Dit jaar is er bij Rothenberg een prachtig merrie veulen geboren van dezelfde hengst en een halfzus van Mausi (de moeder van GR Lahab), dus ik ga er vanuit dat het helemaal goed gaat komen
Ik heb wel een foto, maar die staat nog niet op haar website, dus ik kan hem niet openbaar plaatsen, ik stuur je even een pb
Eigenlijk zijn alle veulens die ik tot nu toe van Mausi gefokt hebt lijnenteelt, alleen zo dichtbij heb ik nog nooit gedaan.
Bij Aziza is het een beetje jammer, want ze is een aantal keer heel mooi hengstig geweest dit jaar. Maar toen mocht ik nog niet dekken omdat ze nog een keer behandeld moest worden aan haar gebit.. En na die behandeling is ze helaas nog maar 1x goed hengstig geweest, en die moest ik nog overslaan op advies van de DA. En daarna is ze niet meer (goed) hengstig geweest
Het zou eigenlijk de eerste keer zijn dat ik de merries dichtbij elkaar uitgerekend zou kunnen hebben, maar altijd als dat zo is loopt het ergens niet zoals het zou moeten en zitten ze weer ver bij elkaar vandaan.
Ach misschien volgend jaar 3 merries dekken (maar dat weet ik nog niet zeker), dan zullen er vast wel in ieder geval 2 een beetje bij elkaar in de buurt zitten.