Mijn 2015 veulen, een verhaal apart!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 09:28

Oke genoeg gezwets over papa paard, update Una-tijd.

Gezien mijn 'tijdelijk mankement' had ik gisteren lekker de tijd om haar uitgebreid te poetsen en te toilleteren. En dat was nodig! Overal kwam haar vandaan :+

Afbeelding

Nog meer haar: Afbeelding

Overal haar!

Afbeelding

Ik bedacht mij dat ik ook haar benen even grondig wilde doen, maar dan moet ze op haar gemak zijn, anders is dit het resultaat:

Afbeelding

:') klein erfenisje van Una...

Maar Una was op haar gemak dus alles ging eigenlijk heel goed. Ze vond het wel lekker. Ze zit erg dik in het haar (altijd zo uit de winter) en is blij als al die losse haren verwijderd worden. Menselijk personeel is dan best welkom vind ze :j

Heel even haar humeur checken...
Afbeelding

Humeur was goed, ik kon rustig haar benen doen. Sterker nog, ik heb zelfs haar sokjes kunnen scheren (waren weer erg lang en voorheen knipte ik ze altijd voorzichtig bij). Het kostte wat tijd, maar door steeds ergens in een been te knijpen, om haar focus te verleggen, kon ik vrij snel haar benen doen. Ze was weer mooi <3

Helaas heeft Una door al dat huidvet vreselijke last van haar staart. Aanvankelijk dacht ik dat het mogelijk een wormbesmetting was, maar ik hem meerdere keren haar mest onderzocht en daar kwam nog niet eens een lichte besmetting uit. Maar haar staart is gewoon erg vet en er zaten wat klitten op de staartwortel, die vreselijk jeukte en die ik er met shampoo, equishine, borstelen of wat dan ook, gewoon niet uitkreeg. Oke... op hoop van zegen!

:roll:

Afbeelding

En zelfs dat ging goed! Wel heeeeeel voorzichtig via de zijkant begonnen, maar ik het leek wel of ze het een verademing was. Eindelijk kwam ik door die hele dikke klitten heen. Weg waren ze! Vervolgens even een tijdje flink gekrabt Afbeelding en ja, ik weet het... het verdiend niet de schoonheidsprijs, maar Una is er wel heel blij mee. Het groeit van de zomer wel weer aan en dan hopelijk zonder die dikke klitten.

Voetjes waren ook aan de beurt, dus mijn vriend ging haar even bijwerken. Hier wordt ze voor de 4e keer in haar leven bekapt. We doen haar zo 2x per jaar, meer is gewoon niet nodig en wil haar niet onnodig plagen. Daarnaast moeten we het wel even samen doen nog, want ik moet al mijn omkooptactieken inzetten:

Afbeelding

Toe nou paard... stop die wortel even in je mond >;)

Afbeelding

Al met al deed ze het dus super! Ze is weer bijna bospaard af en barbie paard aan! De komende maanden gaan we de dagen maar een beetje zo vullen. Lekker bezig zijn met haar. Een van mijn buurmeisjes kwam even gluren, dat vind ze dan nog wel spannend, maar inmiddels gaat ook dat steeds beter. Wordt nog wel eens wat...

Vervolgens heb ik even met haar buitengespeeld en wat fotos met de camera gemaakt. Die houden jullie van mij tegoed :) die heb ik nog niet geupload O:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:40

Bedoel je dat ze voor de 4e keer staand bekapt werd?

Hoe dan ook heb ik er bewondering voor dat dat lukt :j

Suelza

Re: Mijn 2015 veulen, een verhaal apart!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 09:42

Ze wordt hier altijd staand bekapt en zonder sedatie.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:49

TS: Ik denk dat R12312 niet zegt dat de hengst niet braaf is, maar dat er bij de KNHS slechts M springen en M1 dressuur geregistreerd staat ipv het ZZ springen en M2 dressuur en dat het door de eigenaar wellicht wat aangedikt is. Of de KNHS liegt en heeft het niet goed geregistreerd, want dat is nou eenmaal wat er staat. Wat verder niets afdoet aan het karakter of eventueel vermogen om het wel te kunnen lopen daar kan ik niet over oordelen.

