Zes shetlandveulentjes in de maak.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:34

Wat zien ze er goed uit. Mooie buiken. Kan bijna niet wachten op de veulens. Zal voor jullie vast nog erger zijn.

Bloemmeke

Re: Zes shetlandveulentjes in de maak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 01:23

Ik ga ook even meevolgen met je dames! Komt nu aardig dicht bij!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 10:46

Zo, even een druk druk weekendje gehad. Nee, géén veulentjes :+
Ha Bloemmeke, komt zeker dichtbij nu. Elf maanden duurt soms lang, ahum.
Nuscaniels, dat denk ik ook, haha. Ik ben heel lang geduldig, maar het begint nu wel wat te kriebelen hoor. Zeker nu de eerste uiertjes een beetje aan het werk gezet zijn; laat de melkbar maar in gebruik genomen worden! :o
Dank je Woestein. En haal je vriend maar gauw over; is toch keileuk?? Hihi.
Petra, ik zag volgens mij ergens anders (DBT?) dat Chinouk nu al iets meer heeft dan 2 rozijntjes?

Nou, verder weinig nieuws. Bonneke begint iets onrustiger te doen overdag, maar aan de banden en kling te zien kan dat eigenlijk nog niet. Sjirkje is wat dat betreft echt al wel verder. Maar qua uier blijft het allemaal een beetje hetzelfde. Benieuwd hoe ze nu verder gaan ontwikkelen....

Lonneke
Afbeelding

Bibian en Sonneke
Afbeelding

Candora en Sjirkje
Afbeelding

Okay, stiekem geen drachtige merries, maar wél leuke :D Onze driejarigen!
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:12

Wat een knappies die driejarigen. <3
De dikke buikjes natuurlijk ook maar die moeten dringend eens iets gaan onthullen. :D

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:18

Oeh, die driejarigen! *D
Gelukkig geen veulens in je drukke weekend! Komende weken spannend dus!
Ja ietsjes bij Nouk, gister stonden de spenen scheef whaha, gek gezicht toen ik eronder hing.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 12:30

Leukerds toch? De blondjes staan weer eens bij elkaar :D
En ja, helemaal met je eens Pretty! Ik heb je trouwens zaterdag niet kunnen spotten :(
Nou, is toch een beginnetje Petra! Ik hou de telefoon bij de hand hoor ;-)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:10

Ik had géén idee hoe jij eruitzag Arianne dus ik kon je ook niet spotten. :o
Maar wij waren er al vroeg en waren terug weg rond de middag,want we hadden nog 3 uur reis voor de boeg.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 13:17

Haha, da's ook waar. Heb nog geluisterd naar 'onverstaanbaar Belgisch pratend persoon' (jouw omschrijving :D) maar nope... Nou was ik dus juist pas om half 1 daar, dus wellicht sowieso misgelopen....

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:47

Wat een droom koppel heb jij in de wei staan!
Heel benieuwd wat voor prachtige veulentjes ze gaan geven.

Ooit hoop ik ook zo ver te komen.....

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:58

Arianne schreef:
Leukerds toch? De blondjes staan weer eens bij elkaar :D
En ja, helemaal met je eens Pretty! Ik heb je trouwens zaterdag niet kunnen spotten :(
Nou, is toch een beginnetje Petra! Ik hou de telefoon bij de hand hoor ;-)

Ze staan inderdaad op mooi vol gras alweer (drachtige merries)!
Oeh, hier net een tipje gekregen voor stukje land naast onze wei, misschien kunnen we er voor volgend jaar stukkie bij huren. Zou ideaal zijn!
Haha, ja hou die telefoon maar bij de hand! Maar duurt nog wel even hoor! Die theezakjes stellen ook nog niks voor. Als ik kijk dat die uiers van jou merries (foto's hierboven ergens) nu ook alweer bijna een week verder zijn.
Dan loopt Chinouk er nog wel even! En de geboortemelder hangt weer even in de kast! :D
Een maand lang van zulke nachten (test afgelopen vrijdag) brengt niet veel goeds.. :o
Jullie al geboortemelders aan de 2 merries dan?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 14:03

Dank je Hinte. En als je wilt, kom je er wel. Ik zou ook goed advies vragen bij bekende fokkers. Wel altijd je eigen hoofd volgen natuurlijk ;-)

