AMHA hengst Wynn verwacht een mini kwartet met zijn harem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sandra3235

Re: AMHA hengst Wynn verwacht een mini kwartet met zijn harem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 22:32

Lieve mensen zo ontzettend bedankt voor alle lieve woorden ...dat ik niet antwoord heb ik uit gelegd en dat komt ook dat typen gewoon pijnlijk is zeker op foon...en dat ik in dit soort verdriet heel erg het alleen wil verwerken met mijn dieren.
Ik ga zo proberen een update te plaatsen en verhaal van de bevalling......

Niika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:34

Jeetje ik lees het nu pas, wat erg Sandra. Wat een mooi beestje was het zeg, vreselijk :(

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:38

Doe het rustig aan san. Spaar je krachten voor de bevalling van keet voor straks

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:39

Neem je tijd om het los te laten en te verwerken
Dat kost tijd.
Wij allemaal in dit topic snappen dat volkomen.
Doe het op jouw manier in jouw tempo.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:41

Neem je tijd en verwerk het op je eigen manier, zoek de steun die je nodig hebt bij je dieren...
Reageren komt later wel weer, denk even aan jezelf!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:45

Lieve san, denk aan jezelf. Misschien ben ik ook wel te bezorgd. Ik vind het gewoon zo erg. En wil dat je weet dat ik enorm meeleef met jullie.
Hele dikke knuffel.....xxx

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:59

Nogmaals sterkte San. Ze is/was prachtig! Hele mooie naam heeft ze ook gekregen Y;(

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:19

Maak je om ons niet druk lieverd wij kennen je en weten dat als je zo ver bent we heus wel te horen krijgen wat je met ons wil delen.
Even aan je zelf denken nu. :(:)

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:31

Wat was ze mooi... Nogmaals onwijs veel sterkte! Er zijn momenteel veel belangrijkere dingen dan bokt, neem alle tijd die je nodig hebt :(:)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:48

San neem alle tijd die je nodig hebt... Want dit is iets wat je miet verwerken

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 00:11

ik wil het graag van mij af schrijven maar krijg nu niets zinnigs....
Blonde doet het gelukkig erg goed ondanks haar zware bevalling en heeft vanmorgen zelf afstand van Yamka gedaan door hooi en stro over haar heen te gooien...ik ben blij gekozen te hebben voor haar eigen manier van afscheid want waar veel mensen niet aan denken en snappen, het verdriet van een merrie kan zo intens zijn en die ruimte moeten we ze gunnen.
Toen wilde ze mee de kudde in maar ging door het lint om te zoeken naar haar kind dus staldeur open en even weer Yamka proberen tot leven te wekken, weer begraven in hooi stro,,,toen hysterisch naar Wynn wat ze hem verteld heeft weet ik niet maar beide van slag.....en zo mooi je ziet een kudde er gewoon voor haar zijn, vooral Nikan was intens verdrietig, die stond voor haar deur met bevalling en heeft niet gegeten alleen daar gestaan en snapte niet dat mama hem niet toeliet....
Maar na haar gezoek en die was erna voornamelijk op mij gericht...waar had ik haar kind verstopt en de oerdrift bewaken...nog laat ze niemand in de buurt van mij als ik gehurkt zit,....maar erna zocht ze Nikan op en ze hebben zo staan kroelen, dat ondanks de pijn in mijn hart, mijn hart weer ging stromen.....
Bijzonder mooie kudde, ik voel me ondanks alles toch een bevoorrecht mens...
We waken voor Keet, ze is wel aan de dagen dat het kan maar niet qua uier etc, maar het gaat me verd*mme niet gebeuren dat ik iets over hoofd zie, al moet ik er nog een maand slapen, aan mij gaat het niet liggen...en neem een voorbeeld aan Blondje en zet mijn schouders er weer onder.....

