Ik hoop ook wel op een merrie.. bijna allemaal hengsten de laatste tijd/jaren ..
Goh ik heb iemand in Portugal die graag Ron + Missy + veulen wil.. maar tis zo’n gedoe momenteel om dat geregeld te krijgen met Corona. En die wil ook zo snel mogelijk, maar ik wil dat Missy haar veulen minstens 4 maand is voor het mee op transport kan. Dus even zien hoe het loopt.. maar ik kijk er een beetje tegenaan zo ver.. :/
Het lijkt mij dat je, als je gewoon goed in de zin hebt, het niet erg vind om wat langer te moeten wachten misschien door corona? Word zelf altijd een beetje nerveus van mensen die alles bam er doorheen willen duwen
Ja hij zou het liefste nu meteen Missy al naar daar willen. Ik zei ‘nee no way dat doe ik haar hoogdrachtig niet aan’ en Ron zou hij ook het liefst meteen willen, samen met Jade. Maar zei ik dus ook ‘nee no way, Jade gaat niet weg’ heel hevig.. dus ik ben het een beetje aan het afwimpelen.. denk dat ik voor Ron ook gewoon een andere leuke thuis ga zoeken.
En inderdaad wel raar als ze zo hard pushen, wat gaan ze een hoogdrachtige merrie zo'n reis late doen . En dan ook nog pushen om jade mee te verhuizen met Ron... ik snap dat je haren dan overeind gaan staan...
Huh wacht wat? Een hoogdrachtige merrie verplaatsen en een jong veulen? Zo'n lang transport ook nog? Als je een paard graag wilt dan heb je gewoon respect voor de dieren en wacht je tot ze klaar zijn voor transport. Op zo'n manier zou ik het ook niet willen
Nou, als hij het al geen probleem vindt om een hoogdrachtige merrie en een merrie met jong veulen zolang op transpprt te zetten, hoe gaat hij er dan thuis mee om? Dat was voor mij gelijk al een no-go.
Fotsy
Geplaatst: 22-04-20 15:06
Trouwens een hoogdrachtige mag je niet meer op transport zetten. Er moet een dierenarts van het favv komen controleren en een gezondheidscertificaat uitschrijven en missy heeft net een skippybal ingeslikt dus die gaat dat nooit goedkeuren. Hoe oud een veulen moet zijn voor zo een transport, dat weet ik niet. Zou je eens kunnen navragen.
Jade heel de dag niet naar Mo omgekeken... dus ik dénk wel dat zij drachtig gaat zijn. Satinka paar keer gaan neuzen, doet ze elke dag wel eigenlijk.. niet echt hengstigheid gezien , maar toch nog wel spannend dus.
Missy is stilaan aan haar uier begonnen. En die zit zo goed in haar vel