Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 21:28

Nouja in dit geval heeft mijn lieve stalbaas er heel veel werk van gehad, ik zat aan de andere kant van het land dus ik kon alleen maar vaak sorry appen :o . Dat was wel het laatste weekend tot het veulen er is dat ik niet in de buurt ben (nu start ik alleen met mijn stage waardoor ik doordeweeks overdag juist weer ver weg zit, maar ik verwacht wel te kunnen regelen dat ik vanuit stal kan werken als het echt heel spannend wordt).
Ja vreselijk he Cynthia :')

Vandaag even tussendoor een foto genomen tijdens het poetsen, ze krijgt nu alweer grijs haar van het veulen...
Afbeelding

En mijn ruin wilde graag ook even demonstreren waarom ik de theorie had dat ze misschien ertussenuit kneep omdat ze een beetje rust wilde. Als we dit hoofd zien weten we hoe laat het is...
Afbeelding

:):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar als die bui weer voorbij is, dan is ze ook de eerste om even te checken of het wel helemaal goed gaat met hem :(:)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mooney op 24-04-17 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:29

Witte draak :') , Kirs is wel lief voor hem

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:50

Hoe heet die ruin? Skywalker is wel passend geloof ik gezien de foto onder de stuitersmilies...

#terug onder meeleessteen

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:00

Wat een leuke combi!
Ik zie dat je merrie op dezelfde dag is uitgerekend als die van mij! spannend
Ik zet even een stipje! <3

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 23:02

Rebecca ja zo af en toe is hij ook wel lief naar kirs, scheelt dat ze al negen jaar de gemeenschappelijke trauma hebben van mij als baasje moeten verdragen. Dat schept een band :j :')

Femke Haha ja hij had lak aan zwaartekracht vandaag :') , en dat met drie artrose pootjes . Officieel heet hij Elmar's Pashtashe, maar omdat ik te lui ben voor die lange Arabieren naam gaat hij meestal als Pas door het leven... we zullen eens kijken of hij ook op Luke reageert ;)
Je was goed verstopt onder je steen hihi, leuk om te weten dat je volgt. Volgens mij heb jij het gekke duo wel eens in het echt gezien, al dan niet onbewust :p .

Celine gezellig dat je volgt :) jij gaat dus ook een spannende tijd tegemoet!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:12

Jup, weleens gezien.

En ik lees al vanaf de start mee. Zat braaf onder mijn rots.
Leuk om te volgen.

Bovendien zijn kans op valkjes veulens volgtopics altijd extra interessant vind ik. Maar ik ben niet objectief natuurlijk.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:21

Op de foto van pagina 22 (waar ze in de wei op je af komt stappen) lijkt ze veeeel dikker dan de eerste foto bovenaan deze pagina.. en ik zag al mooi gevulde tietjes voorbij komen :D Die zijn al voller dan van de 2 merries van mij die eerder zijn uitgerekend (8 en 11 mei, al doet die van 11 mei wel haar best)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 23:28

Femke dat snap ik helemaal, met zo'n leuke valk wens je iedereen hetzelfde toe natuurlijk haha.

Donja ja dat is echt het ultieme dikke buik perspectief. Nu stond de uitstekende kant in de schaduw en de buik is iets meer gezakt dus het kan ook iets minder breed zijn.
Die uier heeft ze helaas weer wat terug getrokken, dus het zal me niets verbazen als jouw dames alsnog eerder gaan. Al hoop ik dat ze de boel gewoon weer vol gooit en dan de vooruitgang doorzet :) .

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:30

Leuke foto's van je Ruin met Kirsten samen _O- Vooral degene waar ze zo'n heerlijk zuur gezicht trekt

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:06

Die blik van Kirsten. :+ Begrijpelijk dat ze rust wil haha.

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:53

:evaw: Hier nog iemand die van onder een steen meeleest vanaf het begin. :o
Ben benieuwd wat er straks uit komt rollen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 15:27

Het is een beetje een suffe off topic vraag maar ik zou heel graag willen weten van welke makelij de deken van Pas is. Lijkt er zowaar op dat hij iets heeft wat genoeg decolleté zou bieden aan mijn ruin.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 20:37

Ik dacht al wel dat jullie de 'gezellige' blik wel op prijs konden stellen haha, Grumpy Cat is oud, Kirs wordt gewoon bekend als Grumpy Pony _O- .

