Uier ga ik zometeen kijken. Katja ze heeft heel de voormiddag gelegen dan weer recht dan weer liggen zo constant. En ook enorm met haar kling open en toe doen. Zwaar ademen, ... ze zag er helemaal klaar uit
Hier een foto van de uier van deze namiddag. Daarstraks was hij wel nog wat voller. Ik ga rond 23u nog eens kijken bij haar en dan probeer ik nog een foto te maken .
De vorige bevalling was uit het niets zonder uier?
Ik zou ook zeggen dat het nog een paar dagen duurt, in elk geval tot de uier en spenen nog iets voller zijn, maar dat kan ook maarzo vanavond al zijn. Zou je alsjeblieft ook foto's van buik/flank willen maken, van opzij? De verandering die je daar ziet, icm de uier is voor ons meekijkers toch de beste indicatie.
Maar plotselinge gedragsverandering moet je ook op letten hoor, meeste merrie's die ik ken waren 1/2 dagen zo onrustig als je omschrijft en op het moment supreme (enkele uren voor de bevalling) toch ineens kalm. Ik laat ze altijd graag buiten bevallen, of met uitloop, want veel merrie's gaan lopen als de bevalling begint, is ook een goede indicatie. (maar daar is het nu wel wat koud voor)
Kom op meid, nog maar even! Maaike, doe je direct een melktest?
maaike1994
Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-15 00:26
Ik ben net weer geweest, hier opnieuw foto van de uier Oei Annelies ik zie je bericht nu pas, ik kan straks als ze rechtstaat mss proberen van via cam foto te maken? Melktest was nog steeds 6-6.5 Ze ligt nu al weer 5 min van op haar zijde naar gewoon en dan weer op haar zijde. Ze weet niet goed hoe ze wilt liggen.