Speciale Combinatie Mini x KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Re: Speciale Combinatie Mini x KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:06

Haha maakt niet uit, stond ergens helemaal in het begin en dat wist ik toevallig nog ;)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:07

Dank je wel :D

Ik ben echt helemaal niet thuis in de kleurtjes maar volgens google zijn het wel gave kleurtjes :P

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:32

Nou Rowan heb je topic gevonden en bijna braaf alles gelezen.
Natuurlijk heeft iedereen een mening. Ik ook.

Allereerst hoop ik dat er een super leuk veulentje uit gaat komen en naar je verwachtingen zal zijn.

Als ik ga redeneren krijgt je veulen denk ik gewoon een paspoortje met vader erin vermeld. Moeder niet want zij is niet opgenomen in het stamboek. Verder zal het veulen waarschijnlijk nooit deel kunnen nemen aan de keuring omdat hij/zij simpelweg te groot gaat worden. Na mijn inziens zou dat in de toekomst wel met andere nageslacht kunnen. Zolang ze maar geregistreerd worden bij het nmprs. Maar deze nakomelingen komen volgens mij niet in het hoofdstamboek. correct me if i'm wrong.

Maar we zullen zien wat er gaat gebeuren in de toekomst. Ben zeer benieuwd.

Over de combi zelf: (als ze van mij waren)
Aan de ene kant snap ik dat je het probeert, aan de andere kant als nmprs fokker zijnde niet.
Persoonlijk vind ik de merrie te kort van voren bewegen. Oke het is een filmpje en kun je het niet helemaal goed beoordelen. Maar dat is wat ik op deze film zag. Wel leuk drafje maar niet spectaculair genoeg voor mij. Op de foto zie ik dat haar schouder goed, maar iets te stijl is wat verklaard dat ze niet die ruimte heeft om haar voorbenen naar voren te brengen. Snap je wat ik bedoel?

Jet heeft een geweldige kleur, maar voor het nmprs is hij te basis. ik hoop dat hij dit dan niet door gaat geven aan het veulentje.
Maar hij heeft ook amha bloed dus de verfijning kan erin zitten.

Ik had deze combi dus zelf nooit gemaakt om er nmprs papier bij te krijgen. Wel voor een leuke rijpony met een speciaal kleurtje. Om een keer uit te proberen.
Persoonlijk zou ik zeggen, zoek een leuk merrietje wat rond de meter zit, net iets daarboven en ga daar lekker mee fokken voor het nmprs. Om de beweging en de verfijning in het stamboek te krijgen.
Er zijn er inderdaad al genoeg trouwens in het stamboek, die leuk kunnen bewegen, maar naar mijn idee nog niet genoeg hahahaha.

Nogmaals ik ben zeer benieuwd naar het veulen en kijk uit naar de geboorte.

Maar weet je wat het allerbelangrijkste is....
Zolang jezelf maar veel plezier beleefd aan je paardjes is het goed toch?
De een vind het helemaal het einde en de ander vind er geen klap aan. Het gaat niet om de meningen van anderen maar als je er zelf plezier van hebt.

Alhoewel meningen wel nuttig kunnen zijn. ;)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:47

Die kleurenkansen had ik ook gemist! Silver amber champagne...
Even googlen klinkt erg gaaf!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 00:19

Mathilda bedankt voor je leuke opbouwende reactie :)
Jet heeft ook mijn amha merrie gedekt dus daar hoop ik een Veel meer fijner paardje met goede bewegingen uit te krijgen :)
En hopelijk hieruit ook een leuke sportpony met hopelijk ook potentie om verder Door te fokken binnen de maat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 02:12

Is dat amha merrie'tje zo luxe dan?
Want deze merrie is dan wel een stuk groter, maar ook een stuk chiquer gebouwd dan de hengst.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 02:27

Ik ben ook heel benieuwd :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 08:34

Afbeelding

Dit is empty, op deze foto nog wel wat mager.. Hier was ze 3 jaar oud

Afbeelding
Hier is ze hoog dragend. Zij is wel helemaal het type wat het stamboek wil zien werd er op de keuring gezegd.

