Speciale Combinatie Mini x KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 09:02

Er word in mijn berichten geneusd zie ik, beetje jammer.. En dan het hier neerzetten.. Zielig..

Set_Elkol

Re: Speciale Combinatie Mini x KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:56

Misschien dat Cayenne ook in Dikke Buiken meeleest en even niet doorhad dat die update in een ander topic zat?

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:06

Als je er zo geheimzinnig over wilt doen, had je het beter niet op bokt kunnen zetten.
En idd, wie zegt dat ze niet gewoon toevallig daar ook mee las?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:09

Cayenne schreef:
Jammer dat opname in het stamboek nu opeens niet meer mogelijk is. Aan de andere kant wel heel logisch natuurlijk. Kun je de persoon die je het had 'beloofd' niet op zijn belofte wijzen?

O dat is wel heel jammer, wat is daar de reden van?

TS, heb je exterieurmatig een bepaalde verwachting? Merrie en hengst zijn wel zo verschillend dat het mij lijkt dat er geen pijl op te trekken is, ben benieuwd wat je zelf denkt?
Het is wel een leuke merrie hoor :(:)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:44

Ik verbaas mij ook een beetje over het bericht van Cayenne.

Hoezo kan dat nu opeens niet meer?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:45

Misschien door dit topic en alle negatieve reacties, als het stamboek daar bijvoorbeeld een tip over heeft gehad..

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:49

set_elkol schreef:
Misschien door dit topic en alle negatieve reacties, als het stamboek daar bijvoorbeeld een tip over heeft gehad..

Dat lijkt me niet hoor.. Maar er werd hier toch al eerder gereageerd door mensen die actief zijn in het stamboek dat het wel raar zou zijn?

In ieder geval hoop ik voor Rowan dat ze het veulen gewoon in kan schrijven zoals beloofd is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:15

set_elkol schreef:
Misschien dat Cayenne ook in Dikke Buiken meeleest en even niet doorhad dat die update in een ander topic zat?

Daar lees ik idd mee. Niets geheimzinnigs aan toch? :? Ik dacht dat het hier al besproken was want ik heb niet altijd tijd om terug te lezen :) Als je niet wilt dat het bekend is moet je het ook gewoon niet op bokt zetten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:32

set_elkol schreef:

Haha dat hoop ik niet, zou niet erg geloofwaardig zijn als een stamboek zijn beleid laat afhangen van de meningen op bokt :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:36

Nou ja bedoelde niet per se de meningen, maar misschien dat er hier in het topic dingen staan die het stamboek nog niet wist, en dat ze een tip hebben gehad over het bestaan van dit topic.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 13:10

Veulen krijgt gewoon stamboek. Maar krijg het idee dat mensen weer willen rellen ;)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:12

Heel eerlijk gezegd denk ik inderdaad dat er 1 of meerdere personen getipt hebben bij het stamboek.
Niet dat ik daar iemand zomaar van verdenk, maar wel dat ik denk dat er hier meerdere mensen vraagtekens hadden.
Aan de ene kant logisch dat ze zijn gaan informeren bij het stamboek, aan de andere kant heel erg jammer voor TS.

Rowan's reactie vind ik niet zo handig.. Ik zei haar niet te reageren, maar dat heeft ze toch gedaan.
Internet is internet, wat je niet wil dat anderen lezen, dat moet je niet op internet zetten.
Dat mensen op bokt met je meelezen, tja, dat is nou eenmaal zo.

Hopelijk kan hier de sfeer gewoon goed blijven en krijgen we geen herhaling van eerder in het topic.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:34

Dustinlover schreef:
Veulen krijgt gewoon stamboek. Maar krijg het idee dat mensen weer willen rellen ;)

Dat idee krijg ik juist helemaal niet. Je hebt dit topic zelf geopend en toen vonden mensen het al raar dat het stamboek hierin mee zou gaan. Dat blijkt nu dus niet zo en dan is het toch gewoon ontopic? :) Heeft helemaal niets met rellen te maken, wel alles met interesse in het onderwerp. Je doet er alleen zelf nogal vaag over en dat roept vragen op.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 13:44

Ik doe er zelf niet vaag over. Ik heb er hier alleen niks over gezegd en dat gaat dus even iemand anders voor mij doen.. als ik dit wil vertellen doe ik dat zelf wel :)

Ik weet zelf wel bijna zeker dat er iemand bij het stamboek is gaan praten. 99% zeker.

Verder wil ik het gewoon leuk houden zodat iedereen het gewoon normaal kan volgen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:05

Bij welk stamboek wordt het veulen ingeschreven?
maar je hengst is een champagne toch? Dus dan kan het ook nog een gaaf kleurtje worden!

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:56

Je HEBT het zelf verteld. Op bokt ook nog. :) Of mogen mensen die hier meelezen, niet in het DBT kijken?

Maar wat ik me afvraag; mensen roepen dat iemand het stamboek heeft benaderd over dit topic, of dat "mensen gekletst" hebben bij het stamboek... Maar wat dan nog? Een stamboek heeft toch richtlijnen? En als je veulen daaraan voldoet, krijgt het toch gewoon een papier, ongeacht wat er in dit topic staat? Tenzij er informatie is achtergehouden voor het stamboek (dan was je toch vroeg of laat door de mand gevallen) wat wel in dit topic genoemd staat. En dan is het dus heel simpel, veulen voldoet niet aan de eisen van het stamboek (En dat moet dan wel over de afstamming gaan), dus het veulen krijgt geen papier. Dat heeft niets met kletsen of dit topic te maken, dat had je van tevoren kunnen weten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 16:00

Fijn dat je het allemaal zo goed weet ;)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:08

Cerera schreef:
Je HEBT het zelf verteld. Op bokt ook nog. :) Of mogen mensen die hier meelezen, niet in het DBT kijken?

