Valt mij inderdaad ook op, ze doet soms best heftig naar het veulen. Aan de ene kant misschien wel nodig bij zo'n spring in het veld, maar soms ook als ze gewoon wil drinken. Heb ik bij je andere merries eigenlijk nooit zo gezien (maar dat kan natuurlijk ook een kwestie van timing zijn). Hou je hier een extra oogje op of valt het eigenlijk wel binnen normaal gedrag voor een (eerste keer) moeder?
MarijeR
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-17 00:29
Beetje opvoeding kan geen kwaad. Zag haar al een keer in galop naar het uier duiken, dat hoeft niet Als ze zich gedraagt, is Daisy heel lief voor haar.
Beetje opvoeden is nooit mis inderdaad, mijn verbinding is ook niet altijd even goed dus soms mis ik net wat context van wat er nu precies gebeurd. Daarom vroeg ik het even. Gelukkig dat ze dus gewoon erg duidelijk is. Mooie naam heeft ze trouwens gekregen, had ik nog niet gezegd
Nu is ze bv net wakker en dan is ze rustig en mag ze direct drinken en staat Daisy haar op de kont te likken. Als ze zo aan het rond racen is en naar haar moeder slaat (tegen haar hoofd!) en heel ruw tegen het uier gaat beuken, dan mag Daisy daar best wat aan doen Zolang ze daarna gewoon het drinken toelaat, ga ik me er niet mee bemoeien.