Wat een plaatje! Ik zou stiekem echt voor de naam Bunny gaan
Knolselder
Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-23 18:50
Ja ik hou dan weer van niet te voor de hand liggend en een beetje nadenken of puzzelwerk, haha!
Suus haar uiertje doet rustig wat verder
Ze is nu op dag 320
Ik ben trouwens aan het overwegen om voor Suus een geschiktere thuis te zoeken. Niet eenvoudig, want ze is mijn trots en hartepaardje. Maar eigenlijk zou ik Suus graag bij iemand zien waar ze echt 1 van de enige paardjes is en veel aandacht krijgt en actief bezig is. Ze is beleerd voor de kar en ze werd daar zo vrolijk van. Als ik dan de filmpjes en foto’s zie van hoe super haar dochter Rosette het heeft, wil ik dat voor haar eigenlijk ook. Ik voel me eigenlijk bezwaard om er nog mee te fokken terwijl ze meer kan en wil. Jawel, zij is echt zo een paardje dat daarom vraagt. En als ik eerlijk naar mezelf kijk, ik ga daar komende jaren of nooit aan toekomen.
Zou dat niet eerder een vermenselijking zijn? Als je kijkt naar wat paarden van nature doen dan is dat toch gras eten, in de kudde verblijven en zich vermenigvuldigen?
Balte
Geplaatst: 11-04-23 20:35
Nota aan mezelf, niet meer naar de foto van Suus gaan kijken
Ja, maar ze staan wel gras te eten steeds op hetzelfde weiland en in dezelfde stal. Ik zeg niet dat ze ongelukkig is, maar ze vraagt echt om meer. Of ik zal zeggen: ze geniet van meer te kunnen doen. Ze is mijn grote trots he. Zelf gefokt, als veulen kampioen, mooi maar ook vreselijk lief. Toen ze beleerd was vond ze het heerlijk om te kunnen werken en actief te zijn. Hoe lief en rustig ze is in de omgang, als ze mag gaan wandelen of ingespannen werd, fleurde ze helemaal op en is ze lekker voorwaarts. Ik heb hier genoeg paardjes die tevreden zijn met gewoon op de wei lopen, flinke poets en kriebelbeurten, veulentje krijgen en af en toe eens parcourtjes lopen met de kinderen of gaan wandelen. Maar voor Suus zouden leuke ritjes door het bos toch wel geweldig zijn denk ik. Ze is voor mij qua fokdoel ook wat te groot. En ik voel mij dan bezwaard om er maar mee te fokken omdat ze anders toch niets doet.
Nee, ik vind zo een regelingen vragen om problemen. Als ik gewoon dé ideale plek voor haar vind zoals voor haar dochter, is dat helemaal prima. Maar moet het zelf eerst zelf nog een paar x door mijn hoofd laten gaan.
imaudy
Geplaatst: 12-04-23 06:37
Balte schreef:
Nota aan mezelf, niet meer naar de foto van Suus gaan kijken
Oh Suus misschien te koop...Knolselder, zet de foto's van Suus maar in een spoiler
hahahatsjoe
Geplaatst: 12-04-23 07:48
Even niet gelezen en ik ben gesmolten, wat een plaatjes, gefeliciteerd. Die foto waar het hengstje net als zijn mama kijkt, wat een hompie. Ben zo blij voor je, het is je zo gegund !
Suus... zou haar zo komen halen, ware het niet dat ik mijn 6 beloofd heb dat ze allemaal blijven, Buckie ook. Toen met Excalibur heb ik zo'n spijt gehad omdat die op een plek terecht was gekomen waar ze hem wel op de wei deden hoewel dat niet kon, hij is daar 3x hoefbevangen geweest. Zijn laatste levensjaar was gelukkig fantastisch, bij iemand anders, ik heb hem toen ook weer mogen zien. Die mensen hebben alles voor hem gedaan, maar koliek heeft gewonnen, vreselijk voor hen.
Maar zo blij voor jou !!!
Knolselder
Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-23 19:57
Ja soms weet je niet hoe het loopt… maar van het merendeel van alle paardjes en veulentjes die hier zijn vertrokken, weet ik nog steeds waar ze staan en met sommigen ook een heel leuk contact.
Lekker zo een vers bed
En Naamloosje is toch ook een leuk dingetje hoor
Ik ga eens haren opsturen naar het lab voor de kleur denk ik
Suusje doet stilletjes verder met haar uiertje. Vandaag dag 321.