Weer 2 Arabische toppertjes verwacht in 2016!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Re: Weer 2 Arabische toppertjes verwacht in 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:47

Tjonge ts jij zit ook in een achtbaan op het moment.
Ik wens je veel wijsheid en kracht toe en dat de paarden en jij nog lang van elkaar mogen genieten.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 11:15

De man die zondagavond geweest is, is serieus geïnteresseerd in Amir :)
Hij komt morgenavond nog een keer kijken met zijn andere dochter, en volgende week nog een keer samen met de DA. Hij wilde graag dat die nog even naar het litteken op Amir zijn been zou kijken.
Ben benieuwd, lijkt me wel echt heel fijn als Amir op Texel zou blijven :)

Mausi zit vandaag op 300 dagen.
Haar uier was de laatste dagen weer wat terug gelopen, maar gisteravond was hij weer net zo vol als eerder deze week. Vanochtend was het weer wat minder, dus het gaat (gelukkig) nog wel wat op en neer.

Afbeelding
Afbeelding

Uier vanmorgen.
Afbeelding

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:18

Ze blijft ook prachtig hé.
Spannend hoe het nu af gaat lopen met Amir.
Ben benieuwd.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:19

Spannend allemaal hoor.. Ik duim voor je dat alles goed gaat en dat je mannetje lekker op texel blijft staan!

Ik ben ook wel benieuwd naar het veulen!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 22:08

Mausi vandaag op 305 dagen, de laatste dagen stond de ontwikkeling qua uier een beetje stil.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar vanavond was ie ineens toch best wel wat voller.

Afbeelding

En gisterochtend ben ik opgehaald door de meneer die voor Amir was geweest, om bij zijn andere paard en zijn land te komen kijken of dit goed genoeg was voor Amir. Nou het zag er allemaal goed uit, en hij zit maar 100 meter van het bos af, dus ik ben bijna jaloers :P
Maar de verkoop is dus eigenlijk wel rond, dat de DA dinsdagochtend nog even komt is meer een formaliteit, of er moet iets heel raars uitkomen, maar dat geloof ik niet.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:59

Wat een bolletje hahaha. En wat geweldig voor Amir ! Klinkt als een heel perfect huisje !

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:09

fijn dat je voor amir zo'n goed plekje vind, en nog in de buurt ook, heerlijk :) en wat gaat mausi nu lekker, ben heel benieuwd naar haar veulentje

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:27

Ze schiet alweer lekker op! Een wat heerlijk dat je Amir zo goed als verkocht hebt!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 09:40

Mausi vandaag op dag 310, uier is weer bijna leeg, maar dat heeft ze elk jaar en meestal bevalt ze dan ongeveer een week later, dus ben benieuwd of ze dat dit keer ook doet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Amir gaat morgen naar zijn nieuwe huisje verhuizen, DA heeft hem kerngezond verklaard afgelopen dinsdag.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:01

:):) ik ben zo benieuwd!
Gefeliciteerd met de verkoop van Amir!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:06

Gefeliciteerd met de verkoop van Amir! En spannend met Maus.

Heb je zelf al een nieuw onderkomen?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:16

Jaa goo Mausi!!

Gefeliciteerd met de verkoop van Amir!
Hoe gaat het met jou?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:32

Gefeliciteerd met de verkoop van Amir! Fijn dat ie op het eiland blijft ;)

Veela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:39

Zo, Mausi zal niet lang meer duren hoor. Gefeliciteerd ook met de verkoop van Amir!

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:45

Ik volg nog even de laatste lootjes mee!! +:)+

Wat is Mausi mooi! <3

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 22:35

Bedankt voor de vragen.
Met mij gaat het wel goed, soms eens een wat mindere dag, maar over het algemeen voel ik me gewoon goed. Mijn 'ex' (wat klinkt dat raar) en ik gaan gewoon goed met elkaar om, moet ook wel, want we werken ook nog eens samen. We zijn ook nog steeds wel gek op elkaar, maar onze levens samen zijn gewoon ontzettend lastig te combineren.

Gisteren ben ik bij een (koop) appartement gaan kijken, zag er erg mooi uit. Ik vind het alleen vrij klein voor de prijs, maar ja, het is wel vrij nieuw en zo goed als onderhoudsvrij. Dus ja, dan is het kiezen voor of iets meer ruimte en dan een 'oud(er)' huis, dus veel onderhoud, of iets minder ruimte en zo goed als onderhoudsvrij.
Ik ga er nog eens goed over na denken, maar het zou wel iets voor mij kunnen zijn denk ik.

Hoort eigenlijk niet helemaal in dit topic, maar toch :P
Vandaag hebben we Amir (2015) naar zijn nieuwe eigenaar gebracht, toch wel even raar nu mijn vriendje weg is. Maar ik ben heel blij dat hij op Texel is gebleven, dus ik kan er zo vaak langsrijden als ik wil. De reis is goed verlopen, hij stond binnen een paar minuten op de trailer. Het rijden vond hij wel heel erg spannend, ik ben bij hem in de trailer gebleven (ja, ik weet, het mag niet), omdat het toch maar een korte rit was. Maar hij is goed aangekomen, en ging heel netjes van de trailer af, waarvan mijn ervaring is dat dat bij jonge paarden vaak een groter probleem is dan erop.

