Nee wat erg. Wat ontzettend verdrietig. Hopelijk komt het goed met Elonia. Zo volgen we tijden tiefenfoto’s en lijkt het dan eindelijk zo ver.. en dan..
Ooh nee. Heel veel sterkte! Hopelijk is het met een pijnstiller opgelost en niks ernstigs. Fingers crossed
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-25 02:33
Ik ben nog in shock. De DA heeft Eloon een pijnstiller en iets tegen de zwelling gegeven. We hebben met man en macht heel hard lopen trekken aan het veulen omdat het niet verder kwam dan 2 voorbeentjes en een neusje (ik heb meteen het vlies om de neus weg gehaald en toen ademde hij nog). Elonia deed wel haar best om te persen maar het lukte haar niet alleen. De DA deed er bijna een uur over om ter plekke te komen. Toen was het veulen er inmiddels al uit maar helaas overleden. We hebben alles nog geprobeerd. Ademspray, koud water, reanimatie maar het mocht niks meer helpen. De DA legde nog uit dat het vlies eraf halen wel goed was, maar doordat zijn borstkas vast zat in het geboortekanaal was er geen ruimte om te kunnen ademhalen. Daardoor is hij gestikt
Elonia is niet beschadigd van binnen maar het is allemaal wel enorm gezwollen. En ze is zo bekaf dat ze niet in de benen komt achter. We hebben een deken over haar heen gelegd, haar wat lauw water gegeven en ik moet aanzien wanneer ze weer probeert op te staan. Ze mag tot morgenochtend blijven liggen zegt de DA.
De dierenarts vond het niet verwonderlijk en ik moet niet raar opkijken als ze morgenvroeg nog ligt. Ik ben er zelf ook niet gerust op tot ze weer overeind staat.