katten... boerderij katjes ?
Hi hi hi heb je er al eentje uitgekozen of zijn ze allemaal te schattig hi hi hi
En dank je wel. Ik hoop ook dat er snel een kleintje bij loopt

Even een up-date
Ze staat nu lekker in haar stalletje.. en haar vriendjes ook .
En ze staat te schransen als een boodwerker.. Terwijl ze tot nu toe heel bescheiden was met eten
en er ook heel lang over deed om het op te eten..
Maar voor nu is het allemaal een beetje anders
We gluren vanavond nog wel een paar x om het hoekje :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:47

Wat leuk ! Ik wacht momenteel ook op een verassings veulentje, vader en dekdatum ook onbekend. Zij heeft ook harsjes nu en is wat onrustig.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:57

Wat een prachtig paard, met een prachtig verhaal en wat heeft Amanda een mooie shoot gedaan!
Spannend voor jullie zeg.. gok zomaar dat jij voor of dit weekend oma wordt :P
Veel succes, haal vast ijs in huis hihi..

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:17

Ik had je eerste foto's al eens bij uitgelicht zien staan, die vond ik al grappig bedacht. Maar die 2de shoot met dat veulen getekend, geweldig.... Complimenten.
Verder hoop ik voor je op een gezond veulen met een gelukkige moeder.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:26

Hoe gaat het nu? Het is nog steeds goed weer voor ijs. Hoeveel liter ijs heb je al op? ;)

Hoe doet Breca het? ik ben inmiddels heel benieuwd.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:56

Oh wat leuk en wat spannend! Ik ben zo enorm benieuwd! Ga je het veulen zelf houden of weet je dat nog niet?

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 22:14

Ierpier schreef:

Nou ik begin bijna te denken dat je gelijk krijgt... heer wat een lange weg..
Iedere ochtend vet lekkende uier tot de druk eraf is, en dan stolt het... en dan in de middag blijft hij droog..
staart als jelly... en dan steeds erbij gaan liggen met zo een gezicht van "het komt".... en dan na een goede 3 kwartier in de benen komen en aanvallen op je hooi ruif... en alles in no-time naar binnen schuiven.. pffff En dan dat gezicht. .. baas.. ik heb uitgerust.. ik heb gegeten.. kan je me nu komen kriebelen ????

Letsdunit schreef:
Wat leuk ! Ik wacht momenteel ook op een verassings veulentje, vader en dekdatum ook onbekend. Zij heeft ook harsjes nu en is wat onrustig.

O wat gaafff... nog iemand met een verassings pakket :). en hoe voel jij er onder ? hi hi hi... en hoe is het nu met je merrie ?
Jij hebt dat mooie mini 2 span toch ?

Amy77 schreef:
Wat een prachtig paard, met een prachtig verhaal en wat heeft Amanda een mooie shoot gedaan!
Spannend voor jullie zeg.. gok zomaar dat jij voor of dit weekend oma wordt :P
Veel succes, haal vast ijs in huis hihi..

Dank je wel.. en ja Amanda heeft echt een prachtige shoot gedaan. Wij waren niet de enigen die de foto's mooi vonden ... van de FB pagina Horse Adict vonden ze het ook een mooie foto's... Ze vroegen zelfs hoe het gemaakt was en naar het paard dat was echt heel leuk..
En ik moet je helaas vertellen dat het er niet op lijkt dat we het "voor" het weekend gaan halen. Vanmiddag heeft ze een paar x staan flamen.. wel weer veel gelegen.. maar vandaag voornamelijk veel behoefte om te worden gekriebeld en te eten... hoop het weekend dan maar als is het dan echt geen lekker weer om je kindje buiten de deur te zetten ...

En dit is wat ze van Horse Addict geplaatst hebben :)
Afbeelding

jeetje77 schreef:
Ik had je eerste foto's al eens bij uitgelicht zien staan, die vond ik al grappig bedacht. Maar die 2de shoot met dat veulen getekend, geweldig.... Complimenten.
Verder hoop ik voor je op een gezond veulen met een gelukkige moeder.

