Op verzoek in het DBT ook nog even foto's van de voorkant er bij gezocht; Lies (links) & Roos (rechts)
En al die theorie vind ik wel even leuk om weg te dromen hoor. Maar heb toch altijd het idee dat er gewoon een levend ding in zit dat draait en de ene keer wat anders ligt dan de andere keer. Misschien heb ik een andere mening naar zoveel veulens.
Maar ook weer gelezen dat maiden merries rond de 200 dagen helemaal nog niet zoveel hoeven te tonen *kuch* dus, pony's...
Ruby_KR
Geplaatst: 05-10-15 22:12
Knapperds hoor!
Mijn merrie zit morgen precies op 100 dagen dracht Ze staat wel volop in training op het moment, dus ze zit (gelukkig) nog redelijk strak in haar velletje.
Wat ik vooral merk is het verschil in gedrag. Haar eerste 2 drachten was het echt een kreng en toen waren het beide keren merries. Vorig jaar was ze relatief lief tijdens haar dracht en was het een hengst. Nu vind ik haar vrij krengerig, maar het wisselt een beetje. Stiekem hoop ik op een merrie
Oh dan begint het ergens op te lijken! Leuk hoor! Volop in training scheelt natuurlijk ook. Heb de foto van Lies in Kootwijk ook nog naast die van gisteren gehad, dan is ze in 1,5 maand hard gegaan hoor. Maar tot die tijd natuurlijk ook 4x per week aan de longe gelopen. Toen dat stopte ging ze op eens heel hard!
En hoorde dat al vaker inderdaad. Bij merrieveulens krengetjes en bij hengstveulens heel lief. Hoop voor je dat het weer op gaat voor jouw merrie! Mijn merrie's zijn altijd al in-je-broekzak-pony's geweest en dat zijn ze nu nog steeds. Dus zijn het dan hengstjes, of zijn ze gewoon niet veranderd?
Haha, dat is natuurlijk altijd maar de vraag. Zeker bij die maiden merries Ik zag het verschil bij Lies inderdaad goed tussen de keuringsfoto en de foto van gister!
Floortje wordt zo lang het kan met haar buik nog ca. 4x per week serieus gereden. Hopelijk nog wat wedstrijdjes meepakken. Zal eens kijken of ik wat foto's kan maken binnenkort:) Vorige week is haar veulen van dit jaar gespeend, dus die beweging is in ieder geval ook goed voor haar volle uier nu!
Ja, zal toch maar gewoon moeten afwachten. Misschien kan ik er na een aantal veulens ook iets van zeggen En die foto staat natuurlijk ook nog hier in de OP, maar het verschil is wel groot in die korte tijd.
Ben toch wel van mening dat die beweging ze echt langer in vorm houdt. Leuk dat er nu toch wel fanatiek gereden wordt met Floortje! Ben ook benieuwd naar foto's van haar ja!
En valt toch wat beter te volgen zo he? Zet ook wel af en toe wat op facebook, maar is net weer anders Van de winter zal ik ook wel minder vaak de camera mee hebben, ze zijn dan ook zo pluizig natuurlijk. Maar wil wel proberen elke eerste week van de maand even weer zulke buikfoto's te maken voor de voortgang
AniekR
Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-15 20:57
Roos had het vanmorgen suuuuuper zwaar Zuchtend en kreunend dat ik haar schoonheidsslaapje kwam verstoren. Later toch maar in de benen. Jaarlingetje van de groep liet ons ook niet mee rust, maar heeft nog bijna een half uur op de plaats staan suffen.
Later in de middag was ze gelukkig over haar ochtendhumeurtje heen Ondanks de buik heb ik er ook zowaar voor de eerste keer een longeersingel omheen gekregen haha. Bitje doet ze nu ook mooi, binnenkort zonder halster er onder en dan ook eens bijzet gaan proberen. Is wat, die zwangerschapsgymnastiek ^_^
Fleurrr_
Geplaatst: 02-11-15 13:16
Ben benieuwd hoe het nu met de merrie's gaat! Beide merrie's heb echt een top afstamming en dan met Bolero, echt super leuk uitgekozen! Ik ben echt fan van precies die bloedlijnen die jij gaat krijgen in beide veulens. Wij hebben zelf een Halfbroer van de Goede Ree's Now or Never (komen beide uit Bijsterhof's First Lady). Hij heet De Goede Ree's Krack, heeft nu met zijn 8 jaar twee amazones naar het Z dressuur gebracht en hij heeft echt een topkarakter. De vader van deze pony is weer Boginov dus hij is ook weer een halfbroer van Bolero (ook weer Boginov als vader). En Heitrak's Marvin is dan natuurlijk weer een "kleinkind" van Bijsterhof's First Lady dus zo is het cirkeltje weer rond haha! Ik vind het echt de beste bloedlijntjes die er zijn! Weet je al wat je met de veulens gaat doen?
Wat leuk dat jullie pony zoveel overeenkomsten heeft in de bloedlijn. Ben ook wel erg benieuwd naar foto's van hem.
