mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 15:02

Lees nu pas je bericht. En nee heb nergens verstand van. Ik ga nog meer troep creeeren en ja wou mijn merrie in alle gevallen gedekt hebben persee dit jaar al was het door een shetlander want ja troep is troep. Bn egoisties van mezelf en heb er zeer weinig verstand van.

Neem aan dat je begrijpt dat t bovenstaande sarcasties is. Maargoed hoef echt niet allemaal positieve dingen te horen. Mensen die t niks vinden vind ik prima. Maar dit wat je hebt geplaatste is kling klare onzin. Maar trek me er verder niks van aan en Lees je verdere berichten niet meer. Bah wat een negativiteit.

BarbaLala schreef:
Ik sluit me bij Peelie aan.
Ongelooflijk zonde dat je een kruising fokt.
Er is al genoeg troep op de wereld.
Troep? Ja troep, daarmee bedoel ik kruisingen die bewust en onbewust gefokt worden.
Er is al een overschot aan dat soort dieren, en ik snap werkelijk niet dat je daar aan mee werkt.
Krijg inderdaad ook het idee dat je perce dit jaar je paard wilde laten dekken ongeacht door welke hengst.
Dat is naar mijn mening g de verkeerde instelling.
Je hoort niet te fokken om te vermeerderen, maar om iets toe te voegen aan de rasstandaard, het ras.
De hengst Afghan zit in een heleboel lijnen, en zoals vermeld is er er niks mis met lijnteelt, mits met verstand gedaan.
Je noemt 2 hengsten die je aanspraken maar af vallen door te dicht in je merrie haar bloed te zitten, maar ik lees nergens wat je graag verbeterd wil zien in je merrie, of bij welke hengsten je allemaal bent wezen kijken.
Komt allemaal erg egoïstisch en oppervlakkig over.
Niet als iemand die er serieus mee bezig is.

Overigens, nrps mag dan een stamboek zijn, ik heb er geen hoge pet van op.
Zit veel troep tussen aangezien het enkel gaat om het Arabisch bloed.
Maar dat is mijn mening.

chrisje20

Re: mijn haflinger merrie drachtig van ea jameel:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 15:13

Even voor iedereen. Mijn annetje is mijn alles haar gezondheid is voor mij het aller belangrijkste. Al verlies ik zelf bewijze van 2 benen als zij maar gezond blijft en een fijn leven heeft zoals een paard die graag leeft. Dit jaar wou ik een veulentje fokken maar had ik geen goede hengst gevonden die Ik niet geschikt/ leuk had gevonden had ik het gewoon niet gedaan. Want daar ga ik mijn merrie niet voor risceren. Het is niet niks zo'n dracht/bevalling. Ik heb een paardenhouderij opleiding gedaan. Dus bezit best eenige paarden kennis. Veel presentaties gegeven over fokkerij en vruchtbaarheid van merrie/hengst enzovoort plus hoop verslagen. Ik heb examen gedaan in een paard keuren en kan dit ook. Hiermee wil ik dus zeggen voor meerdere mensen die denken die doet zomaar wat. Dat dat best mee valt en ik weet wat ik doe en hoe te handelen. Iedereen zijn eigen smaak mening over deze combinatie natuurlijk. Ik vind sommige rassen en combinaties ook niks. En daar is iedereen vrij in. Maar dat ik dit zomaar doelloos doe is niet waar. Als t veulen voor de verkoop was geweest had ik zo ie zo een zuivere haflinger gekozen met een wat langere rug wat ruimere gangen meer maat meer behang en wat robuuster. Dit mischien voor wat jaartjes later om een mooi zuiver haflinger veulen te fokken. Nu is dit veulen voor mij zelf.

Ps ik vind het s upper leuk dat ik zoveel leuke volgers heb :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:21

Leuke kruising juist! Ik ben erg benieuwd.

Enneh, ik vind zelf (uiteraard) mijn zelf gefokte kruising een van de mooiste paarden die ik ken :P ieder zijn smaak!

jaji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:42

Leuk ts! Ben ook benieuwd.

Wat een onzin over die kruisingen. Zijn mensen dan ook maar kruisingen zonder stamboom? :D

Er zijn genoeg mensen met een kruising die heel erg blij zijn met hun paard, net als veel mensen met een paard met stamboom er heel blij mee zijn.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 16:37

Net ff fotos op je profiel bekeken. Echt leuke bijzondere kruising!. Mooi paardje!

Set_Elkol schreef:
Leuke kruising juist! Ik ben erg benieuwd.

