Speciale Combinatie Mini x KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Speciale Combinatie Mini x KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:24

Oh ze krijgt een buikje!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 07:15

Leuk Rowan! Buikje groeit inderdaad gestaag door.

Ik hoef verder geen discussie maar vindt het wel interessant om er achter te komen of iemand is gaan kletsen in het stamboek (zal me overigens niks verbazen). Maar ergens in het midden van dit topic heb je het er over gehad dat je nog een keer contact op zou nemen met het nmprs. Heb je dit gedaan? En hoe reageerde ze er toen op?

Als je het niet wil vertellen is het ook prima maar ik ben gewoon benieuwd hoe dit dan gegaan is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:27

Maar of er nou iemand is gaan kletsen of niet (kan het me niet voorstellen dat een stamboek daar op ingaat maar goed), dan maakt het toch niet uit? Regels zijn regels en of er nou iemand is gaan kletsen of niet, als het niet kan, dan kan het niet.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:39

Cayenne schreef:
Maar of er nou iemand is gaan kletsen of niet (kan het me niet voorstellen dat een stamboek daar op ingaat maar goed), dan maakt het toch niet uit? Regels zijn regels en of er nou iemand is gaan kletsen of niet, als het niet kan, dan kan het niet.

Ja klopt, maar wat ik bedoelde is het kan ook zijn dat ze met een ander persoon contact heeft opgenomen nu en dat die dacht Huh nee dat kan helemaal niet

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:42

Cayenne schreef:

Zooo eens, ik snap de verontwaardigde reacties ook niet. "Er is iemand gaan kletsen" is in mijn ogen "iemand kon zijn mond niet houden". Wat zou betekenen dat er bewust informatie achter gehouden zou zijn, wat nu "dankzij bokt" toch naar buiten gekomen zou zijn. En dat vinden mensen nog flauw van het NMPRS ook. Als alle info bekend is bij het NMPRS, vind ik het maar vaag dat er iemand gekletst zou hebben. Immers alle info was bekend, wat was er dan te kletsen?
Dat het NMPRS vanwege slechte reacties op de combinatie op een internetforum ineens zou besluiten om een veulen dan bij voorbaat maar geen papier te geven, "want dan krijgen ze een slechte naam" gaat er bij mij echt niet in. Dan zeg ik dus, kom op zeg, pak je verlies en ga naar het Welsh stamboek, opgelost. Raar gedoe.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:48

Nou zo opgelost vind ik het niet. Als je er een nmprs papier bij wil en iemand van het stamboek zegt dat dit kan is het uiterst vervelend dat het nu ineens niet blijkt te kunnen.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:15

Kom op jongens laten we het gezellig houden!
Heb gaat hier om het volgen van een prachtige merrie die gedekt is door zon mooie hengst!
En niet die discussie over het papiertje
Laten we gewoon updates volgen en met spanning wachten wat er uit komt,
En ik snap dat ze geen zinn heeft om 10 x uitleg te geven! Dus kom op jongens,
Met de papieren komt het vast goed en anders heb je bv nog nrps die ook altijd mooie pony's willen,
Dus laten wij ons daar nu maar niet druk over maken dusntinlover is er bewust boor deze combi gekozen dus laten wij er van genieten dat ze het met ons wil delen!

Wat kijkt ze grappig om zo van wat moet je!!
En wat gaaf dat je de kleine gevoeld hebt

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:20

Ik mag toch wel iets vragen? En het is een nieuwe vraag die niet eerder gesteld is. Als ze geen antwoord wil geven dan is dat ook prima, ik ben gewoon benieuwd

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:30

@ polleman: Ze heeft al geen zin in 1x uitleggen, dus nee, dan zal 10x hem zeker niet worden.
Bovendien wordt de discussie alleen maar verder aangewakkert door al die mensen die zeggen: Goh wat gemeen van die bokkers dat ze je hebben verraden bij het stamboek, en goh wat flauw van het stamboek. Rare mentaliteit hier zeg... Als er niet steeds zo laconiek over gedaan werd, zou het ook wat makkelijker zijn om het te laten rusten.

