Ik denk dat ik twee dagen te laat ga zitten, chippies
Set_Elkol
Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-14 14:11
Ha ja bij 6.0 kan het ook nog 24u duren hoor en die test durf ik geen 100% op te vertrouwen, maar eind dit weekend zou me niks verbazen! Ze daalt niet keihard, ongeveer 1 waarde per dag.
Kan ik mijn gokdatum nog aanpassen? Zo ja, 05 augustus - hengst - bucksin
Set_Elkol
Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-14 16:36
Nee ik ga niks meer aanpassen
ik wil nog even delen dat ik zoooooo benieuwd ben, het is er nu gewoon bijna! Al 8 jaar wil ik een veulentje van haar fokken en nu dan eindelijk de laatste loodjes...
Haha ik was onderweg naar de paarden toen ik gebeld werd, dus toen ben ik voor de Set-check even op een hooibaal gaan zitten onder een luikje in de stal. Daar stak uiteraard meteen een wit hoofd door naar buiten!
Weet ik, weet ook niet waarom ik dat postte.. Maar ik stel me Set voor die je dan aankijkt van 'Wat kom jij mijn rust nou weer verstoren?!', grappig gezicht
Nee hoor die komt juist kijken zo van, hallo hoezo geef je aandacht aan dat rare kastje in je hand?? Hallo ik sta hier? Duw duw met haar neus, hallo ik wil aandacht, ben je daar eeeeeindelijk weer, je hebt me al een uur alleen gelaten!
Mag ik mijn gokje nog wijzigen? 20 augustus gaat ze niet meer halen natuurlijk. Maak er maar 6 augustus van de rest blijft het zelfde.
Theoretisch zou je zeggen dat het uier nog veel voller moet. de spenen moeten nog meer naar buiten gaan wijzen Maar goed misschien doet ze dat pas als ze is bevallen
Hm ik zit er met m'n 11 augustus behoorlijk naast denk ik.. Als ze dan vroeger gaat, dan op 4 augustus; m'n verjaardag Maar je verandert niet meer zag ik, dan maar hopen dat ze nog lekker even wacht, tis toch een maiden
Ik ga slapen, volgens mij gebeurt er vannacht sowieso niets Uier is iets geslonken (elke avond) wanneer het afkoelt en ze is rustig en graast. Maar ik houd haar goed in de gaten en jullie horen vanzelf als er wat gebeurt (is)
Set heeft eigenlijk nog geen last van zucht, alle delen zijn slank behalve buik en uier. Ook een heel ander ras natuurlijk Naja dat deel voor de uier bij de klieren zal wel minimale zucht zijn. Hier ook de dikste uier in de ochtend, zonder op stal te staan. 's nachts loopt ze juist het meest.
Nou, het was niet echt enorm dik. Maar zij stond de nacht nog in de stal. Het waren geen enorme benen of uiers, maar ze slonken wel een beetje met het lopen. Wij hebben haar ook tot de laatste dag gereden (aangepast, stapritjes enzo, ze gaf zelf aan wat ze wilde en aankon). En dan sowieso in de ochtend 15/20 min stappen en s'avonds na d'r hooitjes.
Toen ze in de ochtend de stal niet uit wilde en ze vervolgens de bekapper aan het bemelken was (het spóót eruit!) en ze niet meer in de wei wilde staan (drammen aan het hek!) heb ik de wei open gezet en is ze linea recta naar en in d'r stal gelopen. Wij nog de boeken gepakt om alle tekenen van aankomende bevalling te bekijken en madam zat al achter ons al te baren om 18/19uur in de avond wanneer iedereen op stal kwam om hun stal te mesten