A welsh ster merrie heeft gedate :D nog 81 dagen :D

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotografie91

Berichten: 2449
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 15:14

Maar even onduidelijk van mij als bungie dan dus schimmel is hoe kan dit veulen dan palomino geboren worden waar komt die kleur dan vandaan?
Aangezien ik bij die merrie dan toch echt vos geboren zal verwachten

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:19

Omdat hij ook cremello is, dus komen altijd crème veulens uit :) als hij ook echt schimmel is dan 50% kans dat zijn nakomelingen dat ook krijgen. Een schimmel wordt nooit wit geboren he, altijd in een kleur die dan later verbleekt en wit wordt.

Fotografie91

Berichten: 2449
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 15:31

Manda schreef:
Omdat hij ook cremello is, dus komen altijd crème veulens uit :) als hij ook echt schimmel is dan 50% kans dat zijn nakomelingen dat ook krijgen. Een schimmel wordt nooit wit geboren he, altijd in een kleur die dan later verbleekt en wit wordt.


ik weet dat een schimmel altijd kleur geboren word heb zelf een schimmel fok merrie ;)
oke omdat hij dus waarschijnlijk dan cremello geboren is en nu schimmel kan die dus een palomino geboren schimmel geven ingewikkeld haha ik had verwacht dat als die dan dus schimmel was (bungie)
dat het veulen dan toch echt geen palomino of valk of iets dergelijks geboren kon worden en had dan een vos verwacht uit mijn merrie.
nou ja ik zie wel wat het word hoop dat die palomino blijft aangezien die zo'n coole bles heeft :D

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:41

Fotografie91 schreef:
Manda schreef:
Omdat hij ook cremello is, dus komen altijd crème veulens uit :) als hij ook echt schimmel is dan 50% kans dat zijn nakomelingen dat ook krijgen. Een schimmel wordt nooit wit geboren he, altijd in een kleur die dan later verbleekt en wit wordt.


ik weet dat een schimmel altijd kleur geboren word heb zelf een schimmel fok merrie ;)
oke omdat hij dus waarschijnlijk dan cremello geboren is en nu schimmel kan die dus een palomino geboren schimmel geven ingewikkeld haha ik had verwacht dat als die dan dus schimmel was (bungie)
dat het veulen dan toch echt geen palomino of valk of iets dergelijks geboren kon worden en had dan een vos verwacht uit mijn merrie.
nou ja ik zie wel wat het word hoop dat die palomino blijft aangezien die zo'n coole bles heeft :D


Dat kan zeker, genen verdwijnen niet. Onder zijn schimmel is hij nog steeds cremello. Schimmel zit er als het ware overheen.

xAnthea

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: A welsh ster merrie heeft gedate :D nog 81 dagen :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:50

Bungie is gewoon cremello geboren, maar is nu schimmel (alleen zie je dit niet op een cremello).
Omdat jouw merrie vos is, en Bungie cremello, krijg je er dus een palomino uit :) Aan het brilletje te zien, gaat het veulen (helaas) wel schimmelen.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 15:52

Nou als je dat weet weet je toch ook dat een schimmel elke kleur kan zijn, ook cremello dus :)
Bungie is duidelijk dubbelcrème dus geeft altijd een crème gen door. Veulens worden gewoon allemaal palomino/ valk/ smokey black (of perlino/ cremello als de moeder ook crème kan doorgeven). En al deze kleuren zouden kunnen verschimmelen als hij idd een cremello schimmel is.

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: A welsh ster merrie heeft gedate :D nog 81 dagen :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:41

bungie zijn moeder is een schimmel.

Persoonlijk denk ik dat hij schimmel gen wel draagt als ik alle 2 de veulens zo bekijk.

Zou wel jammer zijn vind ik dat ze verschimmelen hihi.

Fotografie91

Berichten: 2449
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 11:52

Vandaag staat die al veel beter :)


Afbeelding

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: A welsh ster merrie heeft gedate :D nog 81 dagen :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:02

Iehh het ziet er zo eng uit! Hoort dit niet gespalkt te worden?
Wel verder ee erg mooi koppie!

