Het gaat heel goed. Wild Thing is helemaal verliefd op haar kind en overdreven beschermend. Ik hoop dat het zo even droog is, zodat ik haar stal kan mesten. Kunnen ze even buiten de benen strekken.
Ik ben vannacht 2.5 uur op stal geweest. Ze kegelde niet,rustig aan het eten. Dus toch maar besloten om naar huis te gaan. Mijn wekker stond wel elk half uur. Niks opgevallen. Wordt ik buiten de wekker om wakker. Ligt ze, en zag beweging erachter. Doodsangsten uitgestaan! Gelijk stal eigenaar gebeld, ik zag vlies nog over het hoofd. Wild Thing stond op en ik zag daardoor niks, ze stond voor de camera. Gelukkig was het vlies eraf gegaan met opstaan. Toen ik aankwam was de nageboorte er ook net uit. Zat denk ik een kwartier tussen. Wat een top merrie. Alles alleen gedaan. Normaal was ze ruim van te voren onrustig en bleef onrustig. Nog nooit een bevalling gemist. Ik ben zo blij dat dit goed is gegaan.
Het veulen is echt groot, past niet onder de moeder door
is heel actief en drinkt goed. Wild Thing kapt haar enkel nog omhoog als ze mensen of andere paarden hoort lopen. Hopelijk wordt dit snel minder. Iets met een overbezorgde moeder