Enneh, ik vind zelf (uiteraard) mijn zelf gefokte kruising een van de mooiste paarden die ik ken :P ieder zijn smaak!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:11

chrisje20 schreef:
Ik denk inderdaad dat het veulen bruin zal worden. Daarom eigenlijk ook voor deze combi gekozen :)
CrazyCat schreef:
Haflo-arabier is een veel gemaakte kruising net als de arabofries. Niks zonde aan en is absoluut een doelgroep voor en zelfs hier in Oostenrijk is er een speciaal stamboek voor net als in Duitsland.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Haflo-Arabier

Ik weet niet of de hengst ook een vosgen draagt zo niet is de kans op een bruine erg groot. veel Haflingers dragen agouti of zelfs 2x zodat je met een zwarte basis een bruin paard krijgt.
Ik ben heel benieuwd wat daar volgend jaar voor moois uit komt rollen.

Moeder van jameel is een vos. Jameel zelf draagt dus vos. Dus je hebt 50% kans op vos, 25% kans op zwart en 25% kans op bruin, mits de moeder agouti draagt. Is de moeder homozygoot agouti (wat veel Haflingers zijn), heb je 50% kans op vos en 50% kans op bruin.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 18:17

Oké dat is best intresant om te weten. Nou maar hopen dat ze inderdaad agouti gen draagt. Als t een vos merrie is. Verkoop ik dr waarschijnlijk wel op ong 2,5 jarige leeftijd. Wil t liefst een bruine of zwarte hengst. Maargoed je kan t niet uit kiezen. Mischien wordt ik er dan alsnog verliefd op.

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:20

wat een leuke combi!
mijn vorige poown was een bruine nrps met zwarte manen, staart, onderbenen en een kolletje :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:21

Je krijgt een merrietje met de haflingerkleur. :P

Twee mooie paarden, ik duim voor een goede dracht met mooi resultaat vongend jaar !

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 18:23

BarbaLala schreef:
ik zal het verder hierbij laten aangezien ik al in de gaten gehouden wordt.

En terecht als je steeds je mening op een volledig respectloze manier verkondigd.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 18:34

Ik hoop op het tegenovergestelde :) Maarja als t maar gezond is dat is het belangrijkste.
jokari schreef:
Je krijgt een merrietje met de haflingerkleur. :P

Twee mooie paarden, ik duim voor een goede dracht met mooi resultaat vongend jaar !

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 22:00

Net in de wei ging Anne ff op dr dooie gemakkie staan plassen. Het was gewoon veel en niet troebel maar heel licht en helder. Stond precies achter haar. En na het plassen zag ik haar knipperen. Ik weer in de stress en een halve hart verzakking. Maarja verder geen Hengstig gedrag. Advies gevraagd aan mn HH. Maar die zij dat kan gebeure. Dus probeer t maar te vergete en mezelf toe te spreken. Ze is echt drachtig

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:07

Mijn bijrijdpaard deed dat ook wel eens . En daar staat nu ook een prachtig veulen naast :).

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 22:28

Gellukig dat stelt me een beetje gerust.

ElinaSK schreef:
Mijn bijrijdpaard deed dat ook wel eens . En daar staat nu ook een prachtig veulen naast :).

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 23:02

Nog een paar foto's van vanavond. Lekker ff rustig rond hobbelen in de kraal
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:46

Moderatoropmerking:
Dames, blijf het netjes houden. Iemand zijn weldoordachte keuze afbreken valt daar niet onder. Je hebt recht op je eigen mening maar je kan dat ook in nette woorden uitspreken/schrijven. We zijn niet tegen een stevige discussie maar drijf het niet te ver hierin en ook niet in het offtopic gaan.

Lodewijk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:17

Ik ga ook volgen!! Lijkt me een leuke combi en ben erg benieuwd:)

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 18:13

Leuk dat je volgt :)
Lodewijk91 schreef:
Ik ga ook volgen!! Lijkt me een leuke combi en ben erg benieuwd:)

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 17:11

Kwam nog een mooie foto tegen van de hengst :)
Afbeelding

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:10

Wauw <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:15

Staan er hier ergens foto's van deze combi? Ik heb nog nooit een kruising van beide rassen gezien en ben wel enorm benieuwd.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:23

Laatst bijgewerkt door mamamier op 07-08-15 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 21:44

Ja ik kan ook weinig foto's vinden van deze combi. Wel een paar maar die zijn allemaal vos. En vind niet zo mooi gelukt. Maar denk dat deze combi wel mooi wordt.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 21:58

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:12