Dank je wel.. je kan je bijna niet voorstellen hoe leuk het is om de werk schetsen te maken.. en samen met Amanda na te denken over de verf en waar... volgens mij waren we helemaal los geslagen.. hi hi hi.. en Breca.. vond de shoot prima... hapje stapje.. hapje stapje.... maarrr dat gekriebel aan haar buik met de verf... dat bracht haar al weer zo ongeveer in extase hi hi hi
Vandaag zagen we het veulen in ieder geval flink bewegen.. of Breca moet een hele vreemde ademhaling hebben.. maar als het inderdaad het veulen was.. pffff ben blij dat ik Breca niet ben....

EdkingEnzo schreef:
Oh wat leuk en wat spannend! Ik ben zo enorm benieuwd! Ga je het veulen zelf houden of weet je dat nog niet?

He wat leuk, wij zagen elkaar in Havelte even bij een shoot van o.a. Amanda toch ? Waar we de openings foto's met de aftel streepjes hebben gemaakt (die ook van Amanda zijn overigens :)
Je vertelde toen volgens mij dat je ook een drachtige merrie had thuis ?
Ja we hebben de intentie om het hier te houden. Maar we hopen wel vreselijk dat het een niet al te groot paard word... en met een rustig karakter... kortom dat het op Breca zal lijken hi hi hi.. de eerst komende 3 jaar hebben we er (mits het gezond is en bijft) weinig werk mee. Behalve de zorg van eten, smid, veearts en opgroeien etc. We vinden het akelig spannend... ha ha ha...

Symbeami schreef:
Hoe gaat het nu? Het is nog steeds goed weer voor ijs. Hoeveel liter ijs heb je al op? ;)

Hoe doet Breca het? ik ben inmiddels heel benieuwd.

Hoi Symbeami, Breca heeft op moment sterke wisselingen van heel fit ogend (met een fikse waggel) tot compleet uitgeteld zijn.. ik heb het de laatste tijd eens geklokt. Maar soms blijft ze wel gemiddeld een 3 kwartier achter elkaar liggen.. waarvan ze grotendeels dan op haar zij plat ligt. In de ochtend heeft ze veel druk op de uier.. en de melk lekt dan weg tot de druk er blijkbaar af is.. en lijkt dan de verdere dag droog te zijn. Ook is ze erg gesteld op haar kriebel sessies.... ze is bereid ervoor zo ongeveer door het hek te komen... zo lekker vind ze dat... mijn vriendin was vanmiddag even op bezoek... En Breca trok alle registers open om haar aan te moedigen .. vooral te blijven kriebelen...

PS... niet aan te slepen... het hoeft niet eens van HERTOG te zijn.... van de super is ook prima.... Jee joh.... ik moet straks afkicken .. ( en grotere kleding hi hi hi)......Het is verdorie spannender dan de boeken van b.v. Stephan Kink :D

Hier onder een aantal foto's van vanmorgen.

Afbeelding

Ze hangt alleen in het hek met haar billen als ze ons ziet.. ze wil zo graag gekriebeld worden.. ik zei nog tegen mijn vriendin.. als kind had ik wel eens last van puistjes.. en ik kreeg dan van mijn moeder een soort mini staafje met een heel klein gaatje dat je over je rijpe pukkeltje moest heen drukken... en dan kon je het uitdrukken... en als ik naar Breca kijk als zij haar billen stevig in het hek plant.. dan denk ik aan dat "uitdruk - staafje" ;)
Volgens mij werkt de geboorte van een klein 4-benig Spanjaardje niet zo toch ? (uitdrijving ala puisje ??) :+

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het zo schattig dat poontje heel vaak bij haar in de buurt gaat liggen.
Poon is de 20 ruim gepasseerd.. en heeft vroeger, heel veel veulentjes gehad.. en ik vraag me dan af
wat zou ze allemaal naar Breca uitstralen / vertellen en omgekeerd...?

