Mijn 2015 veulen, een verhaal apart!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hillady

Re: Mijn 2015 veulen, een verhaal apart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:18

Namen.. Tsja :D
Pandros vind ik altijd wel mooie naam voor een hengst :D
Heidi voor een merrie vind ik ook erg leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:19

Project U die ik eerder voorbij zag komen, met roepnaam Jack of Jacky.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:48

jaleesa89 schreef:
Perfect Pleasure vind ik een enorm leuke naam voor een hengst, het verwijst naar vaders en het plezier van het moederschap voor jou en je merrie. Op stal word het dan Perry ofzo
Merrie namen ben ik niet zo goed in. Vind Jet, Truus of Miep erg leuk, hou wel van simpele namen. Bekt ook lekker :)

Haha ik las

Verwijst naar vader zijn plezier (dekking)

:')

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:10

Mjelle_G schreef:
jaleesa89 schreef:
Perfect Pleasure vind ik een enorm leuke naam voor een hengst, het verwijst naar vaders en het plezier van het moederschap voor jou en je merrie. Op stal word het dan Perry ofzo
Merrie namen ben ik niet zo goed in. Vind Jet, Truus of Miep erg leuk, hou wel van simpele namen. Bekt ook lekker :)

Haha ik las

Verwijst naar vader zijn plezier (dekking)

:')

Kan ook, hahah past er ook bij :')

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:15

Voor een merrie vind ik Liberty heel erg mooi, het betekent vrijheid, en omdat Una ook in 'vrijheid' leefde, snap je :D <3 Voor een hengstje Salvador, maar ik weet niet wat het betekent.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:51

voor een merrie misschien elina? (jou naam en paards naam) of (e)luna. Hengst geen idee

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:27

furtje schreef:
Voor een merrie vind ik Liberty heel erg mooi, het betekent vrijheid, en omdat Una ook in 'vrijheid' leefde, snap je :D <3 Voor een hengstje Salvador, maar ik weet niet wat het betekent.

Hengst moet beginnen met een P ...... :+

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:18

Pretty little liar, als er toch een bonte uit komt haha!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:35

Punani....:D
p-una-ni (pakkenie)

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:47

fannetje schreef:
furtje schreef:

Hengst moet beginnen met een P ...... :+

Ojaa _/-\o_ Tis al laat :') Met een P weet ik ook zo gauw geen naam :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:48

karev schreef:
Punani....:D
p-una-ni (pakkenie)

Je weet wat punani betekent hoop ik? :')

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:52

Da's een punami, maar idd, daar moest ik ook al aan denken :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:56

Nee hoor, punani bestaat ook, zelfde betekenis helaas :')

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:14

Alles gelezen. Mooi verhaal, goed geschreven! Ik hoop op een mooi valk veulentje voor je :) Ik houdt het in de gaten over een aantal maanden :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:32

Ja dat weet ik :D daar komt ie ook uit toch haha
*was een grapje*

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:37

Das waar _O-

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:47

Heel leuk verhaal en pracht paard

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:51

EarthFocus schreef:

Ik lig helemaal in een deuk hierom :') _O- _O- _O-

nina_HORSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:20

Patience (heb ik al eerder genoemd), Promise (belofte na een lange, moeilijke periode voor zowel jou als voor je paard), Pablo, Parade, Paddington ;), Powerboy, PitchPerfect, Parfait, Paris, Pall Mall, Protest, Proud, Pride

maaike1994Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 03:08

EarthFocus schreef:

:') hahaha

Ik gok op een valk merrie, 12juni

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:14

Ben al heel lang een stille volger, wat een verhaal! Heel veel respect :)

Ik gok op een koffievos hengst op 22 juni (mijn verjaardag *\o/*)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 11:37

Una-update...

Het is even stilgeweest, maar ik had het dan ook even erg druk. Maar in de tussentijd heb ik voorzichtig de training van una weer aangevangen, want ze moet én meer in handen én meer in conditie.