Fleurtjuhh: Hé weer een stiekeme bekende haha, leuk dat je even hoi komt zeggen :D Pas is niet heel veel veranderd in 10 jaar als je hem op de foto's ziet stuiteren he :')

Koper ik heb net even gekeken voor je, deken is al ruim 8 jaar oud dus ik wist het niet meer. Het merkje bestaat uit een paardenhoofd met de tekst Holland Horses. Ik kan het alleen nergens op het internet vinden en heb het ooit op een paardenevenement in zo'n random tentje gekocht, dus ik kan je helaas niet aan een verkooppunt helpen. Hij is ondertussen trouwens wel uit ellende uit een aantal naden gescheurd en ik heb de sluitingen aan de voorkant vervangen in de loop van de jaren, dus ik kan niet garanderen dat een nieuwe, hele deken ook zo ruim is aan de voorkant...
In de winter draagt Pas een Rambo deken met V-hals, die bevalt erg goed.

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:45

Ik zag hem toen voornamelijk onder jou zo stuiteren :D , was niet altijd heel geslaagd geloof ik. :Y)
Zat me ook al af te vragen of ik Kirsten toen op Terschelling een keer heb ontmoet, haar broer toen wel als het goed is, maar van haar kan ik het me niet meer herinneren.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 21:32

Haha, uhm ja jij kent ons natuurlijk uit de tijd dat we elkaar nog niet zo goed begrepen :') om het even zacht uit te drukken. Verandering van manier van houden en veel over elkaar leren heeft dat gelukkig wel voor het grootste deel verholpen. 'Passage' kon hij tot zijn pensioen nog steeds erg goed, maar verder heeft hij zich toch nog wel ontpopt tot een redelijk betrouwbaar buitenrijpaard. Maar een beetje gek is toch wel mijn ding, dus helemaal normaal is hij nooit geworden hoor.

Dat je Kirs misschien ook wel een keertje hebt gezien voor ze hierheen kwam was ik bijna vergeten, ik weet niet meer of het 2007 was dat je mee was? Zo ja dan heb je haar misschien wel zien lopen in de wei inderdaad, toen was het nog wel een erg onvolwassen pupje dus zag ze er redelijk anders uit (ik heb even een foto gezocht van 2 jarige Kirs, mocht het je geheugen helpen :P ).
Afbeelding

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:46

Haha ja jullie waren toen nog niet echt een op elkaar ingespeelde combinatie. Blijf het zuur voor je vinden dat je best wat pech hebt gehad met Pas.

Tja soort zoekt soort... O:)

Ik heb echt geen idee meer wanneer ik toen mee ben geweest. Weet ook niet of ik Paulus al had en jij Pas toen. In 2007 had ik Paulus wel al, want was toen 14 en kreeg Paulus toen ik 14 was. Maar wanneer die vakantie was, echt geen idee meer :x

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:02

Wat is Kirsten veranderd zeg! :wow: Vroeger was ze blond, nu heeft ze echt grijze manen en staart he?

Nog 22 dagen zie ik in de OP... *\o/*

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 22:31

:j ik vind het vooral jammer voor Pas zelf, het is gewoon wat triest dat hij in z'n hoofd nog zo'n kleuter is terwijl zijn lichaam eigenlijk juist vroegtijdig bejaard is. Voor mij zijn er ook wel moeilijke momenten geweest, maar ik heb er ook heel veel van mogen leren. En soort zoekt soort inderdaad :') .
Ik heb nog ergens een fotolijstje liggen van onze geslaagde ringsteekactie, daar staat een jaartal op. Maar ik weet momenteel niet waar dat ergens is in het totaalplaatje van het huis _O- . Als je trouwens nog steeds in de buurt woont en je hebt de behoefte aan veulenknuffels mag je altijd een keertje mee als het veulen er is hoor ;) .