lavendel64

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 01:38

Fijn dat Blonde het goed doet en het een plekje geeft en zo n kudde is inderdaad mooi, soms kunnen mensen eens een voorbeeld aan dieren nemen.Ik hoop dat je het voor jezelf ook snel een plekje kan geven en ja je moet verder want je kudde heeft je ook nodig net als jij hun.Succes met het verder waken voor keet en geniet van wat je kudde je geeft.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 08:03

Wat een bijzondere kudde heb je ❤️ Lieve Nikan.
Bijzonder dat ze wynn opzocht.
Dikke knuffel xxx

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 08:13

Mooi dat je zo een kudde hebt die haar opvangt en waarbij ze troost kan zoeken.
Nogmaals sterkte.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:59

Ik vind en blijf jou kudde bijzonder blijven san. Ikheb verder niet zoveel woorden. Dan nogmaals heel veel sterkte.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:43

Wat fijn voor Blonde dat ze afscheid heeft kunnen nemen en wat fijn voor haar, en voor jou, dat ze/jullie dan opgevangen worden in/door de kudde...... Jullie hebben steun en liefde van elkaar, die hebben jullie zo hard nodig nu!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:50

Wat ben je een bijzonder voorbeeld San voor anderen, hoe je zo'n droevige gebeurtenis op de juiste manier kunt begeleiden. Niet voor jezelf op de eerste plaats maar voor je kudde.
Je bent bijzonder, dat blijkt maar weer! Heel fijn dat je ze zo op hun eigen manier de kans geeft om afscheid te nemen en dit te verwerken, jullie hebben elkaar hard nodig.
Heel veel sterkte! En dankjewel voor het delen, het is zo puur. :(:)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:09

Mooi hoe Blonde steun vindt bij de kudde!
Jouw kudde is zeker bijzonder... Ik weet zeker dat dat komt doordat ze zo'n bijzonder mens hebben die voor ze zorgt!

Mooi ook hoe Blonde aangeeft dat ze 'klaar' is met afscheid nemen... Goed dat jullie haar daar de tijd voor hebben gegeven, dat is zo belangrijk!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:26

Opnieuw blijkt maar weer hoe bijzonder jouw kudde is en hoe bijzonder jij bent. :*

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:51

De kracht van de kudde is onmisbaar. En dat jij Blonde zo mooi afscheid laat nemen van haar meisje super. Heel veel sterkte!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 12:14

ik sluit me weer bij de rest aan. San je bent en blijft een bijzonder mens met een geweldige kudde. veel liefs Dees en Tamaar

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:37

Wat een bijzonder mens met bijzondere paarden :+:

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:56

Oh ik vind het zo erg voor jullie en natuurlijk Blonde... sterkte nogmaals...

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 23:20

Bedankt iedereen ik word er verlegen van....zo bijzonder ben ik ook niet, zo zouden de meesten met hun dieren om moeten gaan.

Maar goed hier het verhaal van de geboorte van Yamka....23 februari op 303 dagen laatste dek...