Het is al lang terug (zie foto topic) dat ik er voor het laatst opgezeten had (ik denk zo een jaar geleden) maar aangezien dat allemaal zonder spanning en stress is verlopen, had ik geen reden om te denken dat ze hier nu ineens wel stress van zou krijgen. Dus ik pakte mijn barebackpad, klom op een stenen muurtje en ben er maar gewoon op gaan zitten :j Wat was ze braaf! Niets aan het handje! En dan te bedenken dat als er vreemde mensen voor haar stal staan, ze nog steeds bijna niet te benaderen is.

Vervolgens maar gewoon gaan stappen, even een stukje het erf op en neer, niet te gek nog. En dat ging goed, ze wist duidelijk de route naar de voortuin nog! We stonden dan ook binnen no-time weer in de heg :') Ik heb haar weer omgedraaid en in een drafje (volgens mij zelfs mijn eerste draf ooit) terug naar de stal. Echt zo enorm braaf, ik was trots op ons! Ik herhaalde dit en heb haar weer terug gezet. Was prima, voor na zo een lange tijd!

2 dagen laten wilde ik dit ritueel even herhalen en vroeg mijn buurmeisje, die er op dat moment was, mij even een voetje te geven. Oke... dat was een domme beslissing van mij, want Una raakte volledig de kluts kwijt en ik kon nog net tegen mijn buurmeisje zeggen dat ze maar gewoon opzij moest springen. Dat was overduidelijk to-much. Uiteindelijk ben ik er zelf maar op geklauterd, door mezelf aan een pluk manen omhoog te trekken. Daar maakt die gekke merrie dan weer helemaal niets van. Al snel kwam ik tot de ontdekking dat ik alleen de route, stal, hek, heg, stal kon maken, maar van die route afwijken lukte niet. Dus ik bedacht een plan van aanpak en belde mijn vriendin met de vraag mij te helpen. Met of zonder paard... Terecht zei zij dat Una weinig hangt aan andere/vreemde paarden, dus dat de 'als-jij-met-mij-meeloopt-krijg-jij-een-brokje-tactiek' wellicht een betere zou zijn voor Obesitas-Una.

Zo gezegd zo gedaan, ik had Una al klaar staan op de spuitplaats en net op het moment dat ik het hoofdstel wilde wisselen (ik had een ander hoofdstel geprobeerd, maar die was te groot) besloot Una dat mijn vriendin te dichtbij stond en ontstond er blinde paniek. Een wilde, loslopende/rennende Una door de stallen. Mijn vriend die verder opstond dacht haar wel even te vangen en ik kon nog net roepen dat hij haar maar moest laten gaan, omdat ze wel zou komen als ik haar weer zou roepen. Op dat moment liep ze net een openstaande stal in, want mijn vriend versperde haar de weg, dus dat vond Una de meest veilige optie. Ik ben naar haar toegelopen en kon zonder enige moeite haar het hoofdstel indoen.

We zijn vervolgens buiten op het erf met haar gaan stappen. Ik was wijzer geworden, dus meteen zelf opgestapt. Aangezien Una mijn vriendin wel kent, was het vertrouwen snel hersteld en binnen no-time was het een run op de brokjes. Keurig volgen, stoppen, draaien, volgens het boekje! Alleen draven, neuh.... daar had Una geen zin in! Stappend kom je ook wel aan de overkant!

Vervolgens zijn we zelfs een stukje de weg opgeweest, mijn vriendin voor/naast Una en ik erop. Wat was ze braaf! Mijn eerste buitenrit(je) 'te' Una is een feit :') *\o/*

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:54

Top!! Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met het verkeersmak maken van je veulen.

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:25

Gaaf!
"Stappend kom je ook wel aan de overkant", echt een Una ding: waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Als ik er zin in heb natuurlijk, anders doen we het moeilijk :)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:12

Wat een merrie is ze ook :')