Met de merrie's gaat het hier goed. We zijn nog druk met het winterverblijf helemaal af te krijgen (worden niet gereden, dus blijven lekker met een schuilstal erbij buiten lopen). Komend weekend staat het in de planning om weer nieuwe buikfoto's te maken. Ze worden nog steeds dikker
Fleurrr_
Geplaatst: 02-11-15 15:51
Je twee dames hebben een fijn leven zo te horen! Ben ontzettend benieuwd naar de veulens gelukkig zijn ze in april uitgerekend en niet nog later! Hierbij wat foto's van krack!
Mooie pony Fleur, lijkt erg veel op mijn pony's qua afstamming!
Ben benieuwd hoe dik je dames ondertussen geworden zijn Aniek, de mijne valt nog heel erg mee(of tegen, net hoe je het bekijkt;))
Fleurrr_
Geplaatst: 02-11-15 16:40
Ik heb net wat foto's bekeken op je site. Wat is Faylinn een prachtige pony en Friday ook zo chique. Hebben de Bolero nakomelingen ook van die fijne karakters? Krack zit het liefst bij je op schoot, nog nooit zo'n knuffel pony meegemaakt, maar ook onder het zadel laat die je nooit in de steek. Hij wilt altijd werken en is zo eerlijk.
Bedankt! Ze kruipen inderdaad beide het liefst in mijn broekzak. Weinig pony's meegemaakt die zo'n lief karakter hebben! De hengstenhouder van Bolero heeft ook een heel aantal nakomelingen staan en die waren toen ook allemaal zo van de aandacht. Komt zeker voor een groot deel bij Bolero vandaan. Onder het zadel weet ik nog niet, komend voorjaar gaan we het meemaken met Faylinn Ben voorlopig heel erg blij met deze twee nakomelingen!
Sorry voor het 'vervuilen' van je topic Aniek Maar jou Bolero'tjes worden vast ook heel lief
Fleurrr_
Geplaatst: 02-11-15 17:27
Ruby_Stables schreef:
Sorry voor het 'vervuilen' van je topic Aniek Maar jou Bolero'tjes worden vast ook heel lief
Dat denk ik ook en heel knap
AniekR
Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-15 20:21
Wat een leuke pony is dat ook, Fleur! Hij heeft wel echt zo'n Boginov koppie, maar is ook wel weer een typische DGR pony zo met dat kleurtje en die vier witte voetjes. Fijn dat hij ook zo'n makkelijk karakter heeft, dat vind ik inderdaad ook belangrijk voor pony's waar immers kinderen op moeten kunnen rijden. Mijn pony's zijn ook grote knuffels en Bolero moet ook een goed karakter hebben en doorgeven!
Katja, verschil met jouw merrie is toch wel dat zij nu toch getraind wordt, gok ik. Die van mij doen helemaal niets en hoeven alleen maar te eten, geen bespiering om alles op z'n plek te houden enzo
Ik hoop ook op hele lieve en knappe veulentjes. Lief heb ik stiekem met deze drie ouders wel vertrouwen in en knap komt denk ik ook goed!
De topic bevuiling vind ik helemaal niet erg hoor! Katja, jouw Bolero's vind ik ook plaatjes! En om eerlijk te zijn was ik nog een beetje stil omdat er op de laatste post nog geen reacties waren geweest Alleen maar leuk om zo een beetje te kletsen over onze pony's met dezelfde bloedlijnen. Als het stil was gebleven, had ik met nieuwe maandelijkse buikfoto's maar weer een nieuwe poging gedaan
Wij hebben sinds vandaag ook een 3 jarige Bolero (mv bokkespron g C zardas) Hij gedroeg zich echt super op de keuring, hij heeft een heel nuchter karakter, heeft al enorm veel balans in zijn lopen en echt een plaatje om te zien! Helemaal blij mee
AniekR
Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-15 23:17
Wat leuk Fleur! Lies haar grootvader is Bokkesprong Czardas, dus haar veulen wordt dan weer Bolero x Heitrak's Marvin x B. Czardas. Haar moeder heeft ook een aantal veulens gehad van Bolero, maar volgens mij wordt de oudste 2 komend voorjaar. Heb je ook al een foto?
Ik heb vast een voorproefje van de buikfoto's van dit weekend: Lies op 190 dagen en Roos op 179 dagen.
Zijn nog meer, maar smoordruk en elke avond bekaf
Fleurrr_
Geplaatst: 10-11-15 09:03
Onze bolero lijkt wel een klein beetje op lies en ook heel erg op onze krack wat een lieve koppies zo en dikke buiken hihi! Ik weet niet hoe ik via mijn telefoon foto's kan toevoegen maar hij heet Heid e's Ber g T roy, misschien staan er nog foto's op google!
De afbeelding doet het helaas niet. Die fokker ken ik wel een beetje. Is zijn moeder Dempsy Tiffeny toevallig?
Fleurrr_
Geplaatst: 10-11-15 12:07
AniekR schreef:
De afbeelding doet het helaas niet. Die fokker ken ik wel een beetje. Is zijn moeder Dempsy Tiffeny toevallig?
Ga ik thuis even nakijken sowieso een dempsy! Dan stuur ik ook even een foto via mijn computer
Fleurrr_
Geplaatst: 10-11-15 22:23
AniekR schreef:
Klopt zijn moeder is Tiffeny! Vandaag voor het eerst thuis gereden hij vond het wel heel spannend, maar hij geeft geen kick. Het is ook echt een enorme knuffel kont!