Gezien mijn 'tijdelijk mankement' had ik gisteren lekker de tijd om haar uitgebreid te poetsen en te toilleteren. En dat was nodig! Overal kwam haar vandaan

Nog meer haar:

Overal haar!

Ik bedacht mij dat ik ook haar benen even grondig wilde doen, maar dan moet ze op haar gemak zijn, anders is dit het resultaat:

Maar Una was op haar gemak dus alles ging eigenlijk heel goed. Ze vond het wel lekker. Ze zit erg dik in het haar (altijd zo uit de winter) en is blij als al die losse haren verwijderd worden. Menselijk personeel is dan best welkom vind ze

Heel even haar humeur checken...

Humeur was goed, ik kon rustig haar benen doen. Sterker nog, ik heb zelfs haar sokjes kunnen scheren (waren weer erg lang en voorheen knipte ik ze altijd voorzichtig bij). Het kostte wat tijd, maar door steeds ergens in een been te knijpen, om haar focus te verleggen, kon ik vrij snel haar benen doen. Ze was weer mooi

Helaas heeft Una door al dat huidvet vreselijke last van haar staart. Aanvankelijk dacht ik dat het mogelijk een wormbesmetting was, maar ik hem meerdere keren haar mest onderzocht en daar kwam nog niet eens een lichte besmetting uit. Maar haar staart is gewoon erg vet en er zaten wat klitten op de staartwortel, die vreselijk jeukte en die ik er met shampoo, equishine, borstelen of wat dan ook, gewoon niet uitkreeg. Oke... op hoop van zegen!

En zelfs dat ging goed! Wel heeeeeel voorzichtig via de zijkant begonnen, maar ik het leek wel of ze het een verademing was. Eindelijk kwam ik door die hele dikke klitten heen. Weg waren ze! Vervolgens even een tijdje flink gekrabt

Voetjes waren ook aan de beurt, dus mijn vriend ging haar even bijwerken. Hier wordt ze voor de 4e keer in haar leven bekapt. We doen haar zo 2x per jaar, meer is gewoon niet nodig en wil haar niet onnodig plagen. Daarnaast moeten we het wel even samen doen nog, want ik moet al mijn omkooptactieken inzetten:

Toe nou paard... stop die wortel even in je mond

Al met al deed ze het dus super! Ze is weer bijna bospaard af en barbie paard aan! De komende maanden gaan we de dagen maar een beetje zo vullen. Lekker bezig zijn met haar. Een van mijn buurmeisjes kwam even gluren, dat vind ze dan nog wel spannend, maar inmiddels gaat ook dat steeds beter. Wordt nog wel eens wat...
Vervolgens heb ik even met haar buitengespeeld en wat fotos met de camera gemaakt. Die houden jullie van mij tegoed