Zijn nieuwe eigenaar is dolblij met hem, is een oudere man, en zijn dochter vertelde dat hij al vanaf half 3 afgelopen nacht wakker was geweest van de spanning :D Zo lief <3
En we kregen allemaal beschuit met blauwe muisjes, vanwege zijn familie uitbreiding :D

Amir met zijn nieuwe eigenaar.
Afbeelding

Met zijn nieuwe 'friend to be', maar deze oude dame bekeek het liever allemaal van een afstandje. Lees; op deze foto staan ze dichtbij elkaar, meestal zocht ze de verste hoek van het land op :') Maar ach, dat komt ook vanzelf goed.
Afbeelding

En ik geloof dat de dames thuis het geen probleem vinden dat hun kudde genootje verhuist is :')
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:47

Ohh wat leuk!! Fijn dat hij een goed plekje heeft gekregen :D

BVA55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:58

De dames lijken er niet te veel zorgen om te maken :') Fijn dat Amir een mooi plekje heeft gevonden! Op de valreep volg ik nog even mee met de dracht, daar zal vast wat moois uit komen straks! <3 Maar jeeeetje, wat een buik al zeg! :wow:

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:45

Oh fijn dat jij en je ex nog goed oor één deur kunnen, je hoort vaak wel anders. Wel spannend een huis kopen, en op Texel ben je toch wel een beetje lokaal gebonden ;)

En mooie plek voor Amir, hij staat met een dame lees ik, wordt hij dan gecastreerd?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 21:49

Amir is al een tijdje ruin ;) En hij mag nog niet binnen een straal van 20 meter van de dame komen, dus anders was het ook de eerste tijd wel goed gegaan, haha.

Ja, op Texel ben je wel lokaal gebonden :D
En dan wil ik ook nog speciaal in 1 dorp wonen, ten eerste omdat onze stal ook in dat dorp is, en ten tweede omdat ik het gewoon veruit de fijnste plaats vind om te wonen.

Nou, het allerstomste is nog wel dat ik tot een paar maanden geleden een koophuis had (van mij en mijn vorige ex), net te vroeg verkocht zeg maar :') Nee, daar heb ik geen spijt van moet ik eerlijk zeggen, want een nieuw plekje, wordt dan ook echt een plek van mezelf. :) En mijn vorige huis had inmiddels flink wat onderhoud nodig gehad, dus dat heb ik nu lekker niet :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:18

Oh daar had ik dan overheen gelezen dat hij ruin was ;) maar dan is het helemaal makkelijk en met de merrie komt het vast wel goed.

Zijn er nog meer huisjes die voldoen aan je eisen en binnen budget vallen op texel? En en nieuw begin op een nieuwe plek is wel lekker inderdaad.

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:59

Ik lees al weer even mee, wat leuk dat je kleine op texel is gebleven. Bij iemand die jaren in de Arabieren heeft gezeten, heeft mij nog geholpen met mijn zadel ivm korte rug.
Wel grappig is dat mijn pony nu aan de weg staat waar jij ooit begonnen bent met je paardjes(scheelt wel 5km, ik nu aan het begin, jij tegen het eind)
Heb je paardjes altijd prachtig gevonden en vind het knap dat je het steeds weer doorzet.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 22:48

Mer1980 schreef:
Zijn er nog meer huisjes die voldoen aan je eisen en binnen budget vallen op texel? En en nieuw begin op een nieuwe plek is wel lekker inderdaad.

Eigenlijk niet echt, andere dingen die binnen mijn budget vallen hebben al snel meer onderhoud nodig, of moeten opgeknapt worden, en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten :o

hypos schreef:
Ik lees al weer even mee, wat leuk dat je kleine op texel is gebleven. Bij iemand die jaren in de Arabieren heeft gezeten, heeft mij nog geholpen met mijn zadel ivm korte rug.
Wel grappig is dat mijn pony nu aan de weg staat waar jij ooit begonnen bent met je paardjes(scheelt wel 5km, ik nu aan het begin, jij tegen het eind)
Heb je paardjes altijd prachtig gevonden en vind het knap dat je het steeds weer doorzet.

Dank je, wat een leuk berichtje!
Je bent altijd welkom om ze eens van dichtbij te komen bekijken hoor :)
Ik zat even in je berichten op bokt te kijken (kon uit je boktnaam en profiel niet halen wie je was ;) ), maar wat leuk dat je Tristan nog steeds hebt!

Mausi zit vandaag op 315 dagen, en ze gaat in ieder geval dit keer niet zo vroeg bevallen als vorig jaar :D
Maar dat is ook helemaal niet erg, het mag gerust nog een paar dagen blijven zitten.
Haar buik is wel flink aan het zakken.

Vanochtend.
Afbeelding

Afbeelding

Vanavond.
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:58

Wat een prachtige veulens heb je ts!
Zie nu pas dit topic en zie dat er nog veulen op komst is maar niet voor jou als ik het goed begreep?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 23:04

Dank je!

Klopt inderdaad, Mausi is verleast, dus het veulen is niet van mij, en ook niet door mij gefokt, maar door de leaser. Maar ik moet zeggen dat ik er eigenlijk hetzelfde naartoe leef als naar een veulen van mezelf. Het veulen zal toch de eerste 6 maanden van zijn/haar leven hier door brengen, dus eigenlijk voelt het niet anders dan wanneer een veulen verkocht wordt, en direct na het afspenen naar de nieuwe eigenaar gaat.