En deze merrie is ook dragend van hem(op de foto ook hoog dragend)
Afbeelding

Vulwatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:31

Ik volg! Ben ook zeer benieuwd wat hier 'uit komt rollen!' :D

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 01:10

Graag gedaan rowan. Ik vind emty een leuke merrie. Hopelijk komt daar een luxe veulentje uit met kleurtje van paps. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:16

Ik weet niet of de vraag al gesteld is, maar wat vind het stamboek van deze combinatie?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:36

vonneke schreef:
Ik weet niet of de vraag al gesteld is, maar wat vind het stamboek van deze combinatie?

Nee die vraag was nog niet gesteld, hoe kom je daar zo bij?

:')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:55

Serieus sommige mensen moeten gewoon het topic doorlezen. 50.000 keer dezelfde vragen is heel irritant

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:51

Als je op ''Geplaatst door de Topicstarter'' klikt, krijg je alleen de berichten van TS te zien in dit topic. Zo kan je denk ik wel je antwoord een beetje vinden :).

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:54

Jikkeee schreef:
Als je op ''Geplaatst door de Topicstarter'' klikt, krijg je alleen de berichten van TS te zien in dit topic. Zo kan je denk ik wel je antwoord een beetje vinden :).

Let vooral op posts van TS als: Ik zie dat er iemand mijn berichten natrekt, of gaan we weer? Dan moet je even zorgen dat je ongeveer daar in het topic inhaakt, want dan gaat het over de mening van het stamboek :)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:55

ohh nu ook benieuwd naar veulentje van empty wat is die grijs geworden op de laaste foto en wat krijgt je merrie een lekker rond buikje

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:06

Cerera schreef:
Jikkeee schreef:

Let vooral op posts van TS als: Ik zie dat er iemand mijn berichten natrekt, of gaan we weer? Dan moet je even zorgen dat je ongeveer daar in het topic inhaakt, want dan gaat het over de mening van het stamboek :)

In het begin is het ook behandeld. En ik denk dat DL het beste weet hoe het zit.

Maargoed.

Wanneer is Empty uitgerekend? En je andere merrie?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 11:23

Beste volgers,

Ik wil jullie graag vragen mochten er weer negatieve reacties komen hier niet meer op in te gaan omdat er steeds maar discussies uit komen welke niet leuk zijn voor de volgers die graag updates lezen en gewoon samen met mij op het veulentje aan het wachten zijn.
Ik snap dat niet iedereen het eens is met mijn keuze, maar je kunt het niet altijd iedereen naar hun zin maken. Ik hou van een uitdaging en zal dan mocht het mis gaan ook hier mijn verantwoording voor nemen, daar hoeft niemand zich zorgen over te maken.
Als er nog wel vragen zijn vanwege het stamboek,papieren of dergelijke verwijs ik jullie graag naar de PB knop bij mijn naam of kijk even terug in mijn berichten, hier zullen de meeste vragen al beantwoord staan door mij en door andere.

Ik kan niet verlangen dat jullie dit doen, maar als er negatieve reacties komen dan zal ik deze zelf beantwoorden.

Hopelijk kunnen we nu op een leuke voet verder, ze is tenslotte vandaag alweer 250 dagen drachtig!! :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 11:24

Empty is 6 juni uitgerekend en Bo 23 mei :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:38

Wat een gave combinatie! Erg benieuwd wat er uit komt!! Ik volg!! :)

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:53

Ik ben ook benieuwd naar de andere veulentjes!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:06

dapperedodo schreef:
ohh nu ook benieuwd naar veulentje van empty wat is die grijs geworden op de laaste foto en wat krijgt je merrie een lekker rond buikje

Op de laatste foto is niet Empty, dat is Bo. Zijn 2 verschillende pony's.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:15

Ohh wat een gave combinatie! Echt een uitdaging :D
Ik volg ook, ben heel erg benieuwd naar het veulentje :j En naar de andere veulentjes :D

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:50

Femke_L schreef:
dapperedodo schreef:

Op de laatste foto is niet Empty, dat is Bo. Zijn 2 verschillende pony's.

ja dat verklaart een hoop ik zie alleen maar zwarte ponys en dan 1 met grijs haha

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 12:54

Haha nee die 2 lijken niet echt op elkaar :P maar ook daar ben ik zelf heel benieuwd naar. Straks weer naar fabbie en kijken of ik nog een leuke foto kan maken voor jullie.