Heb haar al even niet gezien.
Hopelijk lukt dat vandaag of morgen wel weer.
Dido2316 schreef:Jemig JoSav, wat een pech! Dan heb je al zo weinig energie en zo veel hart voor het ras... gebeurt er dit. Veel succes met nieuwe plannen maken, dat gaat je vast lukken!

En ja
Dacht echt de komende jaren eruit te zijn.
wendy1987 schreef:Pfff, mocht ik het geld hebben, ik weet wel een stalling, maar heb gewoon het geld niet om er 1 bij te hebben.. Maar vind het wel prachtig mooie paarden..
Hier is het meer “teveel” en teveel “???” in ons leven momenteel. Daarom houden we Muniya ook niet aan.
Sansa schreef:Balen Josav! Tijdens mijn speurtocht om meer informatie over het ras te vinden (koop, verkoop, fokkerij gerelateerd, etc) merkte ik ook op dat veel AT liefhebbers niet zo tech-savy zijn. Echt niet handig, vooral als ze in het buitenland zitten.
Absoluut! Heb het nu maar via FB geprobeerd. Ook al heb ik een hekel aan FB.
Verwacht er niks meer van.
Piekosjj schreef:Echt he Sansa, zo jammer. Dan denk je even te gaan windowshoppen en dan staan er paarden onder het kopje 'veulens' die onderhand de 5 jaar al gepasseerd zijn

Varekaj schreef:Moeten die hengsten ook naar een specifieke keuring of hoe zit dat juist in elkaar? Anders kan je inderdaad aankopen, natuurlijk laten dekken, rietjes ervan laten invriezen en eventueel gecastreerd verkopen. Heb je er alsnog wel opbrengsten van.
Keuring is niet verplicht. Wordt wel graag gezien. Buiten dat moet je alleen een aanvraag indienen voor een deklicentie. Dat stelt niet zoveel voor. Al is dat ook niet gratis.
Opbrengsten maar ook kosten van opslag. En in elk geval niet de kosten en meerwerk van nog een paard. 
We gaan het nu maar serieus overdenken. Maar die knoop hakken we op zijn vroegst volgend jaar of het jaar erop door. Dit jaar maar noodgedwongen rust.
Ik ga sowieso niet kiezen voor een hengst waar ik niet achter kan staan alleen maar omdat het “makkelijk” is.
Xyris schreef:Hey ik roep nu misschien iets heel raars, maar kan je niet contact opnemen met Tinnii, die heeft zelf hengsten staan met een dekstation om de hoek. Teke's zijn wel niet haar ras, maar niet geschoten is altijd mis, en wellicht heeft zij nog ideeen. En met de huidige ellende in Oekraine valt er misschien nog een mooie deal te maken als er een geschikte hengst vanuit daar nog opgevangen kan worden?
Nee hardop meedenken stel ik op prijs!
Opvang heeft niet meer de urgentie die het had. Velen willen niet (meer) of kunnen niet meer. Ook is dat zeker geen goedkope oplossing. Vergis je daar niet in. Het is zeker geen goedkope manier om aan een (leen) Teke te komen. 
Ik heb eigenlijk geen idee wat een ander hierin nog kan betekenen. Ik heb via via al meerdere mogelijkheden voor opslag, insemineren, etc. Ook al wat adressen waar een hengst welkom is. Alleen internationaal invriezen is een ding. Dat kan niet overal. Ook internationale opslag moet aan allerlei regels voldoen.
Het is alleen lastig, blijkbaar, om andere eigenaren zo ver te krijgen ze te laten springen op de bok. Wat daar de reden van is? Zelf liever alle regie (en zaad) in handen houden? Behoud stuk (schijn) exclusiviteit? Geen idee.
Het blijkt inmiddels dusdanig gedoe en moeilijk moeilijk dat we toch weer serieus zullen gaan rekenen of we volgend jaar via via nog KI van een bepaalde hengst kunnen regelen of weer out of the box gaan denken. En dan die veulens verkopen en het geld van de verkoop weer investeren voor de volgende dekkingen maar dan in de vorm van ergens 2024-2026 een hengst aankopen, voorbrengen op de keuring, invriezen en als rijpaard of dekhengst leasen of weer verkopen om daarna een nieuwe hengst voor de fokkerij te kopen. Of dat werkbaar is weet ik niet. Winst maak je er niet mee, maar dat hoeft van mij ook niet.
Ik kan op dit moment gewoon niet zeggen of dat haalbaar zal zijn omdat ik niet weet hoe lang het duurt voor ik weer beter ben. Daar hangt toch wel van af hoeveel je wel of niet kunt dragen.
Graag had ik ook een derde merrie voor de fokkerij, maar ook dat is nu teveel ???
Geen idee of en wanneer dat haalbaar is. Het is gewoon
dat ik nu weer terug bij af ben op dat vlak.
En juist omdat ik dacht er de komende jaren even uit te zijn qua hengstenkeuze is nu weer terug bij af echt even
Ik kan momenteel al zo weinig. Had ik tenminste dit doel voor ogen. Een naam opbouwen met veulens fokken met heel weloverwogen combinaties. En nu? Ja, nu even weer geen idee.
Zoals zoveel in mijn leven is ook dit nu even
I dunno