@Ymor:Als iemand je dat verteld (de chipper in dit geval), en je kijkt alleen maar even op de website, had je al geweten dat dat niet ging gebeuren met een verwachte stokmaat van boven de 1,06. :) (Hengst is zelf 96 cm dus heeft maar 10 cm speling en de merrie een KWPNer van normale grootte, dat veulen gaat groter worden dan 1.06) Just one klik away. :)

Citaat:
Registratie
5. Hengst, merrie en veulen mogen opgegeven worden ter registratie bij het N.M.P.R.S. waarvan redelijkerwijs van verwacht kan worden dat zij de uiterste stokmaat van 1.06 meter niet overschrijden. Iedere kleur en ras zijn toegestaan.
6. In geval van enkel een registratieformulier dient het formulier naar waarheid ingevuld te worden.
7. Ondergetekenden van het aanvraag registratieformulier, paspoort of dekbon is te allen tijden verantwoordelijk voor het weergeven van de juiste gegevens. Het stamboek behoudt het voorrecht om dit te controleren zonder opgaaf van redenen.

Het doel was om er mee verder te fokken, en zo een mini paard met paarden uiterlijk en beweging te krijgen. Dat kan ook nog steeds met een welsh papier. Dus nee, ik zie het probleem niet. :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:31

Gaan we weer discussiëren hoor. >;) Tuurlijk mag je iets vragen maar doe dat dan via pb als je weet dat daar weer een discussie van komt. Of voor de andere kant, reageer er dan niet op of via pb. Ik vind dit zelf (en ik denk ook de andere die hier zijn om de dracht te volgen) heel vervelend omdat ik een update verwacht maar nee er is weer een discussie aan de gang. Maak dan een eigen topic want voor ts lijkt me dit ook heel vervelend.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:37

TS is zelf degene die zo vaag doet. Had gemeld wat er mis was gegaan, iedereen had gezegd "goh, wat jammer" en we konden weer verder. In plaats daarvan komt ze met commentaar als dat haar berichten nagelezen worden en dat er gekletst wordt tegen het stamboek. Dat is toch raar?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:40

Mensen deze discussie heeft totaal geen zin, ts denkt/gelooft dat ze er wel papieren bij krijgt, prima toch.
We zien/horen dat vanzelf en voor ons maakt het geen zak uit of er wel of geen papier bij komt, het zou alleen voor ts jammer zijn maar lijkt mij dat ze dat prima zelf met het nmprs kan bespreken.

Dus weer ontopic aub!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:43

Of iemand had niet moeten kletsen bij het stamboek, het is tenslotte ts haar paard en niet het paard van bokt. Vind het alleen maar logisch dat ts zo reageert. Kan ook zijn dat ts alles heeft verteld maar dat iemand heeft lopen liegen bij het stamboek. Jammer dat iedereen in de paardenwereld zich met elkaar bemoeit. Als je wilt weten of ze iets heeft achter gehouden pb je haar dan ga je toch niet hier discussiëren? Ts maakt namelijk zelf wel uit wat ze op internet zet of niet.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:44

Naomi ik ben er altijd nog zelf bij om te bepalen waar ik mijn vraag stel. De vraag die ik stel zou verdere discussies kunnen voorkomen. Plus dat ik er helemaal niet op uit ben een discussie te starten. Ik kan er niks aan doen dat mensen naar aanleiding van mijn vraag weer de discussie beginnen.

Cerera, zowel TS als ikzelf zijn bekend met het stamboek. Wij weten beide wat het stamboek wil zien. We weten ook aan welke mensen van het stamboek we bepaalde vragen kunnen stellen. Dit is nu gebeurt. Er os een vraag gesteld aan een betrouwbaar persoon. Het antwoord daarop wordt later terug getrokken. Dat is toch apart? Wij hoeven de website er niet bij te halen want snappen het zo ook wel. Als TS nou geen pony's bij dat stamboek had hiervoor maar ze is fokker. Denk dat ze het wel begrijpt.

Rowan ik stel mijn vraag wel via pb want van deze discussie wordt zelfs ik moe.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:46

Ik ben al tijdje stille meelezer maar nu irriteert het mij echt mateloos.
Wie zegt dat iemand heeft lopen kletsen bij het stamboek? Wie zegt dat het iemand van bokt is? Ik kan mij best voorstellen dat als iemand dit leest en wel was geweigerd oid, en denkt 'huh?'. Ik snap best dat je dat wilt navragen bij het stamboek.
Het hoeft helemaal niet met de bedoeling te zijn geweest om TS te gaan verklikken.

