Naar het schijnt is dit nog niet de échte biest en kan het geen kwaad. Maar de meningen lijken daarover echt verdeeld. Maar je kunt toch niet de hele dag met een bakje onder de merrie gaan lopen? Daarvoor zijn die melktesten dan toch wel goed,je kunt zo nog altijd eens testen of de biest goeie kwaliteit is. En bij twijfel even een bloedtestje doen bij het veulen om de antistoffen te testen.
Ik kom ook even onder m'n mee lees steen vandaan! Spannend TS, zou mij ook niks verbazen als het veulen vannacht komt! Ze maakt het wel verschrikkelijk spannend in ieder geval!
Tot nu toe doet ze precies hetzelfde als mijn merrie vorig jaar. Ook die stond de tweede dag dat de melk eruit drupte lekker te suffen in het zonnetje. Die avond is ze rond elf uur begonnen met de bevalling, ze was niet onrustig of zo. Ik sliep in de stal en hoorde pas dat er wat gaande was toen het water brak. Succes! Het zal zeker niet heel lang meer duren. Hoop voor je dat het vanavond komt, kun je weer lekker een keer echt slapen daarna! Ik heb om die reden van het melkverlies ook een bloedtest laten doen, mijn veulen had toen nog precies genoeg antistoffen binnen en er was toen toch al best wat melk uitgelopen over die 2 dagen. En dan weet je in ieder geval zeker waar je aan toe bent.
Spannend hoor, hoop voor je dat ze snel bevalt. Mijn merries hadden altijd dezelfde dag een veulen zodra er melk uitliep dus best bijzonder dat ze er al 2 dagen zo bijstaat dat kan toch echt niet lang duren zou je denken!
Ik heb ze net binnen gezet en werkelijk de melk spuit eruit met stralen Dus 't kan nu toch echt niet lang meer duren, anders hebben we wel een biest-probleem vrees ik...
Fop-merrie, het was er zo'n mooi weer voor! Dan laat het vanavond maar komen
ff_stud
Geplaatst: 12-04-16 19:02
SofieHavan schreef:
Ik heb ze net binnen gezet en werkelijk de melk spuit eruit met stralen Dus 't kan nu toch echt niet lang meer duren, anders hebben we wel een biest-probleem vrees ik...
Spannend!!!
dan heb je voor 11 uur vast een veulentje, succes en geniet r van!!!
Spannend ts! Jij zit er vanavond /vanacht vast met je neus bovenop!
testebeest
Geplaatst: 12-04-16 20:38
Ik lees ook nog altijd mee. Dit kan toch echt niet nog een week gaan duren. Gokjes doe ik niet aan maar ben wel kei benieuwd hoe de kleine ingekleurd word
Fleur_a
Geplaatst: 12-04-16 20:55
Spannend! En misschien succes vanavond! Ga je er bij zijn of niet?
Ik ga het gewoon goed in de gaten houden en dan op de moment wel bekijken of we erbij gaan of niet Nu staat ze natuurlijk rustig... pffff ik hoop echt dat ze het doet, k ben stiekem echt ongerust met de hoeveelheid melk ze verliest dat er niet genoeg biest meer gaat zijn...
Shalimar
Geplaatst: 12-04-16 21:01
Nou ben ik toch ook elke zoveel minuten dit topic aan het checken... Spannend hoor!! En de natuur regelt dat vast wel met die biest.