Ondertussen toch stiekem aan het stoeien met namen... pfff
Ik wist het.. ik had Spaans als bij vak moeten kiezen :) :) :)
Laatst bijgewerkt door nobje op 13-05-16 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:21

Ik maak hetzelfde mee als jij, dan weer dikke kegels dan weer niks. Rond lopen alsof het veulen ieder moment kot en dan snacht languit gaan slapen. Pfff vermoeiend ! Jij ook sterkte !

annemieke73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:40

Pracht paard!en wat is t spannend

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 07:08

annemieke73 schreef:
Pracht paard! en wat is t spannend

Ja ... echt.... een tikkie te spannend.... vorige week de laatste mooie warme dag lag ze steeds op haar zij en stond haar vulva wat open.. ik dacht dat ik een hartverzakking kreeg op een gegeven moment... en de hele dag door... maar er kwam helemaal niets....
En op moment ligt ze bijna helemaal niet meer... als ze wil rollen zakt ze door haar voorbenen.. sleept haar hoofd hals en schouder door het zand en dat was het dan... ik gun haar echt dat ze er gauw af is....

Letsdunit schreef:
Ik maak hetzelfde mee als jij, dan weer dikke kegels dan weer niks. Rond lopen alsof het veulen ieder moment kot en dan snacht languit gaan slapen. Pfff vermoeiend ! Jij ook sterkte !

Ja ik ga helemaal mee in wat je schrijft....
Inmiddels kan ik er naar kijken en smachtend denken als ze bv. moet poepen of plassen.. pers dat kleintje alsjeblieft meteen mee naar buiten... Maar nee ... na haar boodschap waggelt ze weer weg...
Is jou kleintje inmiddels geboren ?

Wij zitten nu al dagen tegen een in de ochtend, enorme lek uier aan te kijken...
die in de middag weer zonder harsjes en/of lekmelk is... en vervolgens in de avond weer opbouwt met harsjes en vervolgens weer melk gaat lekken....
Vrij slopend moet ik wel zeggen... Werk, je doorlopende afspraken.... etc etc.
En was Breca op het einde van de warme periode een dag dat ik dacht nu zou het kunnen komen... was dat met het invallen van het koudere weer, weer terug bij morgens lek uier.. en middag niet.. en avond lek uier.. zucht...
Vandaag weer de hele dag naar mijn ouders... en eigenlijk wil je gewoon niet meer weg als het zo dicht bij is... gelukkig komt mijn vriendin vanmiddag nog even kijken naar Breca... maar pfff wat is het spannend zo...

Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:55

Spannend hoor Maris! Ze mag het nu onderhand wel ff uitpoepen!

Kan me voorstellen dat het niet tof is dat je nu niet thuis kunt zijn. Maar wel fijn dat er iemand vanmiddag even gaat kijken.
Vrijdag ben ik vrij en als je dan een controle of hulp oid nodig heb dan moet je maar een gil geven!

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 08:04

Sure_lee schreef:
Spannend hoor Maris! Ze mag het nu onderhand wel ff uitpoepen!

Kan me voorstellen dat het niet tof is dat je nu niet thuis kunt zijn. Maar wel fijn dat er iemand vanmiddag even gaat kijken.
Vrijdag ben ik vrij en als je dan een controle of hulp oid nodig heb dan moet je maar een gil geven!
`

Dank je wel Shirey... het is op moment door samenloop van omstandigheden allemaal wat minder genieten. Het gaat niet zo goed bij/met mijn ouders, dus we moeten er nu vaker heen.
Dus ik vind het zeker een super lief aanbod dank je wel. De situatie kunnen we met de planning niet zo (heel) goed overzien.. Dus we laten het allemaal maar een beetje op ons afkomen.

Ik dacht vorige week echt nou gaat het gebeuren.. aldoor liggen.. vulva een stukje open
De witte waas van achteren lek tepels.. en toen in de avond stond ze op.. liep naar de ruif en begon te eten als een bouwvakker... en sindsdien wandelt / waggelt ze redelijk attent rond...

Maar dit was dus vorige week...
op de laatste warme dag.. wij hadden echt zo iets.. godzijdank... verlossing voor het paardje .. maar nee dus... De dierenarts dacht ook... nou dat gaat hem wel worden.. maar in de loop van de avond sloot alles weer netjes... en dat is tot nu toe nog steeds zo...
Afbeelding
Ps wel een beetje klunzige foto.. maar ik keek steeds om het hoekje met de telelens.. want ik wilde haar niet storen... c.q afleiden...

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:09

Het niet weten of het wel weten maakt helemaal niks uit met een zwangerschap van je liefste paardje. Je wordt toch helemaal gek. Maar wat er ook uit komt, het is het allemaal waard geweest. Ik zal duimen dat het kleintje nu snel komt.