Hoe kan hij eigenlijk qua kleurgenetica zwart zijn?
Is vader/moeder van vader zwart dat hij dat nog kan doorgeven?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ivy_power89 schreef:Ennasil, wordt die van jou niet gewoon schimmel?
Ik kan mij niet voorstellen dat die nog zwart gaat worden???

ivy_power89 schreef:Ennasil, wordt die van jou niet gewoon schimmel?
Ik kan mij niet voorstellen dat die nog zwart gaat worden???
LiiNd_Y schreef:Hij is mooi!
Hoe kan hij eigenlijk qua kleurgenetica zwart zijn?![]()

)

SayaJones schreef:LiiNd_Y schreef:Hij is mooi!
Hoe kan hij eigenlijk qua kleurgenetica zwart zijn?![]()
Ik weet dat er uit deze combinatie zwart kon komen, alleen kan ik je niet vertellen hoe dat precies zit met de kleurengenetica. Er zit vast wel iemand in het topic die je dat wel kan uitleggen
Volgens mij zit dat bij papa?
Wat bruin x bruin kan ook zwart geven (en vos)
Is wel leuk om te weten misschien, de kleurenkansen voor deze combi waren alsvolgt:
65.63% -Bay
25.00% -Red (Chestnut/Sorrel)
9.38% -Black
Kleinste kans op zwart dus, mocht ie zwart zijn, is ie een beetje extra speciaal
En ook, als ie echt zwart is, weet ik gelijk dat Indy niet homozygoot is voor agouti, wat de meeste haflingers wel zijn.
Als zij dit wel zou zijn, zou zwart niet eens een mogelijkheid zijn.
Foto's komen vast vanmiddag weer
Ik ga eerst weer even werken tot 12 uur, en daarna ga ik ze buiten zetten.
In m'n eentje, gister ging het ook vrijwel zonder hulp. Alleen de stal uit was even een dingetje.
Ik liep met Indy naar buiten en er stond iemand in de stal die Jax naar buiten zou doen. Dat lukte alleen niet zo goed, dus ik had een hysterische Indy die bijna op 2 benen stond
Ik stal in, draaide een rondje, toen stond Jax ineens bijna voor de uitgang van de stal, en ik geef m toch een zwieper naar buiten
Ik dacht, het is nu of nooit, die veulens zijn altijd zo moeilijk de drempel over te krijgen van de stal
Daarna ging het prima, alleen in de paddock ging hij half door het éne gat die er zit, dus toen zat ie met 2 beentjes aan de andere kant van het hek, maar daar kreeg hij zichzelf ook weer uit.
Ben benieuwd of ie vandaag stoerder is dan gister
Cynthia82 schreef:Indy is vos, dus draagt geen zwartgen, maar is homozygoot voor vos, omdat vos recessief is.
Gamova, ken jij de hengst aangezien je denkt dat hij wel vosveulens kan geven? Ik heb zelf geen idee hoor, ik ken hem wel, maar heb me niet verdiept in zijn nakomelingen.