Ook van Mausi's oudste veulen heb ik nieuwe foto's, ik ben zelf echt zó verliefd op haar, wat een merrie! Dat wordt een meer dan waardige opvolgster voor haar moeder
Nog een paar foto's van Mausi eergisteren. Inmiddels zit ze op 267 dagen (vandaag), ze begint lekker rond te worden, en haar buik begint wat meer te hangen. Nog minder dan 2 maanden wachten, als ze haar normale planning aanhoud
Mams en dochter.
Al_Zawraa
Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-16 08:42
Mausi inmiddels op 283 dagen, nog 32 dagen te gaan en dan zit ze op het aantal dagen waarop Almaz vorig jaar geboren is, en nog 37 dagen tot het aantal dagen waarop Aleeyah geboren is.
Uier begint ook iets te veranderen.
Uier 270 dagen.
Uier vandaag 283 dagen.
Ondanks dat het veulentje niet voor mij is, merk ik dat ik er wel hetzelfde naartoe leef
Ze blijft echt prachtig. Ik hoop dat alles goed gaat!
jolandje
Geplaatst: 11-06-16 23:30
mausi ziet er goed uit,begint nu lekker rond te worden
Al_Zawraa
Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-16 00:11
Moet zeggen dat ze in het echt nog meer een hangbuik heeft als op de foto, is toch altijd lastig vast te leggen. Ik heb het idee dat ik me ergens vergist heb met het aantal dagen, ik ga het morgen eens nakijken als ik thuis ben. Ik weet in ieder geval dat ze 13 juli op 315 dagen zit, maar als ik vanaf daar terug tel, kom ik anders uit dan hierboven
Al_Zawraa
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-16 14:03
Mausi heeft weer flink haast, ze zit vandaag op 294 dagen (dit keer wel goed gerekend ) Ben heel benieuwd of ze dit jaar de 320 dagen gaat halen. Ze voelt zich in ieder geval wel nog steeds heel goed.
Ik heb het even vergeleken met de afgelopen jaren.
Ze loopt qua ontwikkeling iets voor op 2014, toen beviel ze op 320 dagen, van een merrieveulen.
En in 2015 ontwikkelde ze juist pas later, maar beviel ze op 316 dagen, van een hengstveulen.
Ben heel benieuwd wat ze dit keer gaat doen, dat ze haast heeft is in ieder geval zeker Ben heel benieuwd of ik 15 juli mee ga kunnen met een etentje van een collega die weggaat, dan zou ze op 317 dagen zitten, dus dat kan alle kanten op.
Jeetje ze maakt het wel spannend zo op het laatste moment.
Ga je haar weer terug dekken dit jaar?
Al_Zawraa
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-16 21:24
Niet voor mezelf helaas. Ik zou haar samen met vrienden (haar fokkers) dekken, maar Erwin is 13 mei onverwachts overleden. Deze deal gaat dus niet meer door, en hier hing ook een goedkopere dekking voor Aziza aan vast.
Helaas is ook mijn privé situatie nogal veranderd, daar ik afgelopen week mijn relatie verbroken heb, dus moet ook even kijken hoe dat allemaal gaat lopen, aangezien ik op dit moment geen woning heb. Wel makkelijk voor het waken straks, want op dit moment woon ik hier
Al geloof ik dat ik me 'de paarden aan huis hebben' vroeger toch altijd iets anders voorgesteld had, haha
Dus ik ga haar denk ik nog een jaar te lease aanbieden, dan hoef ik me het komende jaar niet druk te maken om mijn financiële situatie en dan ben ik haar niet direct kwijt, dus dan kan ik volgend jaar weer verder kijken. Al moet ik dan even kijken, want dan wil ik Aleeyah ook dekken, als ze er klaar voor is. Die hengst staat in ieder geval al vast
Jeetje Roma, dat is een hoop verandering. Laat je Aziza gust nu? Heel veel sterkte iig.
Al_Zawraa
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-16 00:13
Bedankt allemaal, met mij gaat het naar omstandigheden eigenlijk best goed, baal alleen dat ik momenteel geen huisje heb. Maar ook dat komt vast vanzelf weer goed
En... omdat plannen er zijn om veranderd te worden Ik kreeg vrijdagochtend eindelijk een mailtje terug van de vriendin waarmee ik Mausi samen zou dekken, dat de deal eventueel toch door zou kunnen gaan, ondanks het overlijden van haar man. Daarnaast kwam er vanavond ineens een man met zijn dochter aan bij stal, hij had 2 jaar geleden een motor van mijn vader gekocht en toen had mijn vader verteld dat we deze stal net gekocht hadden. Hij had toen al gezegd het leuk te vinden om eens te komen kijken, en nu was hij daar. Hij had zelf 2 paarden, maar helaas is de Fries laatst overleden, dus zijn andere paard stond nu alleen. Hij heeft misschien interesse in Amir of Malik, ben heel benieuwd of het uiteindelijk wat wordt. Zou toch leuk zijn als er één op Texel blijft
Dus nu weer hard aan het nadenken wat te doen, mocht 1 van Aziza's mannen verkocht worden, laat ik haar misschien toch nog dekken. Mausi ga ik waarschijnlijk eerst te lease aanbieden, en mocht ze voordat ze bevallen is niet verleast zijn, zal ik haar waarschijnlijk toch samen met mijn vriendin dekken. Of in ieder geval, dat is wat er nu qua ideeën in mijn hoofd zit
Inmiddels is het alweer 27 juni, dus morgen (dinsdag) zit Mausi op 300 dagen, misschien wel de laatste mijlpaal, omdat het niet de eerste keer zou zijn dat ze de 320 dagen niet haalt