LinSa: Ja enorm hè! Ze heeft zich lichamelijk echt nog heel mooi door ontwikkeld door groei en training en door sooty is haar kleurtje ook wat anders geworden. Dat peper&zout of grijzige heeft ze wel altijd een beetje gehad, ligt ook aan de lichtinval of je dat goed ziet op een foto. Maar toen ze jong was, was het sooty (factor die haren donkerder maakt) nog niet zo actief waardoor de rest van de manen (en vacht) wat lichter waren, die zijn met de jaren wat donkerder geworden waardoor het grijze er wat meer uitspringt.
Als we toch met een vergelijking bezig zijn, dan moeten we het goed doen. Nog twee plaatjes van 2 jarige Kirsten waar haar manen en staart wat beter in beeld zijn:
Afbeelding
Afbeelding

En nog 22 dagen (bijna 21 :P ) tot de uitgerekende datum inderdaad en dus nog maar 2 tot we de 320 grens over gaan (wat gemiddeld gezien de grens is dat een levensvatbaar veulen geboren kan worden). Dus over twee dagen gaat het waken al een beetje beginnen *\o/* .

Nog even een algemeen berichtje, ik ga dus vanaf vrijdag beginnen met waken en vanaf maandag begin ik op een super toffe, maar ook hele intensieve stage dus ik verwacht niet heel veel energie en tijd over te hebben de komende tijd. Dus mocht je tegen de tijd van de bevalling live mee willen kijken, kan ik je aanraden om dat nu alvast aan te geven want ik garandeer niet dat ik die linkjes last minute nog uit kan delen.
Uiteraard blijf ik nog wel gewoon regelmatig hier spammen en updates geven, maar pb'tjes sturen is iets arbeidsintensiever en ik wil de link liever niet openbaar online gooien.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:54

Erg mooi, dat sooty :) Zou toch cool zijn als het veulen dat ook mee zou krijgen. Een sooty palomino ofzo 8-)

Dank je wel voor het nakijken, het leek al te mooi om waar te zijn. Horseware is niet geschikt helaas, ik moet iets hebben met schoudersplitten.

Succes alvast met waken!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:58

Goh Kirs lijkt daar net zo puppy als mijn tweejarige pup! Helpt ook niet mee dat ze beide vos zijn :+
Het wordt spanneendd *\o/*

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 23:04

Ja is lastig als het hoofd meer wilt dan dat het lijf kan. Maar dat hij nog steeds kleutergedrag vertoont, laat denk ook wel zien dat hij het goed naar zijn zin heeft.

Het begint nu echt op te schieten met het veulen. Spannend! Hoop voor je dat ze netjes rond de uitgerekende datum komt en vooral niet langer blijft zitten.

Ik zit tegenwoordig in Nijmegen, dus niet heel erg meer in de buurt, maar zou natuurlijk wel jou kant op kunnen komen. Een veulenknuffel is wel heel aantrekkelijk natuurlijk, mits moeders dat toe gaat laten :P .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 23:48

ik knuffel wel virtueel mee

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 10:11

Koper: sooty doet inderdaad hele mooie dingen, of het veulen het meekrijgt zullen we gaan zien. Bedankt verder!

KittyDylan: Het was mij ook al opgevallen, voornamelijk in het hoofd van Fflur zie ik overeenkomsten met puppy Kirs :D .

Fleurtjuhh: Nou inderdaad, graag de uitgerekende datum of daarvoor O:) . Mijn vriend is overtuigd dat het morgen gewoon al komt, maar dan heeft ze de boel echt extreem weten te foppen, ik zie het niet gebeuren in ieder geval. Nijmegen is te doen inderdaad, moet ik elke maand even heen voor de ijzerwinkel in mijn mond. Als Kirs lief is voor bezoek doe ik je wel even een berichtje, en we houden natuurlijk contact via het topic!

Monique! Dat is het meest praktisch vanuit Frankrijk inderdaad, ik zal zorgen voor heel veel beeldmateriaal voor het virtuele knuffelen :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:31

Van harte gefeliciteerd Kirsten! :)F :)F Op Koningsdag verdienen alle oranje paarden natuurlijk extra aandacht, lekkers en knuffels :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 17:50

Koper, deze reeks is opgedragen aan jou. Kirs was duidelijk erg blij met je berichtje dat me op ideeën bracht... Jij hebt ook rode monsters toch (of denk ik dat alleen door je avatar?), dan ook gefeliciteerd met de koninklijke oranje draak!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog twee normale plaatjes
Afbeelding

Afbeelding