om 4 uur ging mijn wekker af ik had alarm gezet voor zekerheid en tegelijk ging het geboortealarm af, dus Lisa en ik keken even verdwaasd van 2 ringels?? maar alle 2 gelijk in de benen,Rene gebeld, ...Lisa pakte de spullen, ik naar Blonde, alarm af gedaan en ze ging persen precies met haar kont tegen staldeur aan, dus ik haar(en dan ben je sterk) versleept dat ik er bij kon, na paar keer persen een lading vruchtwater over mij heen en achteraf besef ik nu dat die normaal helder,geel is en nu behoorlijk oranje, moet ik nog eens navragen, daar kwam de pootjesblaas al, 1 poot en neus gelijk gevoeld en ander pootje lag erbij, handje geholpen omdat ik weet dat normaal bij Blonde gelijk handelen omdat ze veulens aflevert met placenta, dus zodra ik pootjes en neus er stukje uit had, gelijk vlies gebroken en dat gaat al lastig dat lijkt wel elastiek bij haar en alvast mond vrij gemaakt en uitgezogen, ik riep yes eindelijk een zwarte Blondje en had gelijk door dat er iets niet klopte, geen slik beweging,niets, dus met weeën meegetrokken om veulen zo snel mogelijk eruit te krijgen en Blonde heeft zulke hevige weeën dat ze er normaal zelf uit lanceren en nu verder dan romp niets, Rene was er intussen en ik had lamme armen van Blonde wegslepen en veulen proberen bij te krijgen dus ik dacht dat het aan mij lag, niet dus geen beweging verder,Blonde in de benen geholpen,dierenarts gebeld en ondertussen proberen ook het veulen te stimuleren en het lijkt zo makkelijk, Blonde werd gek, en ik zat erin te voelen we voelden wel iets van pootje maar handen werden steeds afgeklemd, Blonde rolde alle kanten op.Lisa nog geprobeerd en steeds 1 van ons nog poging voor veulen, en wat duurt wachten op dierenarts dan lang, die was er binnen kwartier....en zag natuurlijk allang dat er geen leven in veulen zat, tegen beter in hebben we nog toen ze eruit bungelde water over haar hoofd gegooid....en het besef dat je veulen niet leeft maar keihard aan het knokken ben voor je merrie, want eerlijk die gaat voor alles...en daar had da dat moment ook even zwaar hoofd in, wat dat dier een pijn.
De dierenarts is het gelukt om haar achterbeen terug in positie te krijgen en daar was ze, gelijk met placenta....en ik dacht dood, wat dood we gaan proberen, maar natuurlijk niets....
En Blonde zoveel pijn die lag helemaal stuk en keek vol vertrouwen naar ons want ik ben dan aan het wrijven, dus ik legde haar kind bij haar, begon ze te likken, te stimuleren, keek naar haar huilende vrouwtje en hoe kapot ze was ze begon gelijk te stimuleren en kreetjes te slaken.......toen ben ik even weg gelopen en heb heel de wereld vervloekt.........
Blonde heeft inspuiting gehad voor pijn en inwendig nagekeken, helemaal beurs en gezwollen van achter....

Maar goed ik deel het verhaal maar ik weet niet wat iemand hiervan kan leren want we hadden niets anders kunnen doen, alleen de vraag of ze nog een kans had gemaakt als ze goed had gelegen? Dat zullen we nooit weten,maar het vermoeden is dat ze net voor of tijdens de bevalling al is overleden want placenta was zo abnormaal donkerrood dat ze al weinig zuurstof ervoor moet hebben gehad.
En daarom tijdens uitdrijving en niet leven haar achterbenen niet in juiste positie lagen. En misschien dat het ook meespeelt dat het net in de 300 dagen dracht was, geen idee...
Wat ik wel mee kan geven mocht iemand bij de bevalling zien dat het water breekt en een rare kleur heeft toch als voorbenen en neus eruit is alvast vlies te breken??

Het blijft in en in triest.....tuurlijk komt er bij dat dit werkelijk mijn droomveulen was qua aftekeningen en voor het eerst een niet zo'n kleintje met lange rechte benen....
Het mocht niet zo zijn......
De grote vraag waarom???

Maar Blonde is erin berust, ze kijkt wel intens verdrietig en is heel aanhankelijk, ik heb vandaag mijn foon uitgehad en heerlijk tussen de kudde en honden geweest en ook ik probeer het een plekje te geven, het is zo en ik kan er helaas niets aan veranderen en ik kan boos blijven maar daar schiet niemand iets mee op....het zal wel een reden hebben gehad en nu is ze bij Desert en haar broertjes...is ook vast mooi daar......

Ik ben wel heel trots ook op Lisa want wat een kanjer, ze heeft zo geholpen Blonde in de benen te houden en anders ook om veulen te stimuleren enzovoort _/-\o_ de dagen nu erna heeft ze mij geholpen waar ze kon....

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:28

jeetje wat een bevalling, kan me voorstellen hoe jij je voelt, ontzettend jammer dat ze het niet gered heeft, maar goed dat blonde goed gaat, ik hoop dit echt nooit mee te maken ;(