Ach jeetje wat een dikke ellende dit. Hopelijk gaat het staan zometeen gewoon en is het alleen maar vermoeidheid. Ik ben echt heel hard aan het duimen voor (zoals waarschijnlijk heel veel mensen)
Bovenstaande is een heel oud topic maar biedt wel hoop. Een merrie met een zenuwbeschadiging wat goed is gekomen. Maargoed, ze moet uberhaupt wel in de benen kúnnen komen natuurlijk... Ik blijf duimen...
AM_Horses
Geplaatst: 16-03-25 12:21
Ik was er al bang voor. Wat een ellende. Ik duim heel hard. Ik zag van de week een soortgelijk verhaal voorbij komen
Nee Muronia wat ontzettend oliebol dit…. Onze duimen draaien, voor jullie lieve Elonia. Het veulen verliezen is al zwaar genoeg, laat staan ook je prachtige merrie.
Hoop houden!! Fijn dat er heel veel lieve mensen zijn die jullie ondersteunen in deze zware tijd
Ach Muronia, ik lees altijd mee met je verhalen en schrik van het nieuws. Ik duim net als iedereen mee dat Elonia weer in de benen komt. Heel veel sterkte
Finesse
Geplaatst: 16-03-25 12:42
Jeetje, als stille meelezer geniet ik altijd van je verhalen, maar dit is gewoon een regelrechte nachtmerrie van iedere fokker. Ik hoop zo dat er een wondertje gebeurt en Elonia in beweging komt. Helaas kan ik uit ervaring spreken hoe machteloos het voelt. Die lieve dieren zijn dan ineens zo log en zwaar om in de benen te helpen. Maar er is altijd hoop! En ook ik hoop zo met je mee.
ps. Even meedenkend vanuit de ervaring als veehouder... voor koeien die niet meer kunnen staan heb je speciale koebaden te huur. Je legt/sleept ze dan op een mat, waarna je de mat in het bad kun slepen en vol laten lopen met warm water. Door de gewichtsloosheid in het water kunnen de spieren bijkomen, komt de doorbloeding op gang, en in sommige gevallen kan het dier weer staan. Misschien is er voor paarden ook zoiets?
Boras
Geplaatst: 16-03-25 12:43
Ik duim heel hard voor je merrie.
Ik wens je veel sterkte met het verlies van het veulen.
Ook voor de dochter moet dit hartverscheurend zijn
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-25 12:45
Er lopen hier minstens 20 lieve mensen met takels, spanbanden, brandweer, een shovel, de dierenarts. Iedereen is met man en macht bezig. Ik weet niet wat ons overkomt allemaal
BloemBloem
Geplaatst: 16-03-25 12:46
Muronia schreef:
Er lopen hier minstens 20 lieve mensen met takels, spanbanden, brandweer, een shovel, de dierenarts. Iedereen is met man en macht bezig. Ik weet niet wat ons overkomt allemaal