Ik vind het overigens echt fantastisch wat je met Una hebt bereikt en met meerdere paarden, je hebt ook met mijn 1e fokproduct Primavera gewerkt geloof ik (van Annemieke) en ik kon echt helemaal niets met dat paard, ik werd knots gek van die zenuwlijer. Heb gewoonweg niet het geduld wat jij hebt. Dus respect. _/-\o_

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 09:53

Nee, hij is officieel geklasseerd en als ik mijn been niet had gebroken, had ik hem zelf de regiokampioenschappen gesprongen in de klasse Z, maar kwam helaas een week voor de kampioenschappen pas uit het gips, dus dat feest ging helaas niet door... Mijn examenparcours was een M parcours en dat deed hij ook zo simpel...

Dus ach, hoe het ook zij... Ik ben blij met het veulen wat komen gaat. Ik vond het echt een heel fijn dier om mee te werken. Daar kan ik er 10 van hebben :D

En ja, jouw merrie ken ik idd! Hoe gaat het nu met haar? Zie haar nooit meer langs de weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:13

Wauw wat een haar! Wat doet ze het goed!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:52

Suelza schreef:
Ze wordt hier altijd staand bekapt en zonder sedatie.

Dat snap ik, maar de eerste keer in haar leven dat ze bekapt werd was liggend. Ze moet een gigantisch vertrouwen in jou hebben dat ze nu nog iemand aan haar hoeven laat :j

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:58

Ik dacht dat die van mij aan het verharen was, maar dat valt wel mee zo te zien. :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:32

Primavera heb ik denk ik 6/7 jaar geleden verkocht aan mijn bijrijdster, helaas zie ik haar ook niet meer, maar spreek ik heel soms nog met haar huidige eigenaresse Annemiek hier op bokt al is dat ook even geleden, maargoed we wijken af van de hoofdrolspeelster :D Ik vind het echt top wat je met haar doet. Ze had zich geen betere eigenaresse kunnen wensen.

Terre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:45

Zo wat een haar kwam daar vanaf zeg!
Ik kan me voorstellen dat ze dat wel fijn vond.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:39

Ik vind de blik in haar ogen ook heel mooi. Heel zen tijdens het poetsen en lichte argwaan bij het bekappen. Meer straalt er ook niet uit.

Blij dat mijn bijrijdpaard een HEEL stuk minder verhaart!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 09:45

Al mijn fotos zijn te groot -:(-

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:28

Verkleinen met tinypic.com misschien?

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:56

Leuk!! toch weer een update! Gaat best goed zo kan ik wel zeggen zeg! Fijn. Jij ook rustig aan doen, zodat je gauw weer 100% bent!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:49

Suelza schreef:
Al mijn fotos zijn te groot -:(-

Hoe groot zijn ze dan? Ook niet via antwoord en dan upload?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 00:10

Ik volg! Ben heel benieuwd wat er uitkomt en hoe ze het gaat doen als mama-paard

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:13

TS hoe is het nu?

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:28

En? -O-

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 09:42

:o sorry, beetje druk, zit midden in het jonge paarden seizoen. Het weer wordt beter, ik zal van de week wat fotos plaatsen als Nicole hier is geweest. Die moet mij even helpen met die dingen verkleinen. Ik krijg alleen maar foutmeldingen via bokt en na 3x was ik het een beetje zat -O-

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:41

Haha, zo geduldig als jij met paarden bent, zo ongeduldig ben je kennelijk met computers :D . Geeft niks hoor, beter zo dan andersom!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 20:53

Vreselijk vind ik die dingen...heb er idd geen geduld voor, ik zet foto's op fb en die kopieer ik naar hier. Maar alle foto's die met mijn canon zijn gemaakt zijn te ggroot. En daar word ik erg chagrijnig van haha

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:57

Daar gebruik ik faststone photo resizer voor. Heel handig programma en zet ik ook nog eens mijn copyright mee erop :D

Ben wel benieuwd naar foto's :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:05

Je kunt ook de linkjes plaatsen! :))

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:09

of ze via tinypic uploaden daar kan je de size kiezen :))

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:56

Of gewoon via de bokt upload? Die verkleint automatisch!