Ja ze is enorm dik :p, iedereen die hier komt denkt dat ze voor nu uitgerekend is Amintah wat leuk dat je Shatan ook op Facebook volgt !
Valkarios
Geplaatst: 01-09-14 20:31
26 februari - valk - merrietje Mijn zus is jarig op 26/02, vandaar datum en geslacht En jah, die kleur lijkt me het meest logische gezien Elmira perlino geworden is en dat dan net 1 crémegen minder zou zijn (en vermits we dan toch aan't gokken zijn... :p ). P.S. Mama Nillie is "gewoon palomino" dus denk niks zilver-baby op komst
Vanille is nu 183 dagen drachtig , het veulen zal er nu ongeveer uitzien als op deze afbeelding :
En wat info over wat er nu allemaal gebeurd binnenin haar buikje :
Dag 180: Het veulen heeft de grootte van een kleine hond (beagle). Hij meet 48,12 cm en weegt 9kg 331gram. Rond de helft van de dracht sluiten de baarmoederhoornen zich. Door de beperkte ruimte is het belangrijk dat het veulen op zijn rug komt te liggen. Het veulen kan steeds minder goed bewegen, maar het maakt nog steeds bewegingen met de benen en het hoofd. Dit kan men soms duidelijk zien aan de buik van de merrie.
En we zien inderdaad al heel wat beweging aan Vanille haar buik ! Ze staat nu op een weide met stallingen bij ons andere paarden, maar ik denk er aan om haar tegen het einde van de dracht naar huis te halen en haar hier bij ons thuis op stal te zetten. Ook zou ik een camera in haar stal willen hangen. Hebben jullie soms een idee welke camera hiervoor geschikt is?
Ik had daarstraks bijna een attack gekregen... Ik was enkele uurtjes deze namiddag bij de paardjes en net voor ik wou vertrekken naar huis, begon Vanille plots heel hangerig te doen. Opeens liet ze zich neerploffen naast me en ging ze uitgestrekt op haar zei liggen. Zo bleef ze een minuut liggen en dan stelde ze zich weer recht om hetzelfde nog eens te herhalen. Ook was er enorm veel beweging in haar buik.
Ik dacht eerst aan koliek, maar haar temperatuur was normaal, eet en mest goed en rollen deed ze ook niet. Daarnet na het eten nog eens gaan kijken naar haar en toen was alles weer normaal. Buik bewoog nog wel wat, maar niet meer zo hevig en ze stond rustig hooi te eten. Dus ik denk dat ze buikpijn had van het bewegende veulen. Ze begint het zwaar te krijgen met haar buikje
Hier nog een foto van vandaag, ze zit op 198 dagen dracht nu.
Is je merrie voor het eerst drachtig? Sommige reageren met koliek verschijnselen als het veulen wat heftig beweegt. Mede omdat jij zegt dat haar buik wel erg heftig bewoog denk ik dat het veulen haar gewoon niet zo beviel even
Ja haar buik is enorm. Ze heeft in 2013 ook een veulen gehad, nu is ze drachtig van haar 2e. Leuk dat je ook gokt Tink89 , ik zal morgen de nieuwe gokjes bij de andere bijvoegen en hier nog eens posten
Deze voormiddag deed Vanille weer normaal. Ze legde zich niet meer neer. Liep wel hele tijd met haar staart wat omhoog. Veulen was rustig in de buik. Ik merkte dat ze niet keek om terug bij de rest te gaan, dus heb ik haar nog appart laten staan.
Deze avond was het veulen weer meer aan het bewegen en merkte ik dat ze meer moest plassen dan anders. Ze at wel goed en legde zich ook niet meer neer. Morgenochtend ga ik opnieuw gaan kijken. Ik denk dat het veulen op haar blaas begint te duwen.
Set_Elkol
Geplaatst: 26-09-14 23:08
Vind haar wel erg bizar rond ja Op de blaas duwen hoor je meestal pas echt in de eindfase dacht ik, dus dat is wel apart.
Ja iedereen zegt dat ze draagt als bij een tweelingdracht. Maar ze is 4x gescand en door 2 verschillende DA's, dus dan kan ik toch wel zeker zijn dat er echt maar 1 in zit??