Ah Petra, dat zou super zijn zeg! Hopelijk lukt dat. En de uiers zijn hier nog niet veel groter hoor, dus staat nu ook weer aardig stil. Ook nog geen melders om; je weet maar nooit natuurlijk, maar het lijkt nog niet heel dichtbij. En net als jij hou ik niet zo van slapeloze nachten :D Hoeveel meldingen had je? :=

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:28

Nou zit ik al op mijn portemonnee bij het zien van al die drachtige merries, plaats je foto's van hele mooie 3-jarigen. Daar wordt een mens hebberig van :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:45

Arianne schreef:
Haha, da's ook waar. Heb nog geluisterd naar 'onverstaanbaar Belgisch pratend persoon' (jouw omschrijving :D) maar nope... Nou was ik dus juist pas om half 1 daar, dus wellicht sowieso misgelopen....

:')

We waren dan inderdaad net weg anders had je mij inderdaad wel gehoord denk ik. Ik spreek nog aardig Nederlands tegen anderen maar tegen mijn vriendin was het ons dialect taaltje. Ik heb enkelen wel de wenkbrauwen zien fronsen die dichtbij stonden denk ik. :+

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:20

Arianne schreef:
Dank je Hinte. En als je wilt, kom je er wel. Ik zou ook goed advies vragen bij bekende fokkers. Wel altijd je eigen hoofd volgen natuurlijk ;-)

Ah Petra, dat zou super zijn zeg! Hopelijk lukt dat. En de uiers zijn hier nog niet veel groter hoor, dus staat nu ook weer aardig stil. Ook nog geen melders om; je weet maar nooit natuurlijk, maar het lijkt nog niet heel dichtbij. En net als jij hou ik niet zo van slapeloze nachten :D Hoeveel meldingen had je? :=

Nou eigenlijk 4, maar er kwam steeds een tweede verlate sms ofzo.. Dus 8 keer gewekt, man... ben nog moe! :D

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:54

Hoe gaat het met de dames?

Arianne schreef:
Dank je Woestein. En haal je vriend maar gauw over; is toch keileuk?? Hihi.

Hij kan best stug zijn hoor...
Maar heb laatst al een balletje opgegooid dat we hier een stukje hebben waar wel tussen de bomen een schuil stalletje kan staan en waar het kleintje (uiteraard gaan we er dan voor 2... maar dat hoeft hij nog niet te weten... O:) ) een leuk plekje zal hebben.
Maar hij had het wel over dat er dan geen gras is... Dus daar moet ik nog wat op bedenken.
Hij was iig niet heel negatief :D
Maar kan ook zijn dat dat komt omdat hij denkt dat ik het niet meent...
We zullen zien!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 10:15

nuscaniels schreef:
Nou zit ik al op mijn portemonnee bij het zien van al die drachtige merries, plaats je foto's van hele mooie 3-jarigen. Daar wordt een mens hebberig van :P

:D Dat vind ik een heel mooi compliment. Wij zijn er ook megablij mee! Hebben alle merries uit de eerste jaargang aangehouden (eentje is helaas op 4 maanden verongelukt) en zijn er zeer tevreden mee. Glossy gaat vandaag weg, de rest blijft sowieso tot augustus zodat we ze mee kunnen nemen naar de premiekeuring. Daarna moeten we maar eens zien.

Haha Pretty, is het zo erg?? 8-) Toch jammer dat ik je niet getroffen heb.

Oef Petra, daar ben je mooi klaar mee dan! Heb je al uit kunnen puzzelen hoe je van die 2e sms af komt?

Oooh Woestein, dat gaat goed komen! Inderdaad eerst maar eens over één pony blijven praten; daarna vind hij het vast zelf ook maar zielig dat die alleen staat en wil hij er zelf nog eentje bij kopen, haha.

Dames zijn hier verder nog rustig, zucht. Weinig schot in de zaak. Sjirkje is wel heeeeel alert en deed gister een beetje vaag toen ik met mijn jongste dochter even in het dikke-buiken-weitje ging kijken. Is qua uier en kling ook het verst, maar nog niet ver genoeg. Bonneke is onrustig met haar achterbenen, die is het echt zat aan het worden en het wordt zwaar voor haar. En dat is zo'n powerpony dat dat wel opvalt....

