Wranglerbutt schreef:Oh, wat spannend allemaal!
Ik wil mijn merrie ook graag laten dekken, dus ik volg je topic met veel belangstelling
Wat leuk!! Heb je al een hengst op het oog?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xIirtJj schreef:Als ze serieus allemaal schimmel zijn, is de kans HEEL groot dat je een homozygote merrie hebt en ga je dus sws weer een schimmel krijgen.

astridklomp schreef:Wranglerbutt schreef:Oh, wat spannend allemaal!
Ik wil mijn merrie ook graag laten dekken, dus ik volg je topic met veel belangstelling
Wat leuk!! Heb je al een hengst op het oog?
set_elkol schreef:Hoop dat TS de vraag niet erg vindhet is toch een beetje topic gerelateerd.
en bedankt voor jouw antwoord! Superfijn dat alles goed was.
astridklomp schreef:Roxy en CJ zijn beide panel 5 getest, van alles vrij, alleen is Roxy GBED drager. Ik heb toen besloten om wel een veulen bij haar te fokken omdat er in combinatie met een GBED-vrije hengst alleen kans is op een drager.

Ik bedoel het dan ook niet als kritiek, maar meer als een tip cq waarschuwing
En idd merrie brok is niets mis mee, dat hebben ze op gegeven moment wel nodig. Het zijn vooral de hals, schouder en billen waar ik naar gekeken heb trouwens, metname vlak voor de schouder oogt ze echt heel dik. Maar wederom, ik heb er bewust bijgezet dat ik dit vanaf de foto;s zo zou scoren, voor een echte goede score moet je het paard rl zien en voelen.
Maar ik ben altijd wel met d'r gewicht bezig, of ze niet te dik is. Want ik moet toegeven dat ik dat vaker hoor. Ik ben wel altijd op mijn hoede voor insulineresistentie en hoefbevangenheid namelijk. Ik heb twee jaar terug haar een half jaar lang alleen hooi gegeven en 3 uur weidegang en verder niets, ze werd toen dagelijks gereden. Een voedingsdeskundige en dierenarts zeiden dat ik r' juist wel wat erbij moest geven om geen tekorten te krijgen omdat ze ook veel gereden werd, dus sindsdien krijgt ze een halve kilo dieetmuesli.