Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 16:33

Sincere: Het grootste feest voor Kirs was toen die vervelende eigenaar weer weg ging volgens mij :')

Koper: oei, gelukkig nu een computer die geen ambities tot draak nadoen heeft. De mannen staan hier ook al in de rij om peetoom te spelen (nouja, die van mijn stalgenoot, mijn ruin zal wel de boze stiefvader worden :') ). Maar ik zal ze het melden dat ze concurrentie hebben als het 20 mei geboren wordt..

Marrie: Ja op z'n minst de datum zou goed gegokt moeten worden zou je zeggen, als ze een drukke dag kiest dan moet ze haar best gaan doen om iets te produceren wat er niet in staat :P )

Jolisa: Veel stippelgokjes inderdaad! Jij zit gezellig in de effen kleuren team :p

Femke: Iets eerder mag ook, al is je gokje wel handig in het weekend O:) maar verder vind ik het een goed gokje om uit te komen haha.

Annette: Leuk om je ook in het topic te zien! Via het linkje kwam ik heel veel mensen tegen die verstopt zitten onder de meeleessteen, grappig is dat. Van mij mag het ook wel iets eerder dan 20 mei, maar Kirs is met het dekken natuurlijk ook niet de snelste gebleken :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:19

Vos vindt het oneerlijke concurrentie dat het paard van jouw stalgenoot dichterbij woont en ook nog eens groter&sterker is ^)

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:28

Begin mijn gokje wel te geloven! :D
Hoe staat het ervoor met haar uier?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 19:06

Vertel Vos maar dat het grote, sterke paard zich rustig de les laat lezen door mijn kleinere, niet zo sterke en motorisch gestoorde Rarebier (en soms zelfs door Kirsten :') ). Dat geeft hem wellicht wat hoop ;) Daarnaast heeft de concurrent sinds gisteren een bezoek verbod in de stal van Kirs gekregen, we hebben maar even een lintje voor de stal gespannen want Kirs vond het niet meer zo grappig als hij binnen kwam buurten terwijl ze lag te pitten.

Jupinkle: Dan ga ik wel een beetje huilen hoor, het wachten duurt al lang genoeg zonder dat ze overtijd gaat. Maar dan zal je wel blij zijn met mijn antwoord, want ze schiet echt voor geen meter op met haar uier :') het schommelt een beetje, maar ik zie niet echt vooruitgang.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:09

Ja het is natuurlijk jammer dat er bij Kirs haar gokje geen datum staat. Maar nu mag ze niet meer meedoen, de lijst is nu al gepubliceerd.

Kraamkamer (kraampaddock?) in elkaar geknutseld lees ik. Als ze nou even een roze of blauw behangetje wil uitzoeken weten we in elk geval dat alvast.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:22

Koper, waarschijnlijk kiest ze dan een neutrale kleur zoals groen, puur om ons te pesten :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:23

Bij nader inzien zou je best eens gelijk kunnen hebben :))

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 19:29

Kirsten wilde gewoon nog een beetje mysterie behouden, het is natuurlijk niet meer spannend als ze vertelt wanneer ze het veulen gaat tonen :P

Gisteren inderaad even de kraamkamer prive gemaakt, 's nachts staat ze op stal maar die kijkt uit op de verharding waar het paard van stalgenoot loopt (die vind het niet fijn om opgesloten te worden). Normaal staat hij voornamelijk met het hoofd in de stal van Pas te slapen en komt hij af en toe even buurten bij Kirs. Maar dat begon de volgende situaties op te leveren:
https://youtu.be/WKZOzSQlpf0?t=5h14m14s (tot zover het niet openbaar posten van de link voor de camera :') )..
Dus nu hebben we 's nachts het stukje verharding voor haar stal afgezet zodat ze nog wel naar buiten kan kijken, maar hij niet meer in de stal kan komen.
En dat behangetje zou wel makkelijk zijn, ik heb Kirs alleen helemaal gebrainwasht met blauwe spullen, dus ik ben bang dat het weinig zegt dan :') . EDIT: Marrie is me voor, dat is nog waarschijnlijker.... groen als gras... krijgt ze fijne dromen van van volle weilanden Y)(^) En dan ook 'per ongeluk' de camera afplakken denk ik.

