Is dit nu puur zucht?
Heeft iemand toevallig een foto van een beginnendd uier van een maiden merrie?
Dan weet ik waar ik naar moet kijken.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ze staat er zo lekker tevreden bij
janflicka schreef:Uiertje doet nog steeds niets,hoewel het rond de spenen en ook voor de uier opgezet is.
Is dit nu puur zucht?
[ [url=m/pviPo8.jxpg]Afbeelding[/url] ]
4ever2day schreef:janflicka schreef:Uiertje doet nog steeds niets,hoewel het rond de spenen en ook voor de uier opgezet is.
Is dit nu puur zucht?
[ [url=m/pviPo8.jxpg]Afbeelding[/url] ]
Als ik het zo zie is het geen zucht en is dat van de uier zelf. Dat zou betekenen dat ze wel drachtig is, want ze maakt nu uier aan. Bij een van mijn merries begon het namelijk ook zo. Eerst rondom zwelt alles op, melkklierweefsel wordt groter en meer aangemaakt en pas op het einde gaan de tepels naar beneden wijzen en lopen de uiers vol.
Kan even zoeken naar een foto voor je, dan kun je vergelijken. Voelt het voor de uier als een geheel of voel je 2 'strengen' naar de uier toe lopen? En als je erin drukt voelt het dan als vocht en blubberig of als zacht? Tis moeilijk te omschrijven, maar hoop dat je er wat mee kunt
pretty schreef:Dit is een uiertje wat een niet-drachtige merrie ook kan hebben hoor. Ze hebben dat vaak ook als ze wat dikker staan,met strengen en al zo nodig. Dus deze uier zegt nog niks.
Dat maakt het altijd zo moeilijk,op het oog. Verder ziet haar buik er wel drachtig uit.
Het uier kan ineens wel gaan veranderen en dan kan het snel gaan.
Alleen ik durf er mijn hand niet voor in het vuur steken dat ze drachtig is. Kan evengoed van niet. Het wordt afwachten en nagelbijten voor het baasje.