Wat lijkt me dat vermoeiend zo'n 'bevallige' merrie! Ik geniet wel van alle berichtjes en kijk elke avond en ochtend weer vol spanning op bokt.... maar als het.mijn merrie was...pfff ik deed geen oog dicht.
Maak je je geen zorgen soms Maaike dat ze zoveel last lijkt te hebben? Ik zou me denk ik wel druk maken maar ik ben dan ook gauw bezorgd.
maaike1994
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-15 12:55
Katja ik vind het zielig voor haar maar maak me momenteel nog geen zorgen. Ik was wel even ongerust toen ik het veulen enkele dagen niet had zien bewegen, maar de voorbije dagen bewoog het weer veel. Wel ben ik nog steeds bang dat het ondanks de scans ed toch een tweeling zou zijn aangezien ze zo vroeg id dracht al heel dik was (en ook de pendel zei merrie en hengst ). En uiteraard ben ik wel wat nerveus of de bevalling goed gaat maar dat is bij iedere dracht zo.
Ze lag daarnet te rusten en kon zo bij haar gaan zitten . Dit is de eerste keer dat ze dat toelaat sedert ze bij ons is en ik vond het zo een bijzonder moment . Mijn vriend heeft er een foto van gemaakt maar ik kan hem via mijn telefoon niet hier zetten. Dat probeer ik straks via pc. Toen mijn vriend de stal in wou komen ging ze wel rechtstaan
Oke, ik heb zelf nog nooit gezien dat een merrie zo veel ligt en soms krampen lijkt te hebben zoveel dagen lang maar gelukkig gaat het gewoon goed dan. Lief dat ze bleef liggen!
Nillie lag voor haar dracht ook al vaak neer om te rusten . Enkel die krampen duren idd lang, maar volgens DA niks om ons zorgen om te maken. Als het blijft duren laat ik DA uiteraard eens komen kijken. Ik vind haar nu eigenlijk uitzonderlijk rustig, haar kling stond ook heel dik en een beetje 'open'. Ik denk dat het nu echt niet lang meer duurt, maar dat denk ik al 2 weken
pretty
Geplaatst: 24-02-15 13:45
Ik zou niet zo voortgaan op die kling,want die is dik en open door haar gewicht ook. Maar ik weet ook dat je niet alleen van de uier kan afgaan,bij de meeste merries wel. Opeens erg rustig zijn is vaak ook een voorteken!
Vervelend voor jou en haar dat ze eigenlijk al best ver is, maar het toch niet gebeurt! Ik heb toen heel erg geluk gehad, geen verschijnselen en smiddags uier gekregen en onrustig en om 1 uur snachts wastie er. Succes!!