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: A welsh ster merrie heeft gedate :D nog 81 dagen :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:04

Ziet er beter uit ! Toch ziet het vind ik er nog best eng uit en vraag me ook af of de DA niet een keer aan spalken zal denken?

Heb je misschien filmpje hoe die beweegt met de voorbenen ?

Fotografie91

Berichten: 2449
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 12:04

lifaya schreef:
Iehh het ziet er zo eng uit! Hoort dit niet gespalkt te worden?
Wel verder ee erg mooi koppie!


Nee de dierenarts zei dat het zelf recht trok is ook duidelijk te zien al dat het echt al stuk beter is!
Dierenarts wil een veulen niet onnodig spalken veulentje speelt goed en heeft er geen last van en anders moet die straks alleen maar op stal :(

Fotografie91

Berichten: 2449
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 12:06

Mioux schreef:
Ziet er beter uit ! Toch ziet het vind ik er nog best eng uit en vraag me ook af of de DA niet een keer aan spalken zal denken?

Heb je misschien filmpje hoe die beweegt met de voorbenen ?


Zie mijn reactie ^^^
En filmpje kan ik helaas niet met telefoon plaatsen

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:40


Fotografie91

Berichten: 2449
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 20:16

hierbij even 2 filmpjes van het veulen

https://www.facebook.com/dieke.slingerl ... nref=story

https://www.facebook.com/dieke.slingerl ... nref=story


en het spijt me zeer maar mijn dierenarts die overigens echt wel verstand ervan heeft geloof ik toch echt wel gelukkig fokken we zelf ook al jaren veulens en kunnen we echt wel zien of iets goed komt of niet!
en dat veulen van de spalkjes was bij de kootjes eerst door gezakt en de knietjes kwam pas na een paar dagen staat er en deze heeft enkel de knietjes en dat word juist beter en niet slechter.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:42

Jemig he, je komt zo ontzettend betweterig over met je reacties... Het zijn alleen maar goed bedoelde opmerkingen of informatie over kleurgenetica, hoe moet men nou weten wat jij wel en niet weet, maar ok je weet al alles van schimmels want je hebt zelf een schimmel fok merrie, je weet alles van beenstanden en wat goedkomt want je fokt al jaren. Helemaal prima dat je alles zo goed weet dan, maar moet dat nou zo arrogant benadrukt worden :x
Veel plezier en succes met je veulen verder.

Fotografie91

Berichten: 2449
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Re: A welsh ster merrie heeft gedate :D nog 81 dagen :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 22:27

Serieus ik moet hier iedere keer zeggen dat de dierenarts het goed vind zo en het gewoon moet groeien en dan kom ik betweterig over alsjeblieft zeg!!
Mensen hier op bokt denken dat ze alles weten en kunnen zien van een foto dat noem ik betweterig!!

Fair
Berichten: 3570
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:18

Manda schreef:
Jemig he, je komt zo ontzettend betweterig over met je reacties... Het zijn alleen maar goed bedoelde opmerkingen of informatie over kleurgenetica, hoe moet men nou weten wat jij wel en niet weet, maar ok je weet al alles van schimmels want je hebt zelf een schimmel fok merrie, je weet alles van beenstanden en wat goedkomt want je fokt al jaren. Helemaal prima dat je alles zo goed weet dan, maar moet dat nou zo arrogant benadrukt worden :x
Veel plezier en succes met je veulen verder.


Sorry, maar wat een rare reactie. Wat ik zie is dat TS haar best doet om alles uit te leggen. Haar dierenarts heeft advies gegeven en daar luistert ze naar, wat helemaal normaal is, aangezien die man/vrouw er voor gestudeerd heeft. En ik snap heel goed dat TS wat scherper in haar reacties wordt als er al 2 pagina's doorgaan over de beentjes, wat ze al uitgelegd heeft. :) Maar persoonlijk zie ik dat niet in TS haar reacties.