Maar wat ik me afvraag; mensen roepen dat iemand het stamboek heeft benaderd over dit topic, of dat "mensen gekletst" hebben bij het stamboek... Maar wat dan nog? Een stamboek heeft toch richtlijnen? En als je veulen daaraan voldoet, krijgt het toch gewoon een papier, ongeacht wat er in dit topic staat? Tenzij er informatie is achtergehouden voor het stamboek (dan was je toch vroeg of laat door de mand gevallen) wat wel in dit topic genoemd staat. En dan is het dus heel simpel, veulen voldoet niet aan de eisen van het stamboek (En dat moet dan wel over de afstamming gaan), dus het veulen krijgt geen papier. Dat heeft niets met kletsen of dit topic te maken, dat had je van tevoren kunnen weten.

Nou ik snap jou reactie wel..
Maar toch niet helemaal juist.
Als haar dingen zijn beloofd vanuit het stamboek, ze heeft een dekbon ingevuld met daarop de juiste stokmaat en afstamming/stamboek van de merrie (die totaal niet voldoen aan NMPRS norm).
Dan is er ook iets mis gegaan bij het stamboek.

Natuurlijk was het allemaal heel onwaarschijnlijk, maar als jou iets wordt toegezegd, ga je er dan vanuit dat het goed is of dat het fout is?

Zo kun je het ook bekijken.
Daar hoeft TS helemaal niets voor achtergehouden te hebben.

En als mensen aan de bel gaan trekken, kan het stamboek ook bedenken.. Whoops, wat hebben we gedaan óf denken Oei, we krijgen negatieve reacties, dat willen we niet....

Zo zie je maar weer, mensen zijn mensen en mensen maken fouten...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:14

Dat denk ik ook.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:16

Die informatie heb ik natuurlijk allemaal niet he Femke? Ik weet alleen dat het veulen geen papier krijgt, hoewel dat wel aan TS is belooft. Ik weet niet waarom het geen papier krijgt, maar dat kan alleen maar aan de afstamming liggen, aangezien veulen zelf er nog niet is. :D En ik weet ook niet wie haar iets belooft heeft. Wel denk ik: Als je zo goed nagedacht hebt hierover, waarom ga je dan op de belofte van 1 persoon af (en als dat idd iemand van het stamboek zelf geweest was, dan is dat idd zeer slecht en zou ik ook zeker een klacht of iets indienen)? De eisen van een stamboek zijn meestal niet zo moeilijk te vinden, staan meestal gewoon op de website. En helemaal als je merrie en hengst zelf in bezit hebt en bezig bent met fokken, dan weet je toch hoe de bloedlijnen van je dieren in elkaar zitten?

Nogmaals, dat hoeft toch niet allemaal zo geheimzinnig? Beloftes maken, berichten natrekken en vooral "geklets" (daar krijg ik toch echt het gevoel bij dat je wel degelijk wist hoe de vork in de steel zat), nee gewoon niet zo slim en wat beter je huiswerk moeten doen. :) Maar dan is er alsnog geen man over boord, want je kunt toch gewoon naar het Welsh stamboek?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:19

Huh? Heeft er nou iemand lopen kletsen bij jet stamboek waardoor je het beulen niet meer mag inschrijven? Lekker zielig inderdaad...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:20

naomi_g1998 schreef:
Huh? Heeft er nou iemand lopen kletsen bij jet stamboek waardoor je het beulen niet meer mag inschrijven? Lekker zielig inderdaad...

Ik gok eerder dat TS gewoon verkeerd is voorgelicht of het iets te positief heeft geinterpreteerd.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:22

Het NMPRS is een verzamelstamboek.. Er is heel veel toegestaan.
Aan de afstamming zal het niet zo zeer liggen, aan de verwachtte stokmaat waarschijnlijk wel.

Nee, je kunt niet alles weten, maar alle info die ik hierboven noem, is ook genoemd door dit hele topic heen.
Ik weet dat het topic 26 pagina's heeft en dat dat misschien een beetje veel is om allemaal bij te houden.
Ja, het is iemand geweest van het stamboek zelf, o.a. de chipper geloof ik.

Verder ben ik het met je eens dat het niet geheimzinnig hoeft...
Ik heb TS ook gewaarschuwd voor het feit dat alles wat je op internet gooit geen prive zaken zijn, omdat je het zelf aan de grote klok hangt.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:24

Cayenne schreef:
naomi_g1998 schreef:

Ik gok eerder dat TS gewoon verkeerd is voorgelicht of het iets te positief heeft geinterpreteerd.

Ik denk inderdaad dat ze verkeerd is voorgelicht en dat ze het positief heeft geinterpreteerd vind ik alleen maar meer dan logisch, ze wilde graag een veulen fokken uit deze combi, als jou wordt verteld dat je het veulen ook nog papier kan laten krijgen, zou jij dan niet positief zijn?

Te positief? Nee, gewoon positief...
NMPRS te makkelijk met het geven van verkeerde/niet juist/niet complete informatie? Ja... (als ik op TS woord af moet gaan)

hazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:29

Op de website van het NMRPS:

Hengst, merrie en veulen mogen opgegeven worden ter registratie bij het N.M.P.R.S. waarvan redelijkerwijs van verwacht kan worden dat zij de uiterste stokmaat van 1.06 meter niet overschrijden. Iedere kleur en ras zijn toegestaan.