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 07:42

De uiertjes lopen wat terug; vaak wel een teken dat als ze nú weer groter worden het serieus wordt. Maar ik verwacht de aanstaande dagen (week) nog niets :Z Donderdag en vrijdag hebben de eerste 2 tijd, dus ook nog geen haast natuurlijk. Maar ach, dat eerste veulentje mag bést iets eerder komen dan gepland hoor O:)
Vanavond met onze hengst naar de hengstenshow! Doen we eigenlijk nooit, maar deze show wordt voor het eerst gehouden en is redelijk in de buurt. Daarbij was iemand uit de organisatie vorig jaar de grootste inzender op onze 1e zomerkeuring; dat waardeerden we toen heel erg en dan is het nu makkelijk om iets terug te doen voor haar. Ach, wel gezellig natuurlijk; even bijkletsen met medefokkers. Er komen 29 hengsten, dus tijd zat om even lekker te genieten.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 07:59

Wat een knappe danes. Het hengstje mag er ook wezen. Ben benieuwd naar de veulens. :):)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 09:57

Dank je! Ik ook :D
Het hengstje is mijn grote (nou ja? :+ ) vriend. Wat een gouden karakter. Mijn dochter van 3 kan hem gewoon meenemen en hij loopt als een schoothondje achter haar aan. Wees gerust, loop er bijna altijd tussen, maar fantastisch te zien hoe gek ze met elkaar zijn. Hij zal met een paar weken verhuizen naar zijn 2016-adresje, maar na 4 jaar hier op het erf vind ik er geen zak aan dat hij gaat... -O-

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:50

Jaaaaa jammer dat Chester gaat! veel plezier vanavond.
Kriebel kriebel... Na je uier foto's!

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:56

Oeh bij het zien van die driejarigen begint het bij mij ook wel te kriebelen hoor. Ik wordt hier veel te hebberig van :')
Er komt dus langzamerhand al wat schot in de zaak ondanks het (tijdelijk) teruglopen van de uiers.
Echt jammer dat Chester weg gaat, hij is (in ieder geval op de foto's) heel erg knap <3 Het is dat ik pas om 17 uur klaar ben met werk, anders was ik even langsgekomen om alvast wat buikjes te zien :)
Veel succes en plezier vanavond op de hengstenshow!

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:02

Weer een naam met een k; kashmino! _/-\o_ Ik zie echt alles met een k! In films, in de supermarkt enz...
Er komen alleen maar meer namen bij, bij jou ook Arianne?!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 13:55

Erg hè Petra? Ik zie ze ook steeds hoor. Heb al zo'n lange lijst dat ik ze niet meer echt nodig heb, maar voor de échte topnaam staan we natuurlijk altijd open O:) Had ik jou Kenicha al doorgespeeld? Staat voor 'sterke gezonde eerstgeborene'; past misschien wel bij die van Chinouk ;-)
Je weet het Kashmino, je fietst gerust maar eens deze kant op; gaan we lekker dikke buiken spotten.

Hengstenshow was gezellig. Elmar stond er op de hengstenkeuring niet top op maar daardoor kon hij gisteren wel een aantal mensen erg positief verrassen; altijd leuk. Het blijft een driftkikkertje in de baan, maar ach...

De pony's laten inmiddels wel wat veranderingen zien. Hebben nog geen haast, maar toch. Sonneke begint ook al aan het uiertje; zo benieuwd wat zij ervan brouwt. En Candora heeft nog amper uier, maar dat heeft ze ook net voor het veulenen niet. Zij verandert wel hard in de kling nu, dus toch maar weer in de gaten houden. Vijf weken te vroeg is voor haar niet gek, zucht. Gisteren trouwens op de show ook de papa van dat veulen gezien; zag er echt schitterend uit! Leuk om te zien wat die combi brengt.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:11

Mooi dat er mensen positief waren over Elmar! Leuk om te horen.
Vind de betekenis wel leuk Arianne, maar naam is beetje te lang. We willen graag 2 lettergrepen haha... Heb net mijn lijst ingekort met Niels, terwijl we in het zonnetje zitten! Heb meer hengsten namen _/-\o_

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 14:26

Oh ja, dat wist ik ook eigenlijk wel. Maar omdat je Kashmino opeens leuk vond, dacht ik er even niet meer bij na :D Oh kijk, dus de lijst wordt al overzichtelijker? En die hengstennamen heb je niet nodig joh!! 8-)