Overigens, gefeliciteerd TS met het veulen, ik vind het een heel mooi veulentje. Ik ben benieuwd hoe die er over een paar maanden uitziet. :)

Fotografie91

Berichten: 2449
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 23:21

Fair schreef:
Manda schreef:
Jemig he, je komt zo ontzettend betweterig over met je reacties... Het zijn alleen maar goed bedoelde opmerkingen of informatie over kleurgenetica, hoe moet men nou weten wat jij wel en niet weet, maar ok je weet al alles van schimmels want je hebt zelf een schimmel fok merrie, je weet alles van beenstanden en wat goedkomt want je fokt al jaren. Helemaal prima dat je alles zo goed weet dan, maar moet dat nou zo arrogant benadrukt worden :x
Veel plezier en succes met je veulen verder.


Sorry, maar wat een rare reactie. Wat ik zie is dat TS haar best doet om alles uit te leggen. Haar dierenarts heeft advies gegeven en daar luistert ze naar, wat helemaal normaal is, aangezien die man/vrouw er voor gestudeerd heeft. En ik snap heel goed dat TS wat scherper in haar reacties wordt als er al 2 pagina's doorgaan over de beentjes, wat ze al uitgelegd heeft. :) Maar persoonlijk zie ik dat niet in TS haar reacties.

Overigens, gefeliciteerd TS met het veulen, ik vind het een heel mooi veulentje. Ik ben benieuwd hoe die er over een paar maanden uitziet. :)



Dankje wel ik vond ook dat ik netjes bleef na dat ik iedere keer het zelfde moest zeggen ;)

En dankje voor de felicitatie ik zal zeker nog foto's plaatsen :)

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 00:00

Ik bedoelde met dat topic alleen dat met spalkjes in het algemeen een veulentje kennelijk niet perse op stal hoef te blijven zoals jij zei in de reactie ervoor, niet dat ik zeg dat jou veulen ook echt spalkjes moet hebben ofzo.... Ik heb toch gelezen wat je veearts erover zegt. Jij reageer wel op mijn reactie alsof ik dat gezegd heb en tevens vatte ik je reactie op mijn uitleg over schimmel/ cremello kennelijk wat verkeerd op, dus ja toen reageerde ik misschien wat te fel, sorry dan.

Ik begrijp dat het vervelend is steeds hetzelfde te herhalen. Maar je kan je toch wel voorstellen dat mensen schrikken of het eng eruit vinden zien als een veulen er zo bijstaat op de beentjes, zovaak zie je dat niet voorbij komen en voor mensen die dat helemaal niet kennen, niet vaak zien of andere benadering bij zo'n beenstand hebben meegemaakt wekt dat interesse en vragen op, elke keer weer als er een foto komt waarop dat nog te zien is ben ik bang hihi, plus dat niet iedereen alle reacties goed terug leest zoals je weet. Vervelend voor je het steeds te moeten herhalen, ook heel begrijpelijk!

Fotografie91

Berichten: 2449
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 11:37

Hij groeit flink :D

Afbeelding

zoals jullie zien worden zijn beentjes al een stuk beter :)

nu
Afbeelding
eerste dag
Afbeelding

Kimley

Berichten: 9179
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: A welsh ster merrie heeft gedate :D nog 81 dagen :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:52

Hij is leuk!
Bijna zonde dat hij schimmel word haha.
Mama is ook knap zeg <3

Fotografie91

Berichten: 2449
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 12:10

Kimley schreef:
Hij is leuk!
Bijna zonde dat hij schimmel word haha.
Mama is ook knap zeg <3


Dankje :)
Ja ik vind het ook zonde maar hij is zo leuk en grappig dat ik hem als schimmel ook wel kan waarderen :)

Fotografie91

Berichten: 2449
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 09:38

Wat vinden jullie staat die nog scheef op de benen? Of had ik en de dierenarts gelijk dat het wel goed kwam :)


Afbeelding


Afbeelding

Mariett

Berichten: 4465
Geregistreerd: 13-12-11

Re: A welsh ster merrie heeft gedate :D nog 81 dagen :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:40

Hij ziet er goed uit! Dat koppie blijft zoo leuk <3

CastaMickey

Berichten: 7262
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: A welsh ster merrie heeft gedate :D nog 81 dagen :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:43

Vind het er goed uitzien! :j