Morgen gaan we de laatste hand leggen aan de kraamwei, we hebben al een mooi stuk waar ze dus alleen met het veulen kan lopen zonder de overenthousiaste mannen erbij. De onderste draad is alleen rood en dun, waardoor hij makkelijk over het hoofd kan worden gezien, dus we gaan er nog even afzetlint bij spannen zodat het voor een ietwat onbevangen veulen ook duidelijk is waar de hekken zitten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:36

Hihi... BUUT KIRSTEN!!!

Maar niet leuk voor d'r natuurlijk. Hopelijk gaan de mannen zich uiteindelijk gedragen naar Kirs & veulie toe.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:58

Koper schreef:
Van harte gefeliciteerd Kirsten! :)F :)F Op Koningsdag verdienen alle oranje paarden natuurlijk extra aandacht, lekkers en knuffels :D

Mijn oranje besloot op Koningsdag geboren te worden. Hij had natuurlijk ook geen keus :D

Mooney, wat heb je er weer een prachtige Oranje-shoot van gemaakt! :')
Kirs, ik ben benieuwd naar je baby, dus laat ons niet te lang wachten! En een vosmerrie met aftekeningen mag nu dus niet meer :+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 07:18

Arme mama ze schrikt zich echt een ongeluk!

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:38

mooney schreef:
Jolisa: Veel stippelgokjes inderdaad! Jij zit gezellig in de effen kleuren team :p

Zeker weten! Maar dat is meer omdat ik bij stippels aan veel wit denk, en veel wit is veel poetsen. :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 14:21

:wave: Hoi Nachtmerrie, kom je er al uit voor een appeltje? :Y)
Afbeelding

Vandaag hebben we de laatste voorbereidingen getroffen, stukje poort neergezet zodat we makkelijk de mannen en Kirs+veulen apart kunnen houden maar ze wel via dezelfde gang de wei in kunnen zodat we niet om hoeven lopen. En de onderste draadjes goed zichtbaar gemaakt van de kraamwei & uitloop:
Afbeelding

Verder wilde Kirs graag even laten weten dat ze echt niet zo voorspelbaar is, dus we hebben weer een plottwist :D ! Sorry voor de overtijd-gokkers die ik gisteren nog gerust stelde _O- .
Er was vandaag toch weer wat vooruitgang in uier, na iets grondiger kijken heb ik ook een mini harsje gespot aan 1 van de spenen. Verder nog geen melk/vocht wat we kunnen testen. De vulva was naar mijn idee ook iets meer flubber dan normaal. Bovenop vind ik de banden nog best hard, maar echt naast de staart valt het wat in. Qua gedrag was ze normaal. Mijn onderbuik gevoel zegt dat het meer een kwestie van dagen is dan van weken, maar ik durf er verder weinig over te zeggen met zo'n grapjas.
Voor jullie heb ik een tietjes foto's (tweede van opzij is het mini harsje beter te zien), foto van de vulva gaat me een stapje te ver :o dat is niet de manier waarop Kirsten beroemd wenst te worden ;) .
AfbeeldingAfbeelding

Kirsten schrok zich inderdaad helemaal kapot van Kruse, ook al is dat niet zijn bedoeling. Afgelopen nacht heeft ze heerlijk rustig kunnen slapen zonder pottenkijkers.

Cynthia: Ja jouw oranje had het goed getimed. Gelukkig is de kans op een vosmerrie met aftekeningen kleiner dan 6,3% (al zou dat wel heel mooi zijn voor in het tweespan met mams), scheelt wel dat ik hier al had gezegd dat de roepnaam dan Vu zou zijn, dus in de praktijk is het dan anders. Maar voor de originaliteit is een hengst of merrie met ander kleurtje wel handiger nu haha.

Jolisa: Dat vind ik ook het nadeel aan een (panterbonte) spikkel, ik heb al zo'n vieze witte lopen haha. Dus een iets vuilbestendiger kleurtje mag ook (maar stippels blijven ook mooi _O- ik vind gewoon alles leuk).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:28

Gelukkig... tietenfoto's vind ik meer dan intiem genoeg.