Leuk al die vooroordelen van bokt weer.

Ik hoop dat het topic weer de leuke kant kan opgaan ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:03

Sorry mensen maar het ging er toch niet om dat dit veulen al bij het NMPS ingeschreven ging worden, maar meer om een paar generaties verder?

Dus volgens mij is het probleem kleiner dan het gemaakt wordt...

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:06

Het zou wel nmprs papier kunnen krijgen, alleen niet mee doen aan de keuringen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:07

Oh dat is lastig! Dan zou ik toch voor een stamboek gaan waar ze gekeurd kunnen worden toch? dan heb je wel een beoordeling op het gebied van exterieur, beweging etc.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 11:32

Romy ik heb je vraag per PB beantwoord. :)

Ik ben een beetje klaar met de discussie hier, dus ik reageer toch niet erop :)

Annelies: Ik ben niet zeker van dat een merrieveulen word hoor :P misschien verkeerd gelezen? Ik hoop zelf op een merrie zodat ik eventueel ermee verder kan fokken totdat het wel in de maat past ;)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:33

Zou wel best cool zijn als je dat van te voren al kan weten. Dat je paranormaal begaafd bent of zo. :P

Die foto's zijn wel leuk :D Zo gaaf he om een veulentje te voelen. Zie je haar buik ook bewegen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:26

Dustinlover schreef:
Hengst of merrie krijgen beide volledig NMPRS papier, zal vast en zeker uit de maat groeien, maar kan gewoon veterinear gekeurd worden voor NMPRS normen. Mocht het dan dus zo zijn(onmogelijk maar goed) dat het een hengst is dan kan deze gewoon meedoen aan de HK.
Mocht het dus een merrieveulen worden en ik zou deze weer kruisen met een mini en die blijft wel onder de 1.06 dan kan dat veulen dus gewoon voor premies gekeurd worden enzovoorts..
Hopelijk is het een beetje duidelijk :)

Was vanwege deze post maar had al het idee dat ik het gewoon verkeerd lees, want geloof niet dat er tegenwoordig ook al testen zijn om het geslacht van je veulen te kunnen weten.
Maar wie weet, misschien had je het op de echo gezien ofzo :P

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:34

Ze heeft eerder in dot topic al uitgelegd dat ze bedoelde dat hij onmogelijk mee kan doen aan de hengstenkeuring.
Ze had het tussen haakjes gedeelte op de verkeerde plaats gezet.

Dit kan ik mij nog herinneren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:38

O ik heb alle berichten van ts al dubbel gelezen maar kon er niet wijs uit worden, maakt ook niet uit, ts heeft al gezegd dat ze het niet weet dus ik heb het gewoon verkeerd begrepen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:25

Ik snap dat er vragen zijn hoor..
Maar als er 1x door iemand word gezegd dat t niet mogelijk is dat veulen daar in te schrijven moet het genoeg zijn. Niet 3 verschillende mensen die daarover een discussie aangaan omdat het volgens hun niet kan. Als TS daar in geloofd, moet je het erbij laten vind ik.
Je kan 1x zeggen, dat kan niet DL, en daarna lekker volgen en met rust laten. Als het veulen er dan is kan je nog zeggen; ik zei het toch? En dan is het klaar.
Maar niet op door blijven hameren. Ik kan er ook niet tegen als iemand 100x hetzelfde tegen me zegt en een ander gaat dat ook doen. Dan word ik echt pissig, en zou ik hetzelfde reageren als TS. :j

Dus; het is nu gezegd, en laat het daar dan bij. Behoud de vrede zonder discussie's waar uiteindelijk toch niks op uit komt, en een TS die dingen niet meer wilt plaatsen. Je komt er wss toch pas achter als het veulen er eenmaal is. Wie weet gebeurd er wel en 'wonder' en is het wel klein.. (noem maar wat)
Gewoon gezellig het topic kletsen, maar laat dat stamboekgedoe nu gewoon alsjeblieft achterwegen... -O- :#

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:32

Heej mensen ik ben een "leuke en spannende" update lezer!

Ik kan de leuke reacties en de spannende updates al haast niet meer vinden.

Kunnen we kappen met dat gezeur!! Ik weet niet hoe je dit meld bij een Mod maar dat zou erg fijn zijn!