Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tiwi1969 schreef:Ik vind het veulen nog teveel in de breedte zitten, voor de bevalling moet het veulen nog een stuk naar beneden zakken, de flanken gaan dan invallen en de buik kont dichter bij de grond.
Dit gebeurt doorgaans enkele dagen voor de bevalling, daarna kan je ook geregeld vals alarm krijgen, merrie gaan dan liggen puffen en steunen maar blijft daarbij rechtop liggen. Zodra ze langere tijd plat ligt dan is het meestal meenes.
Dat vals alarm zijn oefen weeën, het veulen oefent dan de draai die hij in het geboortekanaal moet maken, dat is wat pijnlijk voor de merrie.
Vrienden die fokken al vele jaren (ruim 10 jaar en altijd 5 - 10 veulens) en hebben de paarden niet bij huis. Zij doen het halsteralarm altijd om en het is pas een keer gebeurd in al die jaren dat ze 's ochtends verrast zijn. (waarschijnlijke staande bevalling van een erg bang paard die ze net hadden). Voor de rest altijd netjes "gebeld" waarna ze erheen konden rijden. herous schreef:Aangezien wij niet van plan zijn om in de toekomst zelf nog veulens te fokken is het niet zinvol om een alarm aan te schaffen. We kunnen er wel ééntje huren maar de huurprijs is 40€ per week.
Dit had me dus al 200€ gekost aangezien we al een maand aan het waken zijn.
Dus zolang ik niet meer duidelijke veranderingen zie, doe ik gewoon verder zoals nu.
)
raak je in paniek voor niks zeg maar. Zou gewoon af en toe zelf gaan kijken.
WingsToFly schreef:Oh wat spannend! Ik ben een nieuwe volger, ik had gehoopt op een veulen foto aan het eind maar helaas, het is dus nog steeds afwachten. Lijkt me wel erg lastig hoor, je hebt nu eigenlijk bijna geen indicatie van wanneer het veulen gaat komen.

hopelijk komt t snel ! al dat wachten haha, ben echt benieuwd wat eruit komt ! En ook heel leuk voor jullie, ik denk dat het niet lang meer gaat duren !