Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sizzle schreef:Het is je toch al in Juli opgevallen?
+3 is oktober
inowa schreef:Ik zie verschillende reacties voorbijkomen dat de vader geen 2 jarige kan zijn.
Vind het apart dat jullie dat zo kunnen zien,ik ken er namelijk zat die met 2 jaar al zo ontwikkeld zijn dat het 4 jarigen lijken.
Als ze van veulen af aan al ruim in het voer hebben gestaan dan hebben ze ook zat voedingsstoffen gehad om heel snel en heel veel te ontwikkelen.
Het kan dus best een 2 jarige zijn.
Niet teveel zorgen maken ts,het valt allemaal mee en is een prachtige ervaring.
Gewoon zorgen dat je voorbereid bent en genieten van je merrie.

Maximus91 schreef:inowa schreef:Ik zie verschillende reacties voorbijkomen dat de vader geen 2 jarige kan zijn.
Vind het apart dat jullie dat zo kunnen zien,ik ken er namelijk zat die met 2 jaar al zo ontwikkeld zijn dat het 4 jarigen lijken.
Als ze van veulen af aan al ruim in het voer hebben gestaan dan hebben ze ook zat voedingsstoffen gehad om heel snel en heel veel te ontwikkelen.
Het kan dus best een 2 jarige zijn.
Niet teveel zorgen maken ts,het valt allemaal mee en is een prachtige ervaring.
Gewoon zorgen dat je voorbereid bent en genieten van je merrie.
Ik vind de hengst ook nog jong lijken...
Hij is misschien groot, maar hij is dun en nog niet mooi bespierd en (naar mijn mening)
nog niet recht/uitgegroeid...
herous schreef:Sizzle schreef:Ik hou het op oktober.
Op het moment dat je goed begint te zien dat een paard niet dik maar drachtig is heb je vaak nog een maand of 3 tegaan.
3 maanden, dan zitten we al wel midden november![]()
Ik hoop echt niet dat het nog zo lang gaat duren.
Wat de banden betreft, is één kant al echt slap, de andere kant begint ook wel slapper te worden.
Het hangt inderdaad er wel van af hoe ze staat en hoe je de foto trekt, soms kan je echt wel de lijn naast de staart zien en ligt de staart duidelijk hoger.
Ik hoop elke keer als ik naar haar toe ga dat er eens iets gigantisch veranderd is, zoiets waarvan je zegt, ja! Het gaat eerdaags gebeuren...
We zullen nog een beetje meer geduld moeten hebben.
Het gaat er vast en zeker op een dag uitkomen
Citaat:vorig jaar hebben vrienden van me per ongeluk een veulen gekregen, in september ontdekt, volgens de dierenarts kon het veulen elk moment komen en hij is in november geboren, in een groep opgegroeid met schuilstal en paddockparadijs, al snel had hij een prima wintervacht, de natuur past zich echt wel aan, ik zou me er niet zo snel zorgen over maken.
zorgen dat het veulen straks veel beweging krijgen, bij voorkeur 24/7 met loopstal en zorgen dat de moeder ook goed gevoerd blijft met onbeperkt hooi en aanvullingen als vitamine en mineralen.
moeder natuur zal de kleine wel van een mooi bontjasje voorzien!