Klopt, en ze heeft een korte borstel beurt gehad. Op dit moment reageert ze nogal op alle aandacht en veranderingen en wordt ze daar druk van, wat ik uiteraard zo veel mogelijk wil voorkomen. Dus ik probeer dat allemaal wat kort te houden totdat ze er een beetje aan gewend is dat ze echt niet naar buiten mag.
Oh haha ja lijkt me nogal logisch dat temperaturen stom dat ik dat niet had bedacht ik snap idd dat je dat wil voorkomen. Had ze wel een goede temperatuur btw?
timokyana
Als het hier allemaal iets rustiger is en ik wat meer mobiel, komt dat zeker goed Enige merrie die echt wat veranderingen laat zien op het moment is Isis.
Net het litteken van Cookie eens opgemeten en dat is 41 cm lang. Moet je nagaan dat ze zelf maar 78cm hoog is... Verder doet ze het best goed, alleen heeft ze heel veel moeite met binnen blijven. Als het allemaal maar rustig is in de schuur dan gaat het wel maar zodra ze iets hoort begint ze te stuiteren en in haar voerbak te staan en ik heb haar al een keer met de voorbenen over de tussenwand zien hangen Allemaal normaal gedrag voor Cookie, ze is altijd erg druk van zichzelf, maar nu verre van handig...
Bij Isis begint het uier nu langzaam op spanning te komen. De andere merries tonen nog geen verschil met de laatste foto's.
Met mijzelf gaat het langzaam wat beter. Kan inmiddels zelf de stallen weer goed doen en mijn vader doet de paddocks buiten nog en het rond rijden van het kuil. Vandaag voor het eerst sinds begin november weer eens heel even de stad in geweest, moest een andere telefoon hebben. (Voor bekenden in het topic, mijn nummer is hetzelfde gebleven maar ben verder alles vanaf november kwijt ). Een week geleden had ik dat echt nog niet gekund dus er zit zeker vooruitgang in.
Wat fijn dat het beter gaat met zowel jou al Cookie. Kun je Cookie niet iets te doen geven in de stal? Weet je of dat helpt. Lastig dat je zo'n dier niet even uit kunt leggen dat ze beter rustig aan kunnen doen. Maar aan de andere kant. Als ze zich slecht voelde zou ze waarschijnlijk ook niet zo uit haar bol gaan. Zag straks op de cam met binnen zetten wat je bedoelde. Dan is ze best onstuimig ja.
Fijn dat t met jou en met Cookie goed gaat! Altijd fijn om goed nieuws te lezen!
MarijeR
Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-14 01:09
Cookie zal zich met van alles kunnen vermaken op stal maar het probleem is dat ze ook van alles heel druk wordt en dan steigert en springt. Op dit moment werkt het nog het best om haar zo min mogelijk prikkels te geven. Heel sneu maar de eerste 30 dagen zijn het belangrijkste voor het herstel van de buikwand en moet ze zich echt zo rustig mogelijk houden. Daarna mag ze hopelijk wat gaan stappen en grazen aan de hand.
We hebben nogal problemen met het internet hier en de cam vliegt er iedere keer uit. Hopelijk is het een ziggo probleem, in huis hebben we alles al nagelopen vandaag
Op dit moment ligt ze mooi op haar schema voor bevallen rond de 310 dagen als ik het vergelijk met andere jaren
jolandje
Geplaatst: 29-12-14 01:32
dat ziet er al goed uit. jammer dat het voor cookie zo moeilijk is om rustig te zijn. wel fijn dat het goed met haar gaat en zeker zo fijn dat het met jou ook goed gaat
Ik kan de foto ook niet zien... Ik ga zo wel even op de laptop kijken Maar ik heb wel gedroomd dat Isis een veulentje kreeg! Ik was erbij! Het was een zwart (iig donker) hengsteveulen met een beetje wit
stal_HD
Geplaatst: 29-12-14 16:53
Dat schiet zeker al op. Ik heb al eens een veulen gehad die met zo'n uiertje geboren is. Spannend weer.