Verwarring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:20

janflicka schreef:
Als ze in augustus gedekt zou zijn...zou ze deze maand pas aan de tijd zitten...11 maanden toch?

Ohja je hebt gelijk. Zat even te slapen.

SandravdB

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:23

geloof niet dat hier een veulen in zit

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:28

denk niet dat er wat in zit hoor:P maar ben toch wel beetje benieuwd

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:31

Ik volg ook al een hele tijd. Ben heeeel erg benieuwd!
Geen kritiek, maar snap niet dat je het zelf volhoudt om het niet zeker te weten hahaha qua nieuwsgierigheid bedoel ik. Ik zou knettergek worden ervan haha

Heel veel succes met wachten! En superleuk dat je toch steeds updates post na al het gezeur.

Shellebel93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:39

ik ben nog steeds van mening dat er niks in zit.. ze moet nu nog 4 weken, dan zou het uier allang iets moeten gaan doen. Ook al is het een maiden merrie, als het uier pas vol schiet na de bevalling is er iets goed mis.. Wat nou als ze nu gewoon verschrikkelijk dik is geworden? plus ze staat alleen maar op stal wat ik zo zie , dan ben je echt verkeerd bezig. Op een gegeven moment kunnen die kleine beentjes haar dan niet meer dragen.. ik had echt allang de dierenarts er bij gehaald en een scan laten maken. Ook al is het een kreng volgens jou, een echte goede dierenarts kan elk paard scannen.
Het lijkt mij dat je bang bent voor je eigen pony.
Mijn pony moet het niet in haar hoofd halen om naar me te schoppen als ik bij haar buik of achterste of iets kom.. Ook al zou ze wel dragend zijn..
sorry maar ik vind dat je onverantwoord bezig bent.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 14:58

Ja,dat kan natuurlijk ook nog... -O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:02

Er hoeft echt niet iets mis te zijn als ze pas tijdens de bevalling vol schiet hoor Shellebel, daarbij ieder zijn eigen manier van omgaan met hun paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:06

Maar zoveel voer krijgt ze toch niet? Hoeveel krijgt ze nu precies, TS? En wat doe je met haar aan beweging? Waarom staat ze zoveel op stal?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:26

KoudbloedKim schreef:
Maar zoveel voer krijgt ze toch niet? Hoeveel krijgt ze nu precies, TS? En wat doe je met haar aan beweging? Waarom staat ze zoveel op stal?

Ze krijgt niet veel voer,maar de pony neemt meer op dan ze verbrand gezien ze meer op stal staat dan buiten omdat ze 'niet graag' buiten loopt..dan kan het niet anders dat ze steeds dikker en dikker word.
Terwijl er op facebook duidelijk een filmpje was waarbij de pony genoot van buiten te lopen en hier ook gebruik van maakte door steeds gek te doen.

Ik ben ook van mening dat ze niet drachtig is,gewoon veel te vet is(zou mij niet verbazen gezien ook de zucht).
Zeker omdat er op facebook een foto was waarbij een andere pony aan haar achterste(of zij) rook waarop zei reageerde door te plassen..volgend mij zelf hengstig gezien het zeer troebel en donker was.

Een DA kost niet veel qua scannen, dit kan je veel besparen en ook in gezondheid van de pony mocht ze leeg blijken..een goede DA kan elke merrie scannen..is het niet zo maar de hand met camera insteken dan gaat er wel een beetje verdoving voorafgaan zodat ze wat suf is en trager van reactie is.
Laatst bijgewerkt door Memere op 07-07-15 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 15:27

De foto's maak ik op stal,maar dat wil niet zeggen dat ze er niet uit komt.
Sommige mensen trekken wel erg snel conclusie's!
Het dierenarts gezeur ga ik echt niet meer op in ;)
Chica krijgt gewoon haar hooi,en in de ochtend en avond een half handje grasmix en een paar korrels muesli.
Merriebrok heb ik gestopt op dit moment voor alle zekerheid.
Hoewel ze daarvan ook minimaal kreeg al.
Kwa beweging,word er gewandeld,gaat ze naar de bak waar ze kan rennen en gek doen.
En scharreld met haar vriendje lekker over het terrein bij stal.
Hier weer wat foto's,en ook ern uier foto van gister en vandaag.
Hij zag er vandaag wat vreemd uit...ene speen lijkt ineens groter als de andere.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:32