Een plottwist :oo :D Ze zal je krijgen... appel aan de verkeerde kant houden. Zij kan zulke dingen ook.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:56

Hé, ze heeft al harsdruppeltjes! Zou nu binnen 48u kunnen toch? Maar haar uiers zitten nog niet vol. Zouden ze ineens wel heel snel vol moeten schieten als het binnen 48u moest gebeuren.

Wat heb je voor voorbereidingen verder in de planning staan? Inbandageren? Gewicht klaar voor als de nageboorte niet af komt?

Ga je je bed al opmaken bij de stalhouder?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 15:12

Koper :') Ja je wordt onmiddellijk terug gepakt door Kirs, al verdween de appel wel in haar mond aangezien Nachtmerrie hem toch niet kwam claimen.

Monique: hars varieert heel erg per merrie, als gemiddelde wordt 24 uur tot 2 weken tot het veulenen aangehouden. Heb je dus helemaal niets aan, zo'n gemiddelde :') . In combinatie met hoe ze er verder bij staat verwacht ik het nog niet vannacht. Mocht ze opeens toch haast lijken te maken bij de tijd dat ze naar binnen gaan dan krijg ik een berichtje en dan ga ik waarschijnlijk die kant wel op om te waken. Zo niet dan blijf ik nog even thuis en hou ik het bij de wekkers 's nachts om aandachtig de camera te volgen.
Staart inbandageren doe ik niet, ik wil de bloedtoevoer naar de staart niet in de knel brengen. Ik vlecht de staart in als ik denk dat het bijna zover is, dan zitten er geen slierten in de weg. De nageboorte knopen we op zodat hij hopelijk door het eigen gewicht eraf komt, zo niet dan komt de dierenarts om haar een handje te helpen.

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:18

En je snapt toch zeker wel dat Kirsten jou terug pakt als stiekeme ponypester...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:22

Heb je de ph-waarde al gemeten, Mooney?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 19:15

Fleurtjuhh: Zolang ze het maar niet doet door er een veulen uit te gooien terwijl ik 100 km verderop zit te werken.

Monique: De strips liggen klaar, maar ondanks dat de uier groeit is er nog niets uit te krijgen. Dus nog niet kunnen meten.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 08:00

Nou mijn eerste nacht serieus camera staren zit erop :Z
Ondanks dat ze lichamelijk nog niet zo veel signalen gaf (uier was ook niet verder gegroeid s avonds) vond ik haar qua gedrag wel anders dus meer wekkers gezet en ook langere tijd gewoon non stop gekeken. Ik heb de geboorte van oneindig veel kleine drollen mogen aanschouwen, een hele lip- en halsgymnastiek sessie gezien voor het flemen en buik staren en ook veel ongemakkelijke lighoudingen mogen meemaken.
Maar het veulen zit nog lekker binnen *D tot zover Kirsten's wraak dus.

Vandaag ga ik even kijken hoe het ervoor staat en als ze wat vooruitgang toont en/of nog steeds rusteloos is dan ga ik vanaf vanavond op stal slapen/waken.
Maar er blijft een klein stemmetje fluisteren dat ze ons gewoon in de maling aan het houden is en dat het nog even duurt. (Al heeft een andere stem in mijn hoofd een megafoon bemachtigd en die kan alleen nog maar "VEULEN! VEULEN! VEULEN!" tetteren _O- )

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:13

Wow! Ik begin het spannend te vinden nu!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:22

Flemen ook al. Zou toch zeggen dat het grote moment heel dichtbij is. Dat kan geen weken meer duren toch?

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:27

Hier een stille meelezer, spannend! Word wel erg nieuwsgierig nu :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 08:37

Het wordt ook lekker spannend nu vind ik! :D

Na het gedrag van vannacht denken zowel de stalbaas en ik dat het niet lang meer moet duren inderdaad, aan de andere kant blijft het Kirsten dus helemaal uitsluiten dat het geen weken meer duurt durven we niet :') .

saliziatinka :wave: leuk dat je even onder de meeleessteen uit komt!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:27

Over de ph-waarde, als je de harsdruppeltjes eraf wrijft, is er dan niet een klein beetje vocht dat op de stripjes kan werken?