Het lijkt eerder of de tepel gewoon gedraaid zit op de 2e foto.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 15:36

Wie zegt dat ze niet graag buiten komt?
24/7 Op het land zomer en winter doe ik haar geen plezier mee,maar ze heeft afgelopen zomer buiten gestaan.
Normaal had ze dit jaar ook naar een weitje gegaan,maar heb haar op stal gehouden ivm met dat we niet weten of er iets komt of niet.
Volgende zomer gaat ze weer lekker op vakantie ;)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:06

Nou ik lees al heel lang mee in spanning en snap niet dat je het nog vol houdt pffff. Ben echt zo benieuwd! Nu hopen dat we snel duidelijkheid krijgen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:12

Heb al die tijd stilzwijgend in twijfel meegelezen, maar ik geloof zéker na de laatste foto's, ook niet (meer) dat hier een veulen in zit. Dan zou ze nu toch veel dikker moeten zij met een echte buil aan weerskanten.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 16:14

Dit krijgt ze 2 maal per dag aan voer.
En 2 maal daags een blauwe bak hooi.
Tussen de middag dan ook een pluk om te knabbelen.
Lijkt me niet overdreven veel?

Afbeelding

Afbeelding

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:29

Hmm als ik dit in mijn shetlander zou proppen is die binnen de kortste keren ook drachtig ;) Al staat hij wel op het land.

Ik snap dat je het dieren arts geëmmer een beetje zat bent maar heb je nu echt geen spijt dat je nu niet hebt laten scannen? Al is het alleen maar om de juiste hoeveelheid voer te geven...

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 16:41

Ze krijgt al jaren hetzelfde,dus dan had ze voorgaande jaren al dik moeten zijn lijkt me?
Nee hoor geen spijt dat ik niet heb laten scannen. ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:44

Ik vind haar, op haar buik na, nergens overdreven dik. Zelfs niet wat vaak 'normaal' wordt gezien bij shetjes. Ik vind haar wel een drachtige buik hebben.

We kunnen alleen nog maar afwachten. Ts is dacht ik heel duidelijk geweest over een DA, en is verder goed voorbereid. Qua eten vind ik absoluut niet dat ze iets schokkends krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:45

Ik denk ook dat als er een veulie in zou zitten, ze nu echt tonnetje rond zou moeten zijn. :o
Máár... ik geloof ook niet dat dit puur dikkigheid is, want ze heeft wel een typisch buikje.
Wanneer is ze voor het laatst ontwormt? En heeft ze bijvoorbeeld ook last van gas? Laat ze veel scheetjes?
Ik zou er ook een dierenarts bij halen, niet zozeer voor de drachtigheid als voor de andere symptomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:46

Leffroi schreef:
Ik vind haar, op haar buik na, nergens overdreven dik. Zelfs niet wat vaak 'normaal' wordt gezien bij shetjes. Ik vind haar wel een drachtige buik hebben.

We kunnen alleen nog maar afwachten. Ts is dacht ik heel duidelijk geweest over een DA, en is verder goed voorbereid. Qua eten vind ik absoluut niet dat ze iets schokkends krijgt.
Van dit eten kán dit Shetje zeker niet zo dik zijn geworden inderdaad, vind het zelfs aan de lage kant.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 16:46

Geloof dat je 1 van de weinige bent Lefroi :D
Maar wel fijn,dat tenminste iemand mijn mening respecteerd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:49

En bedankt... -O-

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 16:49

Ze is een maand of 2 geleden nog ontwormd.
En last van Gas of scheetjes laten heeft ze niet.
Ze mest ook prima.
Als ze aan het racen is,wil ze weleens een paar flinke scheten laten...maar welk paard niet :D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:50

Tja, ik kan wel roepen over internet dat je er een DA bij MOET halen, maar ik ben niet degene die het moet betalen, ik ken de merrie niet en het is of het 1, of het ander, ik vind haar absoluut niet dik, in de zin van, ze is vet. Niet elke merrie toont op dezelfde manier dat ze drachtig zijn, net zoals vrouwen niet allemaal een hele dikke buik krijgen (waar je het bij sommige vrouwen helemáal niet ziet soms).

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 16:51

Ik zei 1 